mb skrev:Han var mer rock'n'roll i början
honkiie skrev:vem gillar ni bäst, rockabilly elvis eller feta lasvegas elvis?
GibsonSG skrev:Tycker hans tidiga Las Vegas-period är bäst. Han har inte blivit tjock än, men har börjat lassa på stråkar och blås på alla arrangemang. Kolla t.ex. på "That's the way it is" så förstår ni vad jag menar!
mb skrev:Musikalisk mognad är skit samma för min del när vi snackar elvis. Han är väl, precis som beatles, egentligen inte känd för sin fantastiska musik utan snarare för att komma med något nytt. Elvis lät den stora massan få reda på vad rock handlar om och beatles tog textförfattandet till nya höjder.
Sen om man är ett elvisfan förstår jag att man gillar de senare verken bättre pga musikalisk mognad. Jag tycker att de senare beatlesplattorna är bättre av samma anledning, men deras tidiga album har nog varit snäppet viktigare för musikhistorien skulle jag tippa på.
abstruse skrev:Sedan ska man ju inte glömma att Elvis inte direkt skrev någon musik själv. Han var med och påverkade låtarna, men text och musik skrevs av andra. Hans kvalitéer låg ju näst intill uteslutande i hans röst och scennärvaro.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|