elvis poll, ung eller gammal

ung rockabilly elvis eller gamla las vegas elvis

• Antal röstningar
    0

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
vem gillar ni bäst, rockabilly elvis eller feta lasvegas elvis? Är det jailhouse rock eller suspicious minds. Blue suede shoes eller in the ghetto?

Last edited:

GibsonSG

Nice boys don't play Rock'n'Roll
Gick med
2 May 2003
Hoj
BMW R1150 Rockster
Tycker hans tidiga Las Vegas-period är bäst. Han har inte blivit tjock än, men har börjat lassa på stråkar och blås på alla arrangemang. Kolla t.ex. på "That's the way it is" så förstår ni vad jag menar!

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
honkiie skrev:
vem gillar ni bäst, rockabilly elvis eller feta lasvegas elvis?

Mittemellan, tycker han är bäst '68 då han gör en show för NBC och uppträder inför studiopublik. Showen är säkerligen många flickors favorit då han enbart har på sig en svart skinndräkt. Hur som helst, han gör grymma versioner på många av sina låtar i denna show. F ö kom spelningen att kallas 'the 1968 Come Back Special'.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GibsonSG skrev:
Tycker hans tidiga Las Vegas-period är bäst. Han har inte blivit tjock än, men har börjat lassa på stråkar och blås på alla arrangemang. Kolla t.ex. på "That's the way it is" så förstår ni vad jag menar!

Exakt. Han är fortfarande "ung & rockig" samt har "mognat" musikaliskt men likväl inte gått ner sig helt i jordnötssmörsträsket.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Musikalisk mognad är skit samma för min del när vi snackar elvis. Han är väl, precis som beatles, egentligen inte känd för sin fantastiska musik utan snarare för att komma med något nytt. Elvis lät den stora massan få reda på vad rock handlar om och beatles tog textförfattandet till nya höjder.

Sen om man är ett elvisfan förstår jag att man gillar de senare verken bättre pga musikalisk mognad. Jag tycker att de senare beatlesplattorna är bättre av samma anledning, men deras tidiga album har nog varit snäppet viktigare för musikhistorien skulle jag tippa på.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
mb skrev:
Musikalisk mognad är skit samma för min del när vi snackar elvis. Han är väl, precis som beatles, egentligen inte känd för sin fantastiska musik utan snarare för att komma med något nytt. Elvis lät den stora massan få reda på vad rock handlar om och beatles tog textförfattandet till nya höjder.

Sen om man är ett elvisfan förstår jag att man gillar de senare verken bättre pga musikalisk mognad. Jag tycker att de senare beatlesplattorna är bättre av samma anledning, men deras tidiga album har nog varit snäppet viktigare för musikhistorien skulle jag tippa på.

Sedan ska man ju inte glömma att Elvis inte direkt skrev någon musik själv. Han var med och påverkade låtarna, men text och musik skrevs av andra. Hans kvalitéer låg ju näst intill uteslutande i hans röst och scennärvaro.

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
abstruse skrev:
Sedan ska man ju inte glömma att Elvis inte direkt skrev någon musik själv. Han var med och påverkade låtarna, men text och musik skrevs av andra. Hans kvalitéer låg ju näst intill uteslutande i hans röst och scennärvaro.

Men han var väl med och skrev Love me tender har jag för mig iallafall..:)

Tidig Elvis..klockrent. Finns en konsert från Las Vegas. Kan ha varit runt 69-70 kanske. Ivfsh så är det bland det bästa i rockväg jag sett.

Elvis som skådis däremot...hmmm... :näsblod :3freak

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Tidig. Dock tycker jag att han är grymt överskattad, precis som Bruce Springsteen och Bob Dyland. Finns många från samma tid som är mer rock än Elvis.

Mech

www.apan.se
Gick med
24 May 2004
Hoj
R
Men hur roligt är det inte när karln glider omkring på scenen och delar ut handdukar som han dragit runt nacken ett varv. Killen är ju gud då. Helt otroligt.

Coola Ola

Guest
Tidiga Elvis helt klart. Iofs så är In the Ghetto en grymt bra låt! :)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år