en akvarelltjej utanför dörren..:)

Gabor

Guest
UrbanTiger skrev:
På Jehovas funkar det på ungefär var annan gång. Släpp bara in tjejen och låt killen stå kvar som ett fån :hihi

Den där funkar...en gång...sen kommer dom aldrig tillbaks mer.... :tummenupp

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Men jösses då. En rysk student som behöver pengar för att plugga i Sverige? Ja, eller hur... Om hon nu ska plugga i Sverige, hur kommer det sig att hon inte kan prata något annat än ryska? Jag känner inte till att någon svensk högskola undervisar på ryska.

Det där är vanligt folk som kommer hit från öststaterna och försöker utnyttja vårt medlidande för att kränga skit. De är tiggare utklädda som dörrförsäljare, inget annat. Tycker det är grymt fult att utge sig vara något man inte är bara för att få sålt saker som normalt sett inte skulle gå att sälja.

För några år sedan ringde det på en allmänt eländig herre som ville sälja sånna där glänsande aluminium(?)bilder. När jag inte ville ha något slet han upp bilder på hans barn och försökte förklara hur synd det var om dem. Det spelade ingen roll. Av principskäl ger jag inget till tiggare. Jag stödjer Röda Korset istället.

sirmagnus

KULTURPEDAGOG
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
RSV Mille R en Kawasaki ATW
Nu var hon här....

Iám Monika from Poland I sell pictures.

Men jag är hemma och ligger sjuk så jag pallade inte titta på dom.
/Magnus

fast det kanske är naken bilder på henne...?

Qvint

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamma Fazer
Ang "tavelförsäljare" så är väl det i allra högsta grad aktuellt.

På somrarna så står det ju nåt varje sommar om folk som glider runt o kränger grejjer som ursäkt för att kolla vilka som är hemma o sånt?
Ofta just tavlor...

Och vad det gäller "tavelförsäljare" som spioner så 1992 nångång så gled det runt tavelförsäljare i Ronneby i Blekinge. När det snackades om det i ett fikarum på en arbetsplats så hade alla haft besök av dem, och fula tavlor var det också. När det sedan snackades på lunchen så var det bara folk från fikarummet som hade haft besök, inga andra på arbetsplatsen... I fikarummet satt det bara stridspiloter, på lunchen tekniker o andra... didudidudidu.... mystiken tätnar ;)

-Freddy-

Guest
Jag köpte ett par små tavlor efter diverse förhandling för ett par hundra. Bara för att vara snäll, killen hade ju inte gjort tavlorna själv men vem bryr sig - vill jag ha nåt fint på väggen målar jag själv eller handlar på affär.

Modifier

Medlem
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Cbr 600 F -1994 omb till f4 i -01
Det där är bara bluff ! hatar dom idioter som ringer på och vill sälja
skräpet... :mad:
Har en stor skylt på dörren där allt sånt undanbedes,de flesta förstår
svenska även fast dom står där med sin lapp.
(testa,håll fram stålar och fråga på svenska)

Har råkat ut för flera säljare och alla har samma bilder,det enda som skiljer
är lappen med snyft texten..

/j

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
En som jag känner var kanonfull när det kom förbi en polack eller liknande och ville ha pengar för att det var så synd om han osv osv. Han tog i ordentligt och skrek att han inte skulle ha nå jävla tavlor och att dom skulle ge fan i att komma förbi igen och så hämtade han ett slagträ. Polacken sprang ut på vägen och så kom det en jävlat splitterny mercedes och plockade upp han i farten. Verkade vara grymt synd om dom. :rolleyes:

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln