En avsparkad backspegel

suzukirules

Medlem
Gick med
2 Feb 2005
Hoj
gsf 1200 s
En avsparkad backspegel. hoj vs skoda 1-0

Var med om en otroligt otäck upplevelse idag.
Skulle skjutsa hem syrran på hojen, då jag ligger på 90vägen så ser jag en skoda pickis komma i hög fart bakifrån och hinner knappt reagera här han sveper förbi på vänstersidan med centimeter tillgodo jag kunde tom känna bilen med vänsterfoten.
Blir så inåt helvete förbannad att jag gasar om och saktar ner för att få honom att stanna men det resulterar i att han puttar på bakskärmen i 90km!!!!! sedan kastar han sig om och jämsides mig börjar att preja mig.
Nu börjar jag bli förbannad och rädd för mitt eget liv samt givetvis för min systers.
Så jag bestämmer mig för att avsluta detta på det enda sätt som anstår en rädd o adrenalinstinn idiot, jag kör snabbt upp jämsides och med en fin sving med högerfoten sparkar av backspegeln.
Ett par timmar senare när jag slutat att darra ringde jag upp vakthavande o berättade om händelsen för att kunna lindra ev smitningsåtal men till min förvåning säger den bistra polisen "bra gjort men ring oss nästa gång istället".
Detta är utan tvekan det mest otäcka men samtidigt det "rättaste" jag varit med om under mina 12 år i sadeln.
Tat lungt där ute det föds en idiot varje sekund

Last edited:

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Din jävel, det var jag i skodan, nu vet jag var din brevlåda bor :machinegu

Nej, men fan vad otrevligt, tur att han inte dödade er.

Trött

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
R1
Skulle skjutsa hem syrran på hoj....
Tat lungt där ute det föds en idiot varje sekund[/QUOTE]
:tummenupp bra sparkat :tummenupp

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Helt rätt gjort....var en kille som droppade en cigg genom rutan framför mig idag...hade ja kört bil elr nått så hade ja prejjat honom och ringt kettinggänget....

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
zpeppy skrev:
Helt rätt gjort....var en kille som droppade en cigg genom rutan framför mig idag...hade ja kört bil elr nått så hade ja prejjat honom och ringt kettinggänget....

åkte bakom en skruttig bil idag, modell kombi med snorisar i baksätet, ligger i 90 .. å helt plötsligt flyger de ut en halvlitersflaska genom höger sidoruta.. inte föratt den träffade mig, va inte jättenära heller.. men hur smart e de å slänga ut en jävla flaska.. den kan träffa, å att få en sån i pärat e nog ingen höjdare

Trött

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
R1
heimdal skrev:
åkte bakom en skruttig bil idag, modell kombi med snorisar i baksätet, ligger i 90 .. å helt plötsligt flyger de ut en halvlitersflaska genom höger sidoruta.. inte föratt den träffade mig, va inte jättenära heller.. men hur smart e de å slänga ut en jävla flaska.. den kan träffa, å att få en sån i pärat e nog ingen höjdare
:tummenupp gillar även dom som halvsover bakom ratten och skickar ut en cigg genom takluckan, inte allt för ovanligt heller :fatta! :)

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Trött skrev:
:tummenupp gillar även dom som halvsover bakom ratten och skickar ut en cigg genom takluckan, inte allt för ovanligt heller :fatta! :)

Mmmm då är det värre med spolarvätska...... Jag får det alltid i ögonen.... :mad:

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
G-MAN skrev:
vad är kjettinggenget? :rodnar :rodnar

... :tungan

mooahaha..

va glad för det

ingen ide att söka.. för då får du fram 1 000 000 inlägg som innehåller "ketting"

nån får förklara, för ja kommer inte exakt ihåg

Aleksander

................
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
525 + pitpro 125cc
heimdal skrev:
mooahaha..

va glad för det

ingen ide att söka.. för då får du fram 1 000 000 inlägg som innehåller "ketting"

nån får förklara, för ja kommer inte exakt ihåg
:hihi :hihi

har inget bättre för mig ändå ;) :rolleyes:

Farmer

Gick med
14 Jul 2004
Hoj
kawa
suzukirules skrev:
Var med om en otroligt otäck upplevelse idag.
Skulle skjutsa hem syrran på hojen, då jag ligger på 90vägen så ser jag en skoda pickis komma i hög fart bakifrån och hinner knappt reagera här han sveper förbi på vänstersidan med centimeter tillgodo jag kunde tom känna bilen med vänsterfoten.
Blir så inåt helvete förbannad att jag gasar om och saktar ner för att få honom att stanna men det resulterar i att han puttar på bakskärmen i 90km!!!!! sedan kastar han sig om och jämsides mig börjar att preja mig.
Nu börjar jag bli förbannad och rädd för mitt eget liv samt givetvis för min systers.
Så jag bestämmer mig för att avsluta detta på det enda sätt som anstår en rädd o adrenalinstinn idiot, jag kör snabbt upp jämsides och med en fin sving med högerfoten sparkar av backspegeln.
Ett par timmar senare när jag slutat att darra ringde jag upp vakthavande o berättade om händelsen för att kunna lindra ev smitningsåtal men till min förvåning säger den bistra polisen "bra gjort men ring oss nästa gång istället".
Detta är utan tvekan det mest otäcka men samtidigt det "rättaste" jag varit med om under mina 12 år i sadeln.
Tat lungt där ute det föds en idiot varje sekund
:tummenupp :yoparty

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
Fixa ett hölster att ha på bågen med en hammare i,så är det bara att slå in rutan på ett sånt svin...

suzukirules

Medlem
Gick med
2 Feb 2005
Hoj
gsf 1200 s
Är det någon som är insatt i det juridiska, är det smitning att fimpa en backspegel o sedan åka???

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
suzukirules skrev:
Är det någon som är insatt i det juridiska, är det smitning att fimpa en backspegel o sedan åka???

Det kan väl knappast räknas som "smitning från olycksplats". Därimot är det väl vandalisering eller liknande?

/Micke

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
suzukirules skrev:
Håller dom på att nästan göra så att du ska klappa åthelvete
så är det bara att smaska på med hammaren.
det blir nog ord mot ord i en sån här situation,men chansen att du ska åka fast
är väll rätt minimal.ja regplåten ska ju inte synnas bra som fan vid en sån här händelse heller :)

FarstaStrandMannen

Back on track
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Honda CR 250
Fan vad rätt, grymt vågat att kunna sparka så i 90 blås :tummenupp
Är en bilruta hård? Jag har länge klurat på hur det skulle vara att dra sönder en bilruta med MC-handskarna. De är ju rätt hårda trotts allt :)

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
Akrylamid skrev:
Fan vad rätt, grymt vågat att kunna sparka så i 90 blås :tummenupp
Är en bilruta hård? Jag har länge klurat på hur det skulle vara att dra sönder en bilruta med MC-handskarna. De är ju rätt hårda trotts allt :)

Jag skulle nog inte våga dra en bilruta med bara MC-handskar efter att ha sett den här idioten i aktion. Han får ju ta i ordentligt och flera gånger för det mesta.

http://www.blennus.com/index.php?option=content&task=view&id=589&Itemid=

Enda anledningen till att jag postar den länken är för att visa att en bilruta kan vara ganska hård. Jag tar naturligtvis avstånd från handlingen och upprepar återigen att killen i filmen är en idiot.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!