En betraktelse av utlänningars säkerhetstänkande

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Och enligt TV4 så säger Cancerfonden att 3000 personer dör av lungcancer varje år i Sverige. :hihi

Men visst är det så att vi svenskar har ett oerhört högt säkerhetstänkande vad det gäller klädsel vid motorcykelkörning. Jag lade märke till samma sak när jag var på hojsemester på de brittiska öarna i sommras.

Jag tror inte att jag såg någon alls som bara var ute och posöråkte lite i någon stad och hade rejspyjamas på sig. De flesta använde mc-jacka och jeans. Några som verkade vara pendlare eller mera långväga resenärer bar allvädersställ.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Och enligt TV4 så säger Cancerfonden att 3000 personer dör av lungcancer varje år i Sverige. :hihi

Men visst är det så att vi svenskar har ett oerhört högt säkerhetstänkande vad det gäller klädsel vid motorcykelkörning. Jag lade märke till samma sak när jag var på hojsemester på de brittiska öarna i sommras.

Jag tror inte att jag såg någon alls som bara var ute och posöråkte lite i någon stad och hade rejspyjamas på sig. De flesta använde mc-jacka och jeans. Några som verkade vara pendlare eller mera långväga resenärer bar allvädersställ.

Dåså! om vi nu har världens bästa säkerhetstänkande (och högsta skattetryck) kan vi inte glädja oss åt det och lägga fokus på annat? de få krakar som anser sig njuta av en hojtur i solen utan läderoverall kan väl få göra det.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Jag tycker vi ska förbjuda sporthoj.com. Det räddar nog några liv det också!!!11

Förbjud hela internetthelvet när vi endå håller på. Så räddar vi strippor som viker ut sig, amatörer som måste ställa upp på internetporrfilm. Samtidigt räddar vi Åkes Radioreparationscenter i Luleå för att han fått så dåliga recentioner på prisjakt.nu. Och så räddar vi alla idioter till svenskar som klickar sig in på aftonbladets hemsida (vi räddar dessa stackars satar från grav utvecklad idioti via indoktrinering av aftonbladet).

Sen tycker jag att vi ska föbjuda stolar så att man inte trillar av stolen och bryter nacken och blir invalido. Det kostar staten massor så då både sparar vi och räddar. Vi får sitta på golvet i fortsättningen.

Rädda så många ni kan!!!!!!

Det är livsfarligt att leva, man kan dö!

Pizzabagarn

Guest
jag kör alltid med hjälm :tummenupp

eller det kanske inte var det som avhandlades i denna tråd :va

peterhop

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2007
Hoj
2012, Kawasaki Z1000
Svettit i Skinnställ!

Efter ett par års hojåka i 30-45 grader blir mitt problem inte värmen utan jag kommer säkert att frysa häcken av mig mitt i sommaren.:)
Hoppas ventilerat skinnställ inte är för kallt.:tummenupp

Peter

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar