Elverktyg - kombiset?

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Har skjutit vissa av inköpen på framtiden så jag slipper flytta dom i sammanband med flytten. Bättre att köpa när fått huset.

Men tjuvstarta med:
PST_500XPST_500X--Hero_03_HiRes.jpg

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Boschen är riktigt bra och skapligt vibrationsfri. Jag använde en sån för två veckor sedan när jag lånade polarens verktyg ute hos honom och jag skulle lätt kunna tänka mig en sån sticksåg.

hbdykab

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2014
Rekomenderar Bosch skruvdragare blå serien, riktigt grymma men något dyra för privatpersoner. Har till och med badat med en, trillade i av misstag. Luktade lite skumt ett tag men nu går den fint och de är för två år sen.

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Du blir nog nöjd, den vägde ju inget heller.

Hade lillebror i jobbet för några år sen. Tappade den från 7 våningen och den höll. Anekdotiskt bevisföring men ändå. Men nu stängde dom så klart tidigt för att det var fredag. Får nypa den nästa vecka.

Rekomenderar Bosch skruvdragare blå serien, riktigt grymma men något dyra för privatpersoner. Har till och med badat med en, trillade i av misstag. Luktade lite skumt ett tag men nu går den fint och de är för två år sen.

Jobbade med Bosch för länge sen. Då var dom stora och tunga, har inte känt på något ny. Får kolla.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
För det priset köper du den på stört och gör du inte det så får du köpa den åt mig!
Har man kört med dessa maskiner så vill man inte använda annat sen och det är väl egentligen enda nackdelen, att man blir kräsen. Skulle du jämföra den med Boschen så skulle du köpa Panasonicen, garanterat.
Synd att dom hade stängt när jag skulle dit och köpa. Får ringa på måndag och be dom hålla den tills tisdag.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Lånar lite.

Vilken sticksåg skall man ha.
Såg boschen där uppe.
Hur pass med batteri drar en sticksåg?
Kör ju idag på Makitas 18v serie i resterande verktyg.

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
För det priset köper du den på stört och gör du inte det så får du köpa den åt mig!
Har man kört med dessa maskiner så vill man inte använda annat sen och det är väl egentligen enda nackdelen, att man blir kräsen. Skulle du jämföra den med Boschen så skulle du köpa Panasonicen, garanterat.

Du hade nog rätt om priset. Var inne idag och köpte den och det verkade som han hade sagt ett lite väl lågt pris för nu var han tveksam. Sen hittade dom inga batterier i lådan som hörde till, så han tog två nya från tillbehörs hyllan. Låg visst på 1 400 plus moms för ett batteri. Inte att dom betalar det men jag tror knappast dom gick plus på denna affär.

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10

Jämfört med den Panasonicen så är allt blått från Bosch som en Ford Fiesta som går på tre cylindrar.

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Lånar lite.

Vilken sticksåg skall man ha.
Såg boschen där uppe.
Hur pass med batteri drar en sticksåg?
Kör ju idag på Makitas 18v serie i resterande verktyg.

Sticksågen drar så mycket batteri att man ändå måste ha en med sladd. Har du redan mycket på Makita 18V så hade jag kört vidare på det.

Jag har en Makita DJV180 och det som är bra med den är just att den är mobil som fan. Ställer man den jämte en Blå Bosch med sladd så är den såklart sämre på allt utom räckvidd. Jag hade tittat på en Makita DJV181, skulle tro att den vinglar mindre och är betydligt mer riktig såg men jag har inte provat den.

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Nu när det var så att jag kom över 4,2ah batterier kan jag ju fundera över vilka andra Panasonic verktyg jag kan tänkta mig ha i samma batteriserie. Är det någon av deras maskiner som är lika lyckad som borr-skruvdragaren?

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Sticksågen drar så mycket batteri att man ändå måste ha en med sladd. Har du redan mycket på Makita 18V så hade jag kört vidare på det.

Jag har en Makita DJV180 och det som är bra med den är just att den är mobil som fan. Ställer man den jämte en Blå Bosch med sladd så är den såklart sämre på allt utom räckvidd. Jag hade tittat på en Makita DJV181, skulle tro att den vinglar mindre och är betydligt mer riktig såg men jag har inte provat den.

Misstänkte nästan det.
Hittar inget om drifttid någonstans.
Allt jag hittar är genomsnittlig laddtid 36 minuter.
Kan det vara drifttiden de menar?

Har det mesta andra i Makita annars så de vore ju jävla smutt men om drifttiden ändå är dålig o man lär köra sladdmaskin så kan man ju kika på annat.

Fundera på denna http://www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/verktyg/saga/sticksag/bosch-gst90e/203353.8719/

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Misstänkte nästan det.
Hittar inget om drifttid någonstans.
Allt jag hittar är genomsnittlig laddtid 36 minuter.
Kan det vara drifttiden de menar?

Har det mesta andra i Makita annars så de vore ju jävla smutt men om drifttiden ändå är dålig o man lär köra sladdmaskin så kan man ju kika på annat.

Fundera på denna http://www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/verktyg/saga/sticksag/bosch-gst90e/203353.8719/

Nej, jag tror det är laddtiden på dom stora batterierna.

Jag har 3st 3Ah 18V batteri och det funkar bra.
En batteristick skulle jag inte vilja vara utan även om den inte tuggar på i evigheter. Inte direkt så att den kroknar mitt i en planka men sågar man 2" reglar så suger det batteri.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Nej, jag tror det är laddtiden på dom stora batterierna.

Jag har 3st 3Ah 18V batteri och det funkar bra.
En batteristick skulle jag inte vilja vara utan även om den inte tuggar på i evigheter. Inte direkt så att den kroknar mitt i en planka men sågar man 2" reglar så suger det batteri.

Tänkte försöka hitta nåt bra pris på 181:an o se.
Med dubbla batterier torde man ju vara safe även vid längre arbeten kan man tycka.

Men om någon har nåt tips på nån riktigt bra med sladd för typ en tredjedel av priset så tar ja gärna emot de.
Eller nåt julerbjudande på annat märke med dubbla batterier o laddare funkar väl också :gnissla

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha