Det är nästan så att jag funderar på att flytta
http://www.svmc.se/templates/NewsPage.aspx?id=2699
http://www.svmc.se/templates/NewsPage.aspx?id=2699
Ja man har ju sett V för Vendetta.UK har väl en lite annolunda strategi vad gäller information till allmänheten också. Har sett några klipp från youtube som är både skrämmande och informativa.
Finns tyvär ingen motsvarighet i sverige. Bättre att köra huvet i sanden och förbjuda än att informera.
Min gissning är att man inte vill stöta sig med majoriteten och på så sätt minska sin populäritet, och förlora röster.
Ja, det åxå. Kommer nog på första plats som negativ egenskap före både de så kallade husen och rören de har istället för vanliga avlopp. Tillsammans med Tory...Englands invånare lever som världens mest övervakade. Vet inte antalet kameror de har. Men det är helt skrämmande.
Hörde att de skulle sätta in fartkameror å lyckstolpar nu också. Normalt land.
En bekant till den jag hälsade på kände en som hade fått böter för att han ätit äpple medans han körde bil.
Englands invånare lever som världens mest övervakade. Vet inte antalet kameror de har. Men det är helt skrämmande.
Sverige är ett av västeuropeiska länder med minst antal övervakningskameror, så du snackar i nattmössan.ja o jag har hört att vi ligger på andra plats redan
ja o jag har hört att vi ligger på andra plats redan
Grejen är att det är ju FRIVILLIGT om man vill ha en såndär box i bilen. Den som har en box vet om det och anpassar körningen därefter och får därmed lägre premie. Jag tycker det är skitbra.Det där med hastighetsregistrerande boxar i fordonen som är tänkta att styra försäkringen funderas det tyvärr på även i Sverige, men det är väl ett bra tag kvar från ide till realitet. Var på något möte som region- och trafikplanekontoret i Stockholm anordnade om framtidens infrastruktur och trafiksystem där detta nämndes och jag blev så förbannad att jag tänkte resa mig och gå mitt i, men då jag representerade en kommun så nöjde jag mig med att argt blänga på talaren/utredaren. Ska det vara OK och åka snabbt om man är rik, eller hur menar dom att det skall bli. Den som har BMW och fett bankkonto lär ju inte bry sig om försäkringen går upp utan kan istället stärka sin position i samhället genom att även ha privilegiet att kunna köra för fort.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|