http://www.youtube.com/watch?v=pKj-KY6nn2I
Fel av mig, det var inte murar, det var däcktravar! Och visst är dom NÄRA banan! Eller är det jag som är känslig?
Kolla efter 1.27, 1.40, 1.45 och 2.04 på denna.
Men för övrigt... Übercoolt!!
Men vad menr du med ny kedja?
Gammal video, var väl många många år sedan Steve Plater körde (och var bra)?
De är inte direkt nära banan idag, partiet i nerförsbacken ut på 'bakrakan' är helt omgjort med en chikan då japanen Kyriakin gjorde en ruskig krasch där 2003/2004 så nu åker man utmed räcket.
In i Hairpin är jag säker på att de flyttat räcket/muren. Dock kunde den flyttats längre bort än cirkus 10 meter men du åker långsamt i den kurvan. På regn åkte jag cirkus 45km/h och bumlinghojar höll max 40km/h.
Och muren utanför Barn är tveklöst flyttad också.
Jämför man medelsäkerheten över banvarvet spöar den skiten ur Knutstorp och Mantorp!
Kommer väl på ungefär samma nivå som Gelleråsen och Sviestad, om det är bra betyg eller dåligt får du själv avgöra men då har du en referensnivå.
Det är samma ägare på Cadwell, Brands, Snetterton, Oulton och de köptes 2004 och skulle tro några millar pund har spenderats i att rusta upp banorna och öka säkerheten.
Om det finns lite balls i dig kommer du göra fina tigersprång över The Mountain, har man stått som åskådare där och hört ljuden som en SBK på fullvarv gör när den landar är ny kedja ett måste! Låter som 9mm pistolskott ungefär
Stort elaggregat och vara typ en dag för tidig i depån är en bra ide, el finns inte att tillgå och den 'bra' delen av depån är ungefär 30*90m
Visst är det en skitfräck bana, men tycker du inte att sektionen från man går upp i The Mountain tills Barn ändå har en ganska oförlåtande bannära miljö?
Egentligen är denna delen en gammal vanlig väg genom en park där man började tävla redan på 30-talet, så att den påminner om real roadracing är ju inte så konstigt.
Den övriga delen av banan, den som i princip är Club Circuit, är byggd betydligt senare.
Finns det någon fungerande länk till helgens tävlingar?
Inte så farlig
Nä, men med de spår du håller så är den inte så farlig på plats, om man går banan eller åker. Men visst kunde det göras bättre. Fortfarande långt bättre än flera svenska banor i säkerhet så kan man köra här hemma så är det ett steg i rätt riktning.
Inte att förglömma att utanför alla curbs och i dess förlängningar så finns det trevligt när i marken för att erbjuda lite fäste