Enögda motorcyklar

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Så jävla störande fuckar upp symetrin. Har lurat på att bara borra sätta i en led för att lysa upp det ned släckta lamphuset som är släckt.
Det är precis så jag känner det. Jag blir t o m störd se någon i backspegeln med "trasigt ljus" när vi är ute och kör. Får ju skämmas för grannarna också som tror att man inte underhåller hojen med att byta lampor av lathet ?

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Gsxs1000f har tyvärr två H7 lampor en för halvljus i höger strålkastare och en för helljus i vänster strålkastare. Inte helt lätt att få igång bägge på halv o helljus samtidigt. De som har lyckats har opererat in andra insatser med H4 eller Ledljus.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
FJR har dubbla H4, när jag besiktade så hade halvljustråden i ena lampan gått av, men det sa dom inget om. På många hojar så lyser ju trots allt halvljus samtidigt som helljuset om det är separata lampor.

Min BMW har 3 H7, en för halv och 2 för hel, och självklart sitter halvljus i mitten och helljus på varsin sida :tummenupp

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Jag blir t o m störd se någon i backspegeln med "trasigt ljus" när vi är ute och kör. Får ju skämmas för grannarna också som tror att man inte underhåller hojen med att byta lampor av lathet ?
Ja, Peter, ska du skämmas eller byta till en SportHoj med riktigt lyse? :tungan
Gsxs1000f har tyvärr två H7 lampor en för halvljus i höger strålkastare och en för helljus i vänster strålkastare. Inte helt lätt att få igång bägge på halv o helljus samtidigt. De som har lyckats har opererat in andra insatser med H4 eller Ledljus.
Trevligt när någon vet! :tummenupp

Edit, kära kvinna. Försöken att lägga Anders inlägg före lyckades inte utan det blev dubbelt. Som Peter vill ha med sina lysen... :hihi

Last edited:

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Härligt! Där fick jag ett konkret svar på en fråga som jag efterlyste. Var lite rädd för att detta svaret skulle komma men blir att bita i det sura äpplet och låta det vara som det är (kanske). Tack igen för den dåliga nyheten ? chains_dungeon_shoot_messenger_1552525.jpg

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS