Emu

EMU?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Holger, holger, holger..... :skaka på huvudetsmiley:

Vilken ände skall vi börja i.
Tja, jag vill gärna ha källreferensen till ditt påstående om grov brottslighet. Inte "har jag hört", eller "läste jag i tidningen" utan en pålitlig källreferens.
Sen detdär med svenskt medborgarskap för snabbt. Well, har du egentligen kollat upp i praktiken vilken totalt inkompetent sörja som migrationsverket och utlänningsnämnden utgör. För att lugna dig så måste du i dag bo i sverige i minst 4 år som statslös flykting innan du får svenskt medvborgarskap.
Vi kastar idag ut 2/3 (så vitt jag förstår statistiken korrekt) av alla asylsökande.

Sen var det förlust tänkandet. Vården (offentlig) kan inte gå med förlust eftersom det inte finns något krav på vinst (var skulle pengarna intjänas). Vården skall möta budgetkraven inget annat.

Angående politiker som lyfter löner. ca 90% av alla som är engagerad i olika förtroendeuppdrag gör det för en spottstyver. Knappt ersättning för förlorad arbetsinkomst.

Svenska företagsledare ökade i genomsnitt sin lön mellan 97-02 med 70%. Det innebär att en VD idag drar in ca 32ggr av vad en normalknegare gör idag.
Rätt eller fel? Vet ej, men det sätter saker och ting i perpektiv.

Är du ochså intresserad av Andorra?

gladh

Daytona Peter

hojlös :-(
Gick med
4 May 2003
Hoj
Triumph Daytona T595 *såld*
Mig lurar dom inte en gång till. Det ända EU har gjort bättre för mig är att jag får ta in mera sprit.
Jag röstar NEJ!!

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
nej helt klart, vi har ju ändå kvar våra skatter och skit i landet, då ska vi ju sänka dessa med till övrig EU nivå, hur ska vi kunna konkurrera annars?

Jag kan tro på att de företag som handlar med andra länder kan få ut nåt av att gå med dock, men de blir inte av med sina kostnader i detta dyra land.

v-g

Inget pulver
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kreidler
Ekonomin är faktist helt idiotiskt att snacka om för ALLT är bara gissningar eller antaganden dvs det kan slå åt vilket håll som helst. Jag tror på "gut" feelingen jag.

Ja sidans desperation är en anledning i sig att rösta nej.

Igår blev Anna Lind knivhuggen med :( Det kommer garanterat att ge JA sidan en putt. (Då olof Palme mördades så ökade S med 6%)

Fan vet hur det kommer att gå.

Det som är värst är att de som har det sämst är de som får pynta för hela kalaset. Typ sjukpensionärer, sjukskrivna Och handikappade mfl. Så är det alltid.

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Ett klart nej från mig iaf!

Läste senast igår att de enda länderna som klarar paktens gräns för budgetunderskott i landet var Storbrittanien, Danmark å Sverige dvs de 3 länder som INTE är med i EMU.
Jag är personligen lite nervös över att att samma ränta som övriga europa. Om det blir ekonomisk kris eller överhettning här i landet så det kan det vara bra att parera med hjälp av räntor.

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Ska du ha bevis? gå till tingsrätten o kolla namnen på dom som det ska vara rättegång mot,hör av dig till ansvarig myndighet,vill du veta kostnader hör av dig till regeringen,dom måste svara men du får hänvisa till nån paragraf för att få det ur dom då dom inte vill prata om vart skattepengarna går.
Hur många politiker behöver nokia för att funka? tänkte eftersom landstinget måste ha politiker som vänder papper då måste väl företagen börja med det med.
öppna ögonen istället,vilka är det som gör grupp våldtäkter i sverige?misshandlar mest? rånar mest? har du inte sett det så sök hjälp.läs inte aftonbladet då dom inte får skriva att en invandrare gjort nåt utan det man max får skriva i tidningen är av utlänsk härkomst men det är sällan dom använder det mer heller.
Eller om du verkligen vill veta hur det är,åk till södra stockholm,klä dig fint och gå där några sena kvällar själv.

4år för att bli svensk medborgare är det långt tycker du?
efter 4år kan dom flesta knappt prata svenska.
det borde minst ta 10år,dom får ändå permanent uppehållstillstånd efter 2år och då får man stanna hur länge man vill,skillnaden är att man fortfarande kan skicka hem dom när dom mördar sin dotter.

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
ps vill du ha en säker källa du kan ringa o höra med så kan jag fixa det med.
jag läser inte i tidningen då dom sällan skriver hela sanningen om brott m.m,det får dom tyvärr inte göra i det öppna sverige.
var nåt år sen nu jag öppnade mina ögon (är lite snabbare än dig)så jag kom inte ihåg vart jag fick det bekräftat,tror det var migrationsverket och regeringskansliet.

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
Nä, jag vill inte ha några utrikiska storkar i Sverige. Det räcker med dem vi har här ;)

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Vill inte byta bort 75% inflytande i Sverige mot 2% inflytande i EU. Har redan poströstat NEJ!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...