En era är slut....

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
.....men en ny fortsättning blir det.

På styrelsemötet vi hade i veckan kom det upp en fråga om klubbens existens och efter lite diskutioner om för- (väldigt få) och nackdelar (desstå fler) så kommer styrelsen att lägga fram ett förslag till årsmötet om att LRMC läggs ner som registrerad klubb. Det innebär att det inte blir någon styrelse, ingen medlemsavgift, inga förpliktelser.
Återkomer med när årsmötet skall hållas.

LakritsremsanMc kommer dock att finnas kvar i form av en forumklubb där man kan bli medlem utan några som helst förpliktelser.
Vår förhoppning är att folk fortfarnade träffas på forumet, åker hoj tillsammans och umgås.
Onsdagskörningarna blir kvar som förr och vill någon åka är det bara att hojta till på forumet.

aRWe
Ordförande

Dr.Bike

Guest
Trist för en utomstående att höra.
Det är inte roligt när klubbar imploderar och inte längre kan existera.
Desto roligare om ni iaf finns kvar på nätet.
Lakritsremsan är ju ett BEGREPP i hojvärlden, och det vore trist som fan om det helt försvann.

Lycka till med ombildning och nydaning, och att gänget fortfarande håller ihop.

Hallstabon.

r Anders

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
KTM 550 Tracker
Tråkigt, tråkigt :gråta men en och annan onsdagskörning och kanske nått annat skoj på hoj ska det bli :hojsmilie

r Anders

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Jävligt trist !!:huvet

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Huvudsaken är att vi kan finnas kvar i forumsmiljö, och folk kan kontakta varandra för onsdags och turåkningar, eller om någon får någon "knäpp" idé som andra kan haka på.

Sen kan det i framtiden komma nya yngre förmågor med idéer och tid och lust att engegera sig att försöka få fart på medlemmar via medlemskap:tummenupp

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Tråkigt, men som det känns en naturligt utveckling av klubben. Som sportis skrev, det viktiga är att vi har kvar en samlingspunkt på internet (här), där vi kan behålla kontakten och planera åkningar.

Åka hoj är det som e skoj, och det ska vi banne mig inte sluta med, oavsett pålagor från regeringsmakter, nykterhetsförbund, trafikförståsigpåare och vägvärk!

Stationen, början på april, nån ? :tummenupp

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Alla saker har sin tid!
På årsmötet kan alla tycka till om framtiden också.

En sak är säker åka hoj kommer JAG att fortsätta med :)

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Trist me nedläggning men antar att lakritsremsan lever kvar ändå även om det inte finns på papperet längre !

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Amenvafan?!? Här går man in för att kolla upp vart jag som ny medlem skulle betala in medlemsavgiften... och så får man inte göra det? *snyft*

Känns konstigt att det i en så stor stad som Västerås inte finns behov av en riktig SH-klubb. Själv är jag ju ganska nybliven hojåkare (Juli-07) och väldigt intresserad av att träffa andra att åka tillsammans med. Hann prova några gånger förra året och det är ju sk**kul! Att man dessutom råkar lära känna några trevliga människor gör ju inte det hela sämre.

Nåja... Hoppas verkligen att onsdagskörningarna fortsätter och kanske till och med ökar i antal besökare. De gånger jag var nere på stationen var det ju ganska tunnsått med folk men jag kanske bara hade otur?

Väl mött i April-Maj!

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Amenvafan?!? Här går man in för att kolla upp vart jag som ny medlem skulle betala in medlemsavgiften... och så får man inte göra det? *snyft*

Känns konstigt att det i en så stor stad som Västerås inte finns behov av en riktig SH-klubb. Själv är jag ju ganska nybliven hojåkare (Juli-07) och väldigt intresserad av att träffa andra att åka tillsammans med. Hann prova några gånger förra året och det är ju sk**kul! Att man dessutom råkar lära känna några trevliga människor gör ju inte det hela sämre.

Nåja... Hoppas verkligen att onsdagskörningarna fortsätter och kanske till och med ökar i antal besökare. De gånger jag var nere på stationen var det ju ganska tunnsått med folk men jag kanske bara hade otur?

Väl mött i April-Maj!

Vi kommer ju finnas på "forum" just för sådant!! Jag kommer fortsätta Onsdags/helg/turåka, och är varken främmande för att åka under tur och någon leder, eller att hålla i turen själv:tummenupp

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
Självklart ska vi fortsätta med att åka hoj. onsdagskörningar i sommar e givna .I sommar ä det tänkt att hojen ska få gå mycke :)

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Det var tydligen inte så många som ville tycka till om det här så dom 8 (åtta) som var där tog ett enhälligt beslut om att lägga ner officiella klubben. Som forumklubb kommer vi att finnas kvar, onsdagskörningarna kommer att finnas kvar och jag hoppas att hojintresset finns kvar.

DimmanZX6R

Mr Z har bara en 1000
Gick med
12 Feb 2007
Hoj
Kawasaki ZZR1400 -14 & Triumph Cafe
Tråkigt

Men hoppas att det dyker upp lite mer sporthojar i stan så att
det blir lite drag på onsdagar framöver i sommar.
Tycker att det de senaste två sommrarna varit tunnsått på sporthoj.
Men nu kommer troligtvis en 2 Kawor och en Sucka köra mer under onsdagarna.

Vet inte om detta bara en refflektion som jag haft att cromslädar dominerat västerås under förra sommaren.:arsele

See ya!

Findus

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
Honda CBR 900RR -98
Jag kommer absolut som ny frälst mc åkare ta mig till Onsdagskörningarna för en trevlig tur. Sen så blir det en låååång tur i sommar, eller hur r matte ? Ha det gött alles så hörs vi i sommar när jag kommer hem till Sverige igen.

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Ska väll försöka hänga med mer på Onsdags körningarna i år, iaf var 3 vecka eller så... brukar alltid glömma bort körningen när jag e ledig, och kommer alltid på det 1 eller 2 timmar efter utsatt tid.... Doooooh !!:huvet

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring