En eloge! Medelålders, pondus o kompetens

Yah007

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2022
Hoj
Yamaha YZF R1 -22 60th gpmoto anniversary edition
Efter min första bandag

Med beröm, välförtjänt respekt!
Vet att det finns flera i detta forum, män, som kört hoj sen förra årtusendet, skruvat, gasat, kört på gatan, än hårdare på banan, som än idag kan ses på bandagar, väl uppstyrt, buss, vagn, depåtält- väl bekanta med landets flesta banor. Trevliga, kompetenta och medvetna, som vet att det alltid finns dom som är ännu snabbare. Ödmjuka och så in i hel_ete coola, för när de sätter sig på hojen, rullar ut på banan, så vet dom precis vad dom håller på med. Hornen växer ut, och gaspådraget är bottenlöst, å visst! Visst fan kan dom köra hoj, helt galet hur fränt det är att se dessa samlade män, svida om, å sen köra som ytterst få andra, för att rulla in i depån och fortsätta i sitt vanliga gemak.

Jag är själv en relik på mitt egna vis, men trots många år med kortet, o än fler mil på sadeln, så är jag ny i bansvängen o har precis erfarit min första " trackday".

Förebilder på många sätt, är ni som varit med länge, glöm inte det. Grymma, feta, kan hända varit ännu snabbare, men likväl, jag bugar, till mina jämlika på många sätt, och tackar er för det var med respekt ni omtalades av de unga, kvinnor som män, och jag tror att ibland skadar det inte att få ta in det, till er som känner igen er. Tack!
( Bild för streetcred o uppmärksamhet ??)

Bifogat

• IMG_20230711_194659.jpg
    IMG_20230711_194659.jpg
    2.5 MB · Visningar: 26

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jo det var lite ödmjukande första gången på bana och en man i 70-årsåldern med krum rygg och mer vitt än grått hår kravlade på hojen och gav sig ut på banan och körde spinnihelvittifort och fick det är att så sjukt lätt ut. :hihi
Men trevliga och hjälpsamma som fan i depån.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Kul!
Bor du i Sörmland så har du säkert nära till Gröndal. SMC Sörmland kör knix där, in och boka!

Yah007

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2022
Hoj
Kul!
Bor du i Sörmland så har du säkert nära till Gröndal. SMC Sörmland kör knix där, in och boka!
Kikade på det hela, då jag lägligt nog blev medlem förra året. Inga platser kvar i år, ?️
Får titta närmre på det nästa år, tack ?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
@Yah007
Boka, säger jag. Roligare spenderade hundralappar är svårt att få.

/Medelålders med pondus iaf. Kompetens är tveksamt och inte min sak att avgöra.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
@Yah007
Boka, säger jag. Roligare spenderade hundralappar är svårt att få.

/Medelålders med pondus iaf. Kompetens är tveksamt och inte min sak att avgöra.
Håller med. Tycker nog tom att knix är roligare än att panga på storbana. Och då är storbana ändå sketakul.

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Håller med. Tycker nog tom att knix är roligare än att panga på storbana. Och då är storbana ändå sketakul.
Iaf GTR. En stor liten bana. ?

Har bokat 20/8 för egen del. Ska se om jag fortfarande hittar runt.

Yah007

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2022
Hoj
Välkommen till missbruket!

Vilken grupp blev det?
Försökte göra en bedömning utifrån guide, och trots att mitt ego tror sig vara extremt kvalificerad som coach åt gp förarna, så förstår även jag att det är en bit kvar då mina varv på Kinnekulle var ca 15 sek långsammare än SM förarna.
Grupp 2 valde jag.

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Försökte göra en bedömning utifrån guide, och trots att mitt ego tror sig vara extremt kvalificerad som coach åt gp förarna, så förstår även jag att det är en bit kvar då mina varv på Kinnekulle var ca 15 sek långsammare än SM förarna.
Grupp 2 valde jag
??

Då syns vi om dryga månaden då. De som roddar kurser på Gröndal är i sanning förstklassiga! Ser fram emot dagen.

(Jag gör första dagen på KNIX på väldigt länge så det blev samma grupp för mig.)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA