sandstream
Guest
Har provat ett Kipor elverk och det fungerade kanon. Väldigt tyst också. Om jag inte fått det om bakfoten är Kipor samma sak som Hondas elverk, bara annat skal i annan färg.
Jag har iofs termostat på mina värmare men för att det ska bli genomvarmt brukar jag sätta på värmarna 60-90 minuter innan jag ska ut på första passet. På bandagar sätter jag på dem så fort jag kommer in i depån och låter dem stå.hur lång tid behöver däcket första gången för att bli varmt? när man kört har man ju temp när man kommer in i depån så då behöver de ju inte stå lika länge men första gången är ju frågan. när däcket är iskallt.
Jag har iofs termostat på mina värmare men för att det ska bli genomvarmt brukar jag sätta på värmarna 60-90 minuter innan jag ska ut på första passet. På bandagar sätter jag på dem så fort jag kommer in i depån och låter dem stå.
Däcket blir sämre varje gång det gått från varmt till kallt så det är bäst att försöka hålla det varmt.
Min erfarenhet från bandagarna på Gotland där vi haft elverk är inte att de tar "slut" speciellt fort. Bara att tanka i mer soppa och låta det stå och gå.japp att däcket blir sämre varje gång de kyls har jag me hört. därför jag tyckte de lät vettigt att låta värmarna stå på hela tiden. Men de går ju inte då med ett sånt här elverk för de verkar ju köras slut med en gång om de får stå och jobba på full effekt.
Köp ett elverk med fyrtaktsmotor.
Betydligt längre livslängd.
Vissa billigare kör med modifierad sinuskurva och stör datorer / bildskärmar.
Skaffat mig ett 2,2KW elverk hoppas det kan hålla igång mina däckvärmare.
http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp
köpte ett elverk för 1995 kr som ger 2.4 kw. inga problem med 3 däckvärmare ett tag iaf. körde igång en 2kw fläkt å en 800 fläkt på de och de stod å gick en stund utan problem så de e nog lugnt.
får se vad som händer i 30 graders värme dockkör på gps mc olja hehe.
Kör ett litet trådlyft på denna tråden istället för att starta en ny.
Har skaffat däckvärmare till kommande lek på bana och vill vara säker på att alltid ha ström till dom.
Har kikat på 2 olika elverk på jula. Ett är ett standard 2,2kW utan inverter (DETTA) för 1995:- och det andra är på 2kW med inverter (DETTA) och kostar 3995:- (om man ska ha 2kW)
Finns det någon bra anledning att köpa det dyrare förutom att man med det kan koppla in elektronik? Tystare, snålare, håller längre e.t.c.?
Lite fel tänkt.
5A i 230Volt, Ja.
5A på 12Volts sidan, Nej.
Närmare 20 gånger högre Ampere på Batterisidan.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |