En bra dag

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
<skamlös plug>
Måste bara få tala om att i dag blev jag uppringd av George Vukmanovic.
George är mek åt Alvaro Molina och efter att ha testat mitt program Tracktimer i våras på Milans kvarglömda laptop så blev han så imponerad att Milan av taktiska skäl köpte en licens till honom. Sen sket det sig med Molinas team men det är en annan story.

George har 30 års erfarenhet av GP-depån och har mekat åt Eddie Lawson, Wayne Rainey, Mick Doohan mfl halvkända killar. Jeremy Burgess jobbade tidigare ÅT George... (Detta enligt Pålle)

"This is a fantastic program" sa han flera gånger, gissa om sånt värmer? Han håller nu på med att mata in teamets reservdelslager värt 150000 euro (Aprilia RSW250)! Kort efteråt dyker det upp ett mail från Alvaro Molina som gratulerar mig till ett fantastiskt bra program! Så nu ska George fixa så att det översätts till spanska och sen vet man aldrig vad som händer! :tungan
En bra dag med andra ord! :rodnar

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
grattis fan va skoj.. han kanske kan erbjuda en plats i teamet:D

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Torkel skrev:
2385499 nu ska George fixa så att det översätts till spanska
Wow! Det här kan vara början på något helt underbart och fantastiskt. Just den spanaska marknaden tror jag är en nyckel inom detta segment. Nu är det dags att ställa om siktet till samma nivå som superskurkarna i Bond-filmerna. Lord Torkel wants world domination.

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Snyggt jobbat Torkel, en bra produkt och nu genomslag på en viktig marknad.
Se nu till att förvalta den här referensen :tummenupp

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
En undrar, äger du patentet? har du uppfunnit och mekat ihop allt själv? Hur funkar det?

Grattis som fan:=)

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Grattis Torkel! Fasen va kul! Hoppas det går bra och att jag får åka med om du ska till Spanien! ;)

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
twinner skrev:
2385631 En undrar, äger du patentet? har du uppfunnit och mekat ihop allt själv? Hur funkar det?

Grattis som fan:=)
Danke! Inget patent, enligt min kompis patentingenjören så är det svårt att patentera mjukvara som är så pass generell. Om det var en extremt listig algoritm för att göra en specifik sak så är det nog en annan femma.

Haft hjälp av många men grundidéerna är mina och allt jobb har jag gjort själv. Löjligt många timmar framför skärmen som kunde ha använts till mer eller mindre framgångsrikt nätraggande istället! :D Men det har varit (och är) grymt kul att jobba med.

Hur det funkar är lite svårt att beskriva men tänk dig att du har ett system som hanterar dina setups, dina bananteckningar, dina varvtider, anteckningar, lager, gångtid på delar, ekonomi mm och att allt hänger ihop så där lite lagom snyggt så kanske det klarnar. Rekommenderar en titt på flashtutorialsarna under Download på hemsidan för mer kött på benen.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Ja jävlar, i dag var en rätt så bra dag också tror jag! :tungan
Georges kommentar på den här tråden:

Raise the price, stupid Americans can't understand that with this program they can save $250 by better controlling their stock. They probable have $2,000 worth of parts they never use. If you like I will show Jeremy Burgess (chief mechanic for MR. Valentino Rossi) your program; he's one of my pupils. I gave him his first job in Grand Prix racing in 1980 when I was chief
mechanic for Randy Mamola at Suzuki.

P.S. I was born in Alhambra, California U.S.A. I left 30 years ago because
to many guys like on your forum.

HAVE A NICE WEEK END!!!!!!!!!!!!!

:bow

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
GSXR1100R skrev:
2462930 Ohhhhh och jag är din kompis :pannkyss
Och jag vill bli! :hihi

j/k

Imponerande!
Bara att gratulera!
Se nu till att tjäna pengar på ditt prog!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Härligt Torkel! Jag vill gärna ha egen hjälp med programmet sen i vinter :) Vore kul att få komma till skott och använda det på rätt sätt. Fast kan tänka mig det passar en 2-taktsnisse bättre.

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Torkel skrev:
2462923If you like I will show Jeremy Burgess (chief mechanic for MR. Valentino Rossi) your program; he's one of my pupils.

Fett!!!!

Nyfiken fråga: vad har du använt dig av för programmeringsspråk/libbar/kompilator?

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
nazurro skrev:
2464078 Fett!!!!

Nyfiken fråga: vad har du använt dig av för programmeringsspråk/libbar/kompilator?
Skrivet i Delphi 2006 som nyligen släpptes i en fri något begränsad version här!
Kan tillägga att jag precis fick ett mail där George lovar att se till att jag ska få demonstrera programmet för Jeremy mfl om jag tar mig till Valencias GP...
Jag tror minsann att det blir ett GP i år i alla fall! :D

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
Letar..
Lirar det på Mac? Om inte, vill du ha hjälp att få det att fungera? :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln