Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
För att eloxera så måste ämnet betas vilket inte är bra för ett par gaffelben, räkna med att ett par hundringar radie försvinner.
Eloxeringen har dessutom en tendens att bli flammig på gjutgods, det beror naturligtvis på kvaliteten på materialet, men för att generalisera lite så kan man säga så.
Tipset är alltså att lacka, aldrig funderat varför det alltid är så orginal?
Aha jag fattar.
Eloxera är billigt. För ett par hundringar får du benen eloxerade i champagne som jag tror att det är på 08:an.
Jag anlitar ett företag i Katrineholm som heter Hama Eloxering, de är grymt duktiga.
Du måste riva gaffeln i 18-tusen bitar.
Du får komma med dom lösa aluminiumrören totalt rensade på allt som inte ska eloxeras.
Väldigt få metaller går att eloxera, aluminium och titan är ett par av dom.
Champagne? Svart ska det vara! Jag tror att du förväxlade 07an med 08an.
Det låter ju underbart! Jag ska genast söka efter ett lämpligt företag i närheten!
Det är inte någon som känner till något bra företag som sysslar med eloxering i Stockholm?
Är det någon skillnad på eloxering / anodisering?
Alla gaffelben på aprilia är nog eloxerade annars vitrostar dom. Tänk på att du måste ta bort allt så dom blir helt rena från andra metalldelar. Dom försvinner i badet annars. Har jobbat med anodosering i 3år.
Det blir inga problem!
Vad tror du om att eloxera fälgarna också? Kommer det att hålla lika bra som pulverlack?
Går det att maskera när man eloxerar?
Jag är nämligen osäker på om jag vill ha helsvarta fälgar eller racefälgar.
Jag bifogar en bild på racefälgarna om du inte vet hur dom ser ut.
Finns ett företag som ligger vägg i vägg med stockholms metallsliperi som kromar och eloxerar... Kommer inte ihåg vad förtaget heter men adressen är: Vretvägen 3 i Skogås
Fälgar är svåra att eloxera då dom har en dålig legering. Det går men det är svårt att få dom snygga. Maskera är nästan omöjligt.
Ingen som känner till något bra ställe norr om stan?
Ytbehandling i Sollentuna/Väsby ska jag ringa imorgon
Jag är ganska grön på området, men går det att göra något åt legeringen?
Jag antar att eftersom att legering är dålig så är det svårt att få färgen att fästa och sitta kvar?
Den färgar in snabbare och mer med legeringen som dom flesta fälgar är av. Men det är svårt att få hög finish. Jag brukar köra dom ensamma för att få ett bra resultat. Lämnar du in dom så körs dom säkert med andra delar och då blir det oftast skit.
Hur starkt tror du att det blir i jämförelse med pulverlack?
Jag är ju inte så sugen på att göra om det varje år.
Det är inte gratis att lacka. Jag skulle nog försöka hitta beg fälgar som är svarta. Du har värdet kvar i dom. Vet inte hur det blir med lackade.
Jag har fått ett pris på 1000kr för pulverlack inklusive glasblästring på båda fälgarna.
Vad tror du att samma jobb kostar när det gäller eloxering?
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |