en del måste skämta?

sticke

drygare än yes...
Gick med
23 May 2006
Ort
H-Town
Hoj
F4 Izzle
Att dra paralellen mellan beg och nya hojar, och att nya hojar blir billigare och reas, hur stor värdeminskningen är på beg hoj mm håller inte enligt min åsikt.


Spelar ingen roll om en GSXR -08 reas ut från 130 000 till 105 00 (eller what ever), om killen ändå bara har 50 000 att lägga ut på en hoj spelar det 0 roll.

Vill han inte lägga det en säljare begär får han antingen hitta en annan eller helt enkelt stå utan eftersom en flong ny hoj för 100 000+ INTE är ett alternativ för majoriteten av hojåkare.

Om det därimot hade sålts fler nya hojar än begagnade...då hade det varit en annan sak. (villket jag är rätt säker på att det inte görs i dagsläget)

Ska själv säja hojen till våren, men MÅSTE inte, så kommer en köpare dragandes med ditt och datt och hans mormor är det bara för mig att vänligen men bestämt tacka nej till skambud. (villket nu för tiden verkar vara mer regel än undantag..villket i sig är jävligt irreterande)

sura inte bara för du inte blir av med häcken...
 

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
just nu... ingen
Var och kollade lite på hojar idag och blev då "bjuden" 70k för min R6-06:a i inbyte, utan att de ens sett den... vilket innebär att om jag då skulle göra en affär så hade jag lagt ut den på blocket för 80k och chansa på att få sålt den. För allt över de 70k jag blev bjuden är ju "vinnst" för min del. Skulle jag sen inte bli av med hojen får jag ju bytain den för de 70k jag är bjuden. Tror det är många fler än jag som alltid förhandlar fram ett inbytes och ett renköps pris, och sen försöker kränga dyrt för att spara ytterligare några tusen på sin affär.

I det läget sitter man i den possitionen att man kan avfärda alla som alltid ringer och ger skambud "för ALLA som ska sälja något ÄR ju i behov av pengarna och har absolut INTE råd att ha kvar sin nästan nya hoj. Och står det 95k i annonsen så sitter säljaren säkert i sjön och vill ABSOLUT sälja till mig för 75k megaprutare!!" Själv har jag aldrig varit tvungen att sälja något för att jag måste utan bara för att jag vill och har således som regel alltid satt ut bilar, hoj o.s.v till smått hysteriska överpriser. Jag kan lova att med lite is i magen så kommer det till 99% säkerhet en nisse som är het på gröten och absolut vill ha prylen och således köper den till det pris JAG vill att han ska köpa. Så länge det funkar så ser jag ingen anledning till varför jag inte ska få ut max för mina prylar.

Samma sak om jag ska köpa, vet jag vad jag vill ha och vet vad jag vill betala så letar jag tills jag hittar det jag vill ha till det pris jag vill lägga. Sen köper jag helt sonika skiten utan prut och krångel. Affärer ska gå fort lätt och smidigt.

Så... blev onödigt långt inlägg kanske men nu har jag sagt vad jag tycker.

Mvh Fredric
 

Maax

Maax
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Halmstad
Hoj
4 hjul o en gräsklippare
sura inte bara för du inte blir av med häcken...


Hehe :)


Idiotprutare var mer riktat åt bilmarknaden faktiskt, är tack och lov inte lika vanligt på hojsidan, du vet bilen som du sätter ut för 48 000 genererar det ena mailet efter det andra med " du får 25 000 i näven rakt av, inget snack, snabb affär...bla bla", dho :näsblod

Idioter (bilhandlare som vill tjäna en rejäl hacka utan att ens lyfta på röven) :kulspruta du vet nog vilka stolpskott jag syftar på. :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top