Elitserietråden 2010/2011!

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Det pinsammaste med hela grejen är att man som Djurgårdare hamnar i ett läge där man får sitta och försvara Nisse Ekman för det där yxhugget, något som dom flesta av oss tycker är åt helvete...

Vart kan inspirationen komma från, måntro... :rolleyes: :D

"-Jag tror att hatkärleken mot Skellefteå kom tidigare än 1980. Jag skulle nog vilja påstå att hatets upphovsman var Hardy Nilsson, även kallad ”Hårde Hardy” och ibland ”Bacardi”. Om Hardy hade varit aktiv idag med den hårda fysiska träning en hockeyspelare utrustas med, hade han garanterat varit helt livsfarlig. Jag tror aldrig jag sett en mer elak spelare än honom. Den numera fruktade Per Ledin kan kasta sig i väggen, en riktig boyscout i jämförelse med Hardy. Titta på gamla foton från 70-talet och ni kommer se att ”hatet formligen lyser i ögonen” på honom. Han var också en av de första Svenska spelare som vågade stå och ta smällar/och ge framför målet. Hans spelstil retade många Lövensupportrar som ansåg att den förstörde den vackra anfallsglada hockeyn. Som Djurgårdentränare och Tre Kronor coach blev Hardy berömd för sin anfallsglada torpedhockey. Så det kan bli.

Förutom Hardy gick resten av sig själv. Skellefteås lillebrorskomplex och Umeås ilska över att inte ha ett lag som var bättre än ”förortens” när man ändå var störst, bäst och vackrast ordnade resten. När lagen låg i samma serie var det klassat som ”Sveriges hetaste derby”. Jag gissar att både Löven och Skellefteå supportrarna längtar tillbaks till de heta mötena. Bättre terapi mot inneboende aggressioner finns inte."

Citerat från Torbjörn Öberg 2007-09-09, "En okritisk hyllning till Björklöven"

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Varför då? Att Jan-Axel Alavaara får en lång avstängning för att avsiktligt plöjt ner domaren är inte så konstigt eftersom det inte är en spelare och därför är fredad...

Vad Magnus Wernblom fick för påföljd vet jag inte och kan inte uttala mig om, men påföljden för Nisse Ekman är inte speciellt lindrig, jämför med avstängningen som Anton Hedman fick för att han oprovocerat och avsiktligt armbågstacklat Andreas Holmqvist i ansiktet så att han bröt näsan (om nu någon undrar så, jo, jag tycker att den grejen är fan så mycket värre...)

Det pinsammaste med hela grejen är att man som Djurgårdare hamnar i ett läge där man får sitta och försvara Nisse Ekman för det där yxhugget, något som dom flesta av oss tycker är åt helvete...

Det var bara wernblom jag avsåg, har för mig att han fick 10 matcher avstängning för att ha yxat sönder klubban mot plexit. Att då Ekman får 5 matcher för att ha yxat en motspelare klingar lite illa.:)

Edit:hittade en uppgift att Wernblom fick 3 månader för pleximisshandeln, men vet inte om det stämmer...

Edit v2.0_ 8 matcher är det som verkar mest sannolikt.

Last edited:

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Det var bara wernblom jag avsåg, har för mig att han fick 10 matcher avstängning för att ha yxat sönder klubban mot plexit. Att då Ekman får 5 matcher för att ha yxat en motspelare klingar lite illa.:)

Edit:hittade en uppgift att Wernblom fick 3 månader för pleximisshandeln, men vet inte om det stämmer...

Edit v2.0_ 8 matcher är det som verkar mest sannolikt.

Om Wernblom fick 3 månader för att ha dragit klubban i plexiglaset så var det snarare i överkant, inte att Nisse Ekman fick för lite.:fakta Förvisso var det en jävligt ful slashing, MEN hur många såna delas inte ut per match? Personligen tycker jag att avstängningen var i saftigaste laget om man jämför...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Man ska komma ihåg att Wernblom inte enbart slog av klubban mot plexiglaset. det var ju bara kulmen på ett långt utdraget hetsande och allmänt uselt beteende, dvs osportsligt uppträdande.
Tycker Ekman kunde fått fler matcher för det är ett jävla svinhugg han delar ut utan tanke på konsekvenserna medan böterna är överdrivna även om de knappast drabbar en fattig.

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Om Wernblom fick 3 månader för att ha dragit klubban i plexiglaset så var det snarare i överkant, inte att Nisse Ekman fick för lite.:fakta Förvisso var det en jävligt ful slashing, MEN hur många såna delas inte ut per match? Personligen tycker jag att avstängningen var i saftigaste laget om man jämför...

Ta av dig dom rödgulblå glasögonen nu...hade samma smäll drabbat en djurgårdare hade du stått och eldat på en lynchmobb med facklor och högafflar nu...;)

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Man ska komma ihåg att Wernblom inte enbart slog av klubban mot plexiglaset. det var ju bara kulmen på ett långt utdraget hetsande och allmänt uselt beteende, dvs osportsligt uppträdande.
Tycker Ekman kunde fått fler matcher för det är ett jävla svinhugg han delar ut utan tanke på konsekvenserna medan böterna är överdrivna även om de knappast drabbar en fattig.

Jämför med Andreas Phil som slog klubban i ansiktet på en spelare så att två framtänder rök...

Och vad det gäller hugget, (och nej, jag tycker inte att Nisse Ekman agerade speciellt snyggt) det delas ut ett antal hugg och slag varje match som inte renderar i långa avstängningar, så det verkar som att det inte finns någon likare i samanhanget...

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R

Personliga böter har inget där att göra, som du sa, det drabbar ingen fattig. Långa avstängningar är modellen för att komma åt dumskallarna, då blir dom oattraktiva för klubbarna. Vilket lag vill pröjsa en miljonlön till nån som drar på sig idiotavstängningar för halva säsongen?

Jämför med Andreas Phil som slog klubban i ansiktet på en spelare så att två framtänder rök...

Och vad det gäller hugget, (och nej, jag tycker inte att Nisse Ekman agerade speciellt snyggt) det delas ut ett antal hugg och slag varje match som inte renderar i långa avstängningar, så det verkar som att det inte finns någon likare i samanhanget...

Grejen är ju att det är en ren hämdaktion. Andremålisen håller i hans klubba, Nisse blir förbannad (fullt förståligt) men sen klickar det och han hugger fel kille, som dessutom är på väg ur situationen och helt oförberedd.

Last edited:

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Ta av dig dom rödgulblå glasögonen nu...hade samma smäll drabbat en djurgårdare hade du stått och eldat på en lynchmobb med facklor och högafflar nu...;)

Visst fan tycker jag att Nisse Ekman förtjänar att bli avstängd för det där, killen måste ju ha bränt varenda säkring i hela skåpet för att hugga på det där sättet, däremot hade jag inte sagt något om han släppt klubban och klappat till Silfverberg som pucklade på honom bakifrån, eller ens om han klappat till Svedberg som höll i klubban...

Men det var förmodligen dom två sakerna som gjorde att Nisse lackade ur och gjorde som han gjorde... Jag anser fortfarande inte att avstängningen är lindrig när det finns fulare saker at jämföra med

Grejen är ju att det är en ren hämdaktion. Andremålisen håller i hans klubba, Nisse blir förbannad (fullt förståligt) men sen klickar det och han hugger fel kille, som dessutom är på väg ur situationen och helt oförberedd.

Ska jag vara helt ärlig så är jag osäker på om det var meningen att träffa just Silfverberg, tittar man på klippet så tittar Nisse snarare mot båset än mot Silfverberg...

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag tycker att han ska ha en lång avstängning oavsett resultatet, dvs att Silfverberg klarade sig. Det väsentliga är att han svingar klubban med dubbelhandsfattning på ett väldigt farligt vis. Tycker man ska bedöma hans agerande och inte konsekvensen, som motsats kan ju en spelare skadas allvarligt av en helt sjysst tackling.

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
däremot hade jag inte sagt något om han släppt klubban och klappat till Silfverberg som pucklade på honom bakifrån, eller ens om han klappat till Svedberg som höll i klubban...

Men det var förmodligen dom två sakerna som gjorde att Nisse lackade ur och gjorde som han gjorde... Jag anser fortfarande inte att avstängningen är lindrig när det finns fulare saker at jämföra med

Där håller jag med, och han hade antagligen sluppit undan med en tvåa eller femma för ett sånt tilltag. Men Nisse är ju inte den vassaste kniven i lådan...;)

Jag tycker han kom jävligt lindrigt undan, men medhåll på att bedömningarna spretar rätt hårt vad gäller straffvärde för olika händelser.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
...

Ska jag vara helt ärlig så är jag osäker på om det var meningen att träffa just Silfverberg, tittar man på klippet så tittar Nisse snarare mot båset än mot Silfverberg...

Jag tycker det ser rätt klart ut att han inte siktar på stackaren som han träffar. Någon håller klubban, Ekman blåser en säkring och svingar till. Dock, eftersom han ser rött och tappat omdömet helt och hållet gör han ett vilt svingande som säkert på något sätt strävar efter att träffa någon i båset, men istället missar han (totalt) och Slifverberg har oturen att vara på fel plats.

Det absolut största problemet som Ekman har är att han verkar sakna insikten om vad han gör när han blir förbannad, ryggmärgsreflex i all ära men normalt har folk en spärr som går in innan man gör en sån grej. Ekman saknar uppenbarligen den spärren. Trist och potentiellt farligt, även i framtiden.

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus

Precis så många arselen som jag ger domarna i matchen mellan Skellefteå - AIK ikväll.

Bortdömnda mål i vanlig ordning - för Skellefteå alltså.

Och gnagarna i Aftonbladet gnäller över att de använder "AIK IF" eftersom det citat: "...aldrig funnits något sådant.", slut citat. :rolleyes:

Hur många AIK:are finns det utan koll egentligen? :va
Ok, nu menar jag ju inte dig Lorden, jag vet att du vet att AIK IF bildades och började spela hockey först 1921 - alltså samma år som Skellefteå AIK :fakta :hihi

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/skelleftea/article8227529.ab

johanzzon

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2007
Hoj
ingen
Precis så många arselen som jag ger domarna i matchen mellan Skellefteå - AIK ikväll.

Bortdömnda mål i vanlig ordning - för Skellefteå alltså.

Och gnagarna i Aftonbladet gnäller över att de använder "AIK IF" eftersom det citat: "...aldrig funnits något sådant.", slut citat. :rolleyes:

Hur många AIK:are finns det utan koll egentligen? :va
Ok, nu menar jag ju inte dig Lorden, jag vet att du vet att AIK IF bildades och började spela hockey först 1921 - alltså samma år som Skellefteå AIK :fakta :hihi

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/skelleftea/article8227529.ab

så här säger Mats Hedenström, fd ordförande i AIK hockeysektion angående namnet

"AIK IF är ett påfund från Svenska Ishockeyförbundet i samband med att AIK avvecklade sitt bolag och återförde spelrätten till den ideella föreningen efter tvångsnedflyttningen 2004. Jag var själv med på mötet med Svenska Ishockeyförbundets dåvarande generalsekreterare Michael Englund och vi var då överens om att AIK som föreningsbildning skall heta AIK Ishockeyförening men kallas AIK. På samma sätt heter det Djurgårdens Idrottsförening Ishockeyförening och de skall kallas och kallas Djurgårdens IF och inte Djurgårdens IF IF. Våra kollegor på fotbollssidan heter formellt AIK Fotbollsförening men i denna sport skulle ingen komma på idén att förvanska ett av Idrotssveriges mest klassika varumärken genom att kalla det AIK FF eller AIK
FAB utifrån den bolagiserade delen av verksamheten."

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
så här säger Mats Hedenström, fd ordförande i AIK hockeysektion angående namnet

"AIK IF är ett påfund från Svenska Ishockeyförbundet i samband med att AIK avvecklade sitt bolag och återförde spelrätten till den ideella föreningen efter tvångsnedflyttningen 2004. Jag var själv med på mötet med Svenska Ishockeyförbundets dåvarande generalsekreterare Michael Englund och vi var då överens om att AIK som föreningsbildning skall heta AIK Ishockeyförening men kallas AIK. På samma sätt heter det Djurgårdens Idrottsförening Ishockeyförening och de skall kallas och kallas Djurgårdens IF och inte Djurgårdens IF IF. Våra kollegor på fotbollssidan heter formellt AIK Fotbollsförening men i denna sport skulle ingen komma på idén att förvanska ett av Idrotssveriges mest klassika varumärken genom att kalla det AIK FF eller AIK
FAB utifrån den bolagiserade delen av verksamheten."

Och med en jurists envishet svarar jag:
"-Jag hör vad du säger men läser vad som står." :fakta

http://www.aikhockey.se/Om-AIK/

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati