Elmia 2010

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Ska ta en tripp dit på fredag, har en svag förhoppning på att lyckas få tag på en hjälm till ett bra mässpris....men är väl mest bilgrejor där antar jag...

Mjae du har nog bättre lycka att hitta nåt vettigt till reapris i nån av mc-butikerna runt sthlm...

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
The Bimmer Killer
Som vi bestämt (jag och några polare) så kommer vi att köra upp fredag, vid 12-13 tiden..
Ta de lungt upp, stanna och käka och sånt, sen Är vi på A6-parkeringen vid typ 16.00
Sen hänga på var alla bilar tar vägen..

Sen på Lördagen sticker vi till mässan vid typ 12-13 tiden.. (för att slippa alla köer)
Sen hänger vi på alla bilar för crusingen genom Jönköping.. Kör hem ngn gång på natten, försöka vara hemma igen vid 4-5 på söndag morgon:D

Som sagt kommer ha SH-tröjan på mig, så bara att komma och snacka om man känner för det :tummenupp

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Beror på... Tycker du om stylade bilar eller jänke bilar så go 4 it.
Dom släpper inte in vilka bilar som helst på elmia, som dom gör på vallåkra. Så där e ju mer grymma byggen att se på elmia. Dessutom händer allt skoj efter mässan :yoparty
Men visst, inträdet är löjligt dyrt :näsblod

Min åsikt är att de är inte värt pengarna att köra upp dit och betala inträdet. För mycket kan du ju se på vallåkra. pluss att du får mycket häftigare shower på vallåkra. Desto mer för pengarna ju..

menar elmia har inte flygshower och sådant coolt=).

Men visst är de mycket skit där uppe.=)

Tack grabbar. Ska jag vara ärlig är Vallåkraträffen inte riktigt min grej. På senare år har Vallåkraträffen dessutom blivit lite tamare eftersom den lokala polisen stoppat publikfesten nere i stan under en av kvällarna. Den var dessutom gratis ;) Tycker gott "bönderna" skulle kunna få ha kvar sin afton där de lekte tjuv och polis. Just att det var olagligt var den stora behållningen.

Enda sättet att ta reda på om man gillar Elmia är nog att åka dit själv och bilda sig en egen uppfattning. Får dock bli ett annat år.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Det brukar vara mycket roligt att titta på där! Jag har dock gått lite för många gånger dom senaste åren och för att det ska vara värt det ska man nog gå vart 3dje år så att det blir lite nya grejjer Så i år går jag inte in. Men jag kommer definitivt vara med nere på stan på kvällarna! Brukar vara storträff på coops parkering på A6 inför ev. "busigheter". Det är halva nöjet med mässan! Man ska vara där ca 20.00 om jag minns rätt. Har tyvärr ingen sporthojtröja så om ni undrar va fan de e för idiot som kommer och börjar tjöta så är det med största sannolikhet jag :D

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Fan vad många fräcka åk det fanns, salivutsöndringen gick på högvarv konstant :hihi
Men ush vad jag störde mig på alla jäkla hillbilly-raggare :kulspruta
:gnissla

tkdrille

Guest
Fan vad många fräcka åk det fanns, salivutsöndringen gick på högvarv konstant :hihi
Men ush vad jag störde mig på alla jäkla hillbilly-raggare :kulspruta
:gnissla

haha de är ju raggarna som har de "riktiga" byggena ;). om man vill se hantverk så är de ju där man ska gå =)

Topchop

Medlem
Gick med
22 Jun 2007
Hoj
RD 350 -84/ -85-86 / Z1000 -79 / ZXR 750 -89 / GSXrB12 -91-96
Jag och tjejen va där och tyckte hillbillyraggarna inte är så jobbiga MEN alla jävla Pentaraggare :arsele :kulspruta, Fy Fan. Och så kom vi mitt i "rusningen" alltså kö i mer än en timme :mad:. Dock fulparkerade vi, fick en fribiljett samt fick in tjejen :tuttar på barnbiljett :D Mycket fint att titta på där inne bl.a kompisens Alpina.

Mirre7

Dunderklumpan
Gick med
29 Oct 2008
Hoj
Kawa Z750 -10 (Saffransbulle)
Eftersom majoriteten av besökare på den mässan just på Påskafton är Raggare så lär man knappast utmärka sig genom att gå naken. :D
Eller jo! En raggare utmärkte sig genom att stå helt naken i Ekhagsrondellen och göra helikoptern på påskaftonseftermiddagen.:D Förbi i samma ögonblick åkte en kille på sporthoj med passagerare och pekade och viftade. Synd att jag inte fick med ögonblicket på foto för det var klockrent. Mina tårar sprutade av skratt. :D:D:D:tungan

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha