En enkel fråga till dig som spelar poker på nätet: går du plus eller minus?

Plus eller minus?

• Antal röstningar
    0

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ok, ärligt nu. Inga bortförklaringar eller nåt.

I slutändan, hur ser det ut på pokerkontot. + eller - :confused:

Varför jag undrar är för många i min närhet (kompisarns kompisar, på jobbet etc) har lätt för att skryta om hur bra det går och hur lätt det är att vinna pengar på detta spel. Men i slutändan ser man liksom inte till pengarna..spelar ni bort pengarna eller vad? :näsblod

P.g.a. för dåligt tålamod slutar det alltid med att jag spelar ett par dumma hände roch förlorar allt. Har dock bestämt hur mycket jag får spela för per månad vilket innebär att jag aldrig kan spela bort mer än max ett par hundralappar.

...ofta spelar jag bra i nån vecka när jag spelar "på riktigt"... sen kommer helgen med någon öl och lite vin och lite speldjävul på axeln och vips är det slut igen..

Däremot ligger jag nog plus på IRL-poker. Vann min egna 22:mannaturnering när jag fyllde år. En bra födelsedagspresent. :D Kom två gången innan då jag annordnade motsvarande turnering och hamnat bland pengarna ett gäng gånger på andra småturneringar och pokerkvällar med polarna.

Det är väl klart alla går - i det stora hela, annars skulle det inte finnas pokersajter.

Jag hörde någon siffra som sa att ca 95-98% av alla nätspelare går back om man ser det hela utslaget på ett år eller mer. Alla kan gå plus under kortare perioder men sett på det stora hela så blir det oftast minus i slutänden för den stora merparten av alla nätspelare. Själv ser jag det som ett tidsfördriv och nöje som alla andra därför kan jag unna mig att spela för ca 200-300 i månaden. Ibland räcker de där insatta hundralapparna i flera månader, ibland är de slut efter någon vecka men jag sätter aldrig in mer än det jag begränsat mig till per månad...

Jag är nog plus iaf. Vann 120 000 kr i en turnering sen har man väl dragit in några tusen kr här och där. Rakeback tjänar man ju också ganska bra på. 1000-1500$/månad fast man spelar på låga nivåer är inga problem om man bara har bankrulle och tid att spela.

Pengarna från turneringen tog jag ut på en gång. Har väl lyckats bygga upp en liten rulle nån gång sen dess från cashspel. Fast den har jag antingen tagit ut eller så har det totalbarkat. Nu har jag inget att spela för iaf. Hade 5000$ i somras, fast efter en dålig vecka var dom slut och sen dess har jag inte spelat. Men jag hann plocka ut ungefär lika mycket från rakebacken innan allt gick åt helvete, så jag är väl nöjd ändå.

... och tid att spela....

Där ligger mitt stora problem..
När jag har många timmar på mig och lugn och ro att spela går jag så gott som alltid plus. Däremot har jag oftast dåligt med tid vilket leder till dåligt tålamod och ökat risktagande vilket alltid leder till förlust..

Pokerbolagens massiva reklamkampanjer där de sponsrar allt från "Vem vill bli miljonär" till lokala fotbollsturneringar i all ära, men det jag verkligen tror lockar spelare är alla som skryter med sina "kompisars kompisar" som drar in feta dollares på spelandet. Vem har inte åtminstånde ett par "kompisar" som nästan inte behöver ta CSN eller bara jobbar halvtid pga pokern?

Det är väl klart alla går - i det stora hela, annars skulle det inte finnas pokersajter.

Njae, de tjänar ju pengar även när folk vinner så det har ju itne med saken att göra.

Jag känner massvis av folk som spelar poker hyffsat regelbundet och de flesta av dem ligger ju på plus om du frågar dem :D Jag känner dock bara 2 som verkligen kan leva på det hela men då gör de inget annat än spelar poker konstant. Vem fan vill ha det så?
Själv brukade jag lira lagom mycket på nätet men la största delen av pengarna på odds-baserade system, det är betydligt roligare.

En grej till; När jag brukar lira poker med mina polare så har det hänt väldigt ofta att jag är den som det går bra för, många gånger har jag vunnit mest hela tiden. Är det bara tur eller kan de bara lira på nätet som en del säger :va

En grej till; När jag brukar lira poker med mina polare så har det hänt väldigt ofta att jag är den som det går bra för, många gånger har jag vunnit mest hela tiden. Är det bara tur eller kan de bara lira på nätet som en del säger :va

När jag spelar live med polare spelar jag bara för nöjjes skull vilket gör att spelet blir helt annorlunda.

Sen dom som kör poker lite seriöst på nätet lirar ju oftast 4-10+ bord.
Vilket gör att man inte orkar vänta på bra kort live då det går så segt i förhållande till nätet.

Njae, de tjänar ju pengar även när folk vinner så det har ju itne med saken att göra.

Jag känner massvis av folk som spelar poker hyffsat regelbundet och de flesta av dem ligger ju på plus om du frågar dem :D Jag känner dock bara 2 som verkligen kan leva på det hela men då gör de inget annat än spelar poker konstant. Vem fan vill ha det så?
Själv brukade jag lira lagom mycket på nätet men la största delen av pengarna på odds-baserade system, det är betydligt roligare.

men du kan ju inte ärligt tro att de flesta går +? Det innebär att någon skjuter till några millar ibland och då går denne back.
Hela grejeg går ju ut på att liten förlust av många blir stor vinst för få.

men du kan ju inte ärligt tro att de flesta går +? Det innebär att någon skjuter till några millar ibland och då går denne back.
Hela grejeg går ju ut på att liten förlust av många blir stor vinst för få.

Nej, du har rätt, i det stora hela går de flesta minus.

Kan nån vara snäll och förklara vad grejen med nätpoker egentligen är? Poker över huvud taget, eller vad grejen är med kortspel är? Det enda jag brukar göra med kortlekar är att bygga korthus, men dom brukar trilla ihop när jag försöker börja på 2a våningen.

Kan nån vara snäll och förklara vad grejen med nätpoker egentligen är? Poker över huvud taget, eller vad grejen är med kortspel är? Det enda jag brukar göra med kortlekar är att bygga korthus, men dom brukar trilla ihop när jag försöker börja på 2a våningen.

Kan någon vara snäll och förklara vad grejen med sportmotorcyklar är egentligen? Motorcyklar över huvud taget, vad är grejen egentligen?

För mig var det enbart för man tyckte det var roligt i början.
Man spela freerolls o vann kanske 1-10$ så spela man för dom och tillslut blev man så bra så man kunde tjäna några slantar o börja sedan spela för pengarnas skull.

Andra känner väll spänning o skiter i att dom förlorar/inbillar sig dom inte förlorar.

Vissa spelar kanske för att fördriva tiden lite/nöjjes skull.

Och vissa är spelberoende o kan inte sluta innan dom är panka.

För mig var det enbart för man tyckte det var roligt i början.
Man spela freerolls o vann kanske 1-10$ så spela man för dom och tillslut blev man så bra så man kunde tjäna några slantar o börja sedan spela för pengarnas skull.

Andra känner väll spänning o skiter i att dom förlorar/inbillar sig dom inte förlorar.

Vissa spelar kanske för att fördriva tiden lite/nöjjes skull.

Och vissa är spelberoende o kan inte sluta innan dom är panka.

Vilken är du? Vad har du fått in som mest?

Undersökningar visar att ca 90% svarar "jag går plus" eller "jag går jämnt" på frågan om hur det går på internetpoker. Undersökningar visar också att ca 95% av internetpokerspelarna går minus.

Slutsatser får ni dra själva...

Undersökningar visar att ca 90% svarar "jag går plus" eller "jag går jämnt" på frågan om hur det går på internetpoker. Undersökningar visar också att ca 95% av internetpokerspelarna går minus.

Slutsatser får ni dra själva...

Att poker måste vara riktigt kul/ge mycket spänning för folk onekligen spelar ändå?

Hoppet om snabba cash drar nog sitt strå till stacken med.

Känner en som känner en (osv :D ) som bara spelar i det stora landet andra sidan pölen där han rånar alla tusen och åter tusen nybörjare i 16-mannaturneringar. :D

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick