En avsparkad backspegel

FarstaStrandMannen

Back on track
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Honda CR 250
mankan skrev:
Jag skulle nog inte våga dra en bilruta med bara MC-handskar efter att ha sett den här idioten i aktion. Han får ju ta i ordentligt och flera gånger för det mesta.

http://www.blennus.com/index.php?option=content&task=view&id=589&Itemid=

Enda anledningen till att jag postar den länken är för att visa att en bilruta kan vara ganska hård. Jag tar naturligtvis avstånd från handlingen och upprepar återigen att killen i filmen är en idiot.

Vad är det han slår med? Med Kolfiber skydd över knogarna och en massa adrenalin så lär det nog inte vara några problem att dra sönder en bilruta.
Dock skulle jag aldrig ha vågat göra det :7peta
Får åka runt med busshammare, monterad vid ett lämpligt ställe :hihi

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Akrylamid skrev:
Vad är det han slår med? Med Kolfiber skydd över knogarna och en massa adrenalin så lär det nog inte vara några problem att dra sönder en bilruta....
Ha ha ha...börja med att filma dig själv när du försöker slå sänder en bilruta med ett par MC-vantar av valfri modell. Den filmen skulle passa i något förnedringsprogram på TV, typ Jackass och allt vad de nu heter.

En av familjens bästa väninnor råkade låsa in nycklar och sitt nyfödda barn i bilen utanför en stormarknad, barnet börjar skrika, mamman får panik, ringer polisen som kommer dit och rycker på axlarna och säger att en sprillan ny Saab rår vi inte på, det enda vi kan göra är att slå sönder en av rutorna, "gör det!" skriker mamman, polisen plockar fram en HAMMARE och först på tredje slaget går rutan.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag har också varit bra nära att sparka bort backspeglar några gånger! Det kryllar ju av idioter i bilar! Men jag har aldrig riktigt vågat, dels för att det kan sitta nån riktig idiot i bilen, som plockar regnumret och väntar hemma, dels för att jag inte riktigt har koll på hur hårda backspeglar egentligen är! :va
Nån som har erfarenhet? :D

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Verkar ju vara en riktigt störd människa.. kanske bäst att du har ett trä ståendes innanför dörren. Börjar man putta på en mc så har man ju inte många spärrar.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
bra gjort, men jag hade tagit reg.nr´et och låtit en kniv dansa över motorhuven kommande natt .. jävla puckon det finns

suzukirules

Medlem
Gick med
2 Feb 2005
Hoj
gsf 1200 s
Hoztic skrev:
Jag har också varit bra nära att sparka bort backspeglar några gånger! Det kryllar ju av idioter i bilar! Men jag har aldrig riktigt vågat, dels för att det kan sitta nån riktig idiot i bilen, som plockar regnumret och väntar hemma, dels för att jag inte riktigt har koll på hur hårda backspeglar egentligen är! :va
Nån som har erfarenhet? :D

Med rätt fotbeklädnad så sparkar du lätt av dem, ser roligt ut i backspegeln när den sen hänger i trådarna utmed dörren :lol

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Teddy skrev:
Ha ha ha...börja med att filma dig själv när du försöker slå sänder en bilruta med ett par MC-vantar av valfri modell. Den filmen skulle passa i något förnedringsprogram på TV, typ Jackass och allt vad de nu heter.

En av familjens bästa väninnor råkade låsa in nycklar och sitt nyfödda barn i bilen utanför en stormarknad, barnet börjar skrika, mamman får panik, ringer polisen som kommer dit och rycker på axlarna och säger att en sprillan ny Saab rår vi inte på, det enda vi kan göra är att slå sönder en av rutorna, "gör det!" skriker mamman, polisen plockar fram en HAMMARE och först på tredje slaget går rutan.

Han slog nog för att undvika glassplitter. Jag har själv fått slå sönder en ruta på en 9-5:a efter att ha låst in öl, grillkorv och bilnycklar halv elva en kväll. Första slaget blev det mos av rutan. Kvällen räddad :tummenupp

lars m1000r

gixxer4ever
Gick med
8 Jun 2003
Hoj
Sucka 1000 -06a förhoppningsvis
hehehe :yoparty har aldrig tänkt i dom banorna att sparka backspeglar....men är det befogat så .......man lär sej nått varje dag ! och bilisten lär ju få sej en tillrättavisning al'a ( flera tusen kronor) ...lägger det i mina bra att ge igen fack!

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Det i sånna fall man förstår varför amerikanska firmor säljer pistolhölster till hojar, vilken jävla idiot nackskott skulle han ha!

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
Vissa bilar har elaka backspeglar med olika förstärkningar. Akta er för dom, det kan göra ont i fötterna.

Kontakta ett mc-bud för aktuell lista på modeller och även aktuell lista på eventuella skador på fötterna man får om man tar fel modell... :)

/Lucky9

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Folk borde ge fan i att hela tiden försöka läxa upp andra i bilar. Det kommer bara sluta med en tragisk olycka nån dag.
Föreställ dig att han var påverkad av narkotika o ansåg att ni båda skulle hamna under bilen när ni låg brdvid - det ahde han ju lätt fixat och du + syrran hade blivit mos.

GrimReaper

Orgasmdonator
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZX9R -98 / Gixxer Fighter (Till Salu)
Mavve skrev:
Folk borde ge fan i att hela tiden försöka läxa upp andra i bilar. Det kommer bara sluta med en tragisk olycka nån dag.
Föreställ dig att han var påverkad av narkotika o ansåg att ni båda skulle hamna under bilen när ni låg brdvid - det ahde han ju lätt fixat och du + syrran hade blivit mos.

Håller med. Man ligger i underläge på en tvåhjuling. Men om det nu skulle bli en rättslig sak av det hela så skulle jag hävda excess. Excess är när man hamnar i en sådan position att man inte kan behärska sig. Ett ex. är en pappa som kom hem och fann sin dotter bli våldagen på soffan. Han blev så rasande att han missandlade grabben grovt. Han friades på grund av excess.

Men för guds skull. Ta det jäkligt lungt där ute! Bättre fly än illa fäkta.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jiises, den där grabben var snabb. Skrämmande lättförtjänta pengar.......

ZaXeS

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Kronan, en grön
Hehe .. Fyfan va bra gjort :) Kul å åka bakom å se händelsen !
keep on! :tummenupp . Du kommer inte ihåg Reg.nr så vi kan besöka honom?:)

Davidk

Guest
en kärring försökte köra över min broder, jag drog till en ordenlig lakris i farten så hon inte såg ett skit å sen tuta jag :mad:

Daniel_liss

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
Kawasaki ZX9R
Mavve skrev:

håller fullkomligt med Mavve! dessutom så har vi sporthojsåkare redan tillräckligt (oförtjänt?) dåligt rykte hos vissa bilförare/andra som inte behöver spädas på...
tycker att en idiot som gör på det viset som den här bilisten, gör man bäst i att lämna långt bakom sig! han kommer iaf inte lära sig läxan, utan fyllas av ilska och aggretioner till nästa hojåkare han ser... och då kanske han kör över nån av oss...! :död

så sluta spela allan på hojen... :fatta! se till och åk och njut och ha det bra... och kommer det nån idiot så har vi ju bara att vrida på rullen! :arsele :yoparty

suzukirules

Medlem
Gick med
2 Feb 2005
Hoj
gsf 1200 s
Daniel_liss skrev:
håller fullkomligt med Mavve! dessutom så har vi sporthojsåkare redan tillräckligt (oförtjänt?) dåligt rykte hos vissa bilförare/andra som inte behöver spädas på...
tycker att en idiot som gör på det viset som den här bilisten, gör man bäst i att lämna långt bakom sig! han kommer iaf inte lära sig läxan, utan fyllas av ilska och aggretioner till nästa hojåkare han ser... och då kanske han kör över nån av oss...! :död

så sluta spela allan på hojen... :fatta! se till och åk och njut och ha det bra... och kommer det nån idiot så har vi ju bara att vrida på rullen! :arsele :yoparty
¨

Jag tror inte att hojåkares dåliga rykte kommer sig av att man sätter vissa idioter på plats.
Jag tycker att det är en djävla skillnad i att läxa upp någon för att denne tex glömt blinka och att reagera när man blir utsatt för mordförsök, hade killen dessutom velat köra på mig hade han både kunnat o gjort det redan.
Spela allan gör jag aldrig med passagerare.

Daniel_liss

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
Kawasaki ZX9R
suzukirules skrev:
¨

Jag tror inte att hojåkares dåliga rykte kommer sig av att man sätter vissa idioter på plats.
Jag tycker att det är en djävla skillnad i att läxa upp någon för att denne tex glömt blinka och att reagera när man blir utsatt för mordförsök, hade killen dessutom velat köra på mig hade han både kunnat o gjort det redan.
Spela allan gör jag aldrig med passagerare.

hur än det är med den saken (=delad åsikt) så börjar jag nästan ta tillbaka mitt inlägg efter det som hände i går...(tråd: bilisten nr 3)
go kick some mirrors... :tungan

suzukirules

Medlem
Gick med
2 Feb 2005
Hoj
gsf 1200 s
Dioxin skrev:
Jises vilkla typer det finns därute :huvet

Rätt gjort av dig att sparka av backspegeln.. nästa gång glöm inte å sparka av högerspegeln oxå :tummenupp

Be safe

Sååååååååå snabb är jag inte..............eller???? :va

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...