En evighet har tagit slut... (gjort teoriprov idag & kört 20 mil)

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Tjenare!

I ett halft år har jag gått o längtat nått så grymt tills den dagen man får köra den där fina hojen som står i garaget, Det har känt som den dagen aldrig kommer, det har gått såååååååå sakta! MEN! Idag kom den dagen! :)

Vi har haft det riktigt härligt idag!

Både pappa och jag har tagit ledigt idag...

Dagen började med att jag tog den tråkiga sega moppen upp till vägverket för att skriva teori, det tog väll 1,5 timmar, sen va det klart...

Nu kanske ni undrar hur det gick... :tungan

Jodå, godkänd! 62 av 65 rätt Gött, nu kan man glömma allt vad teoriläsning heter, hehe... :Bugar

Sen åkte jag hem, med ett leände på läpparna och tänkte på vilken underbar dag det va. Härligt väder, ca 10+ och sol

Sen bar det iväg! för första gången! Farsan o jag gav oss iväg, ner till mammas jobb för att berätta hur det gick, vilken underbar känsla att äntligen få köra min hoj!

Sedan bar det iväg, ut på motorvägen direkt efter det, bort till huskvarna, upp för klevabacken, vi stanna o käkade korv i lekerydskiosken, sedan åkte vi till Näsjö, jag tänkte att resan skulle bli lång o seg! Men icke! ååå va härligt, det svänger ju hela tiden! O vipps så va man framme! Vi gled runt inne i stan, tog en fika o kollade lite på mascot motor, sen bar det av igen! :yoparty

Nu till gränna via haurida, vägen efter haurida kunde varit bättre, vi fick ta det riktigt lugnt ett tag där... Mycket grus på vägarna... Men åå va kul det va! så underbart härligt, och vilket väder!!

Väl framme i gränna så käkade vi pizza och hälsade på några kompisar, sen åkte vi hem... Åkte en sväng på motorvägen, rätt kul, och lustig känsla, har ju aldrig kört där innan... :gnissla

Nu sitter man här o tänker tillbaks på den härliga resan, tillslut blev det 20 mil! bra start på livet som hojåkare, hehe!

VI mötte 5-10 motorcyklar, alla hejade tillbaks så glatt...

Gah, vill ut o åka igen, de va så underbart... :kär

Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Det va fotografering o massa skit... Själva provet tog typ 30 min att göra, gjorde det sakta o nogrant :gnissla

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Låter som en kul dag :tummenupp

Skruvade ihop miton idag och åkte ett par mil :) dock utan nån efter :yoparty

Men varför har du väntat på att övningsköra tills du gjort teorin??

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Kan än idag minnas min första tur med hojen.... sånna stunder är oförglömliga... :)

Grattis till teorin.... fast det kan ändå vara bra att kolla igenom boken ibland... står mycket bra där om körning och trafik mm...

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
cRoC, Till körkortet, givetvis... Man tar det samtidigt som man gör teoriprovet nu för tiden tydligen...

Estremo, JAAAAAA!!!!, asgött! :Bugar :) :D

Edholm, jupp! gött! ut o åk med dig... Och varför jag väntade tills jagh gjort teoriprovet...TYST MED DIG! (de hade inget med teoriprovet o göra :gnissla )

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
NSR_Martin skrev:
cRoC, Till körkortet, givetvis... Man tar det samtidigt som man gör teoriprovet nu för tiden tydligen...

Edholm, jupp! gött! ut o åk med dig... Och varför jag väntade tills jagh gjort teoriprovet...TYST MED DIG! (de hade inget med teoriprovet o göra :gnissla )

Okej :)

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Pappa o jag funderade på om vi skulle ta en sväng med bilen.. men... äh... bil... tar det en annan gång :D

Hoppas det blir lika fint väder imon!!

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
NSR_Martin skrev:

e de nå nytt?, så va de inte förut iallfall... aja, grattis... nu e de bara uppkörningen kvar, lycka till!

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Jo så va det nu iaf... Kanske ändrat nyligen?...

Tack! känns gött! O va härligt hoj-åkat har varit idag! 20 mil känns ju inte segt, bara kul!!

Jodå, det ska nog gå skapligt smärtfritt, pappa hade inget o klaga på idag, han tyckte jag körde lugnt o försiktigt o tänkte mig för... Även om jag inte meskörde... Va ju tvungen o gasa av mig lite så gott det gick idag, 15 hk känns som många hk när man är van vid moppen! bara som en sån grej att kunna ligga på lugna varv inne i stan... tuffa fram i 50-60... :Bugar

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
NSR_Martin skrev:
Jo så va det nu iaf... Kanske ändrat nyligen?...

Tack! känns gött! O va härligt hoj-åkat har varit idag! 20 mil känns ju inte segt, bara kul!!

Jodå, det ska nog gå skapligt smärtfritt, pappa hade inget o klaga på idag, han tyckte jag körde lugnt o försiktigt o tänkte mig för... Även om jag inte meskörde... Va ju tvungen o gasa av mig lite så gott det gick idag, 15 hk känns som många hk när man är van vid moppen! bara som en sån grej att kunna ligga på lugna varv inne i stan... tuffa fram i 50-60... :Bugar

hehe, vad toppar den då?

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Tyst på dig pojkvasker... du får mig att skaka av abstinens... :gnissla :hihi

På söndag då jävlar ska hojen senast vara färdig skruvad... :banana

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Messiah skrev:
hehe, vad toppar den då?

Den toppar bara 100, skumt..

Vad varvar era när ni ligger i 100 km/h? Min varva 7-8 000 :gnissla Känns onormalt mkt...?

Måste lämmna in den, känns som den är strypt elektroniskt eller nått, efter 8500 varv så tvärdör den, och den toppar inte mer än 100, den går snabbt upp från 90 till 100, men sen tvärdör den o håller precis 100...

Men ändå, 100 känns SNABBT när man är vann vid otrimmad möppe :hihi

EazyD

En superhjälte för dig...
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
I April
Har du bokat uppkörning?
Jag har min 1a körlektion den 30 Mars. Ska ta 1 eller 2 lektioner och sen boka uppkörning. Har en hel del erfarenhet av körning, jag/hoppas tror att det kommer räcka med 2 lektioner.

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Härligt hörru! Måste kännas ljuvligt :D

Längtar till den dagen då jag kan (förhoppningsvis) starta en liknande tråd! :tuttar

Var själv ute och brummade lite i eftermiddags här på gatan, äkta roligt att hoppa på guppen. :)

edit: EazyD, fixat någon hoj än då?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
NSR_Martin skrev:
Den toppar bara 100, skumt..

Vad varvar era när ni ligger i 100 km/h? Min varva 7-8 000 :gnissla Känns onormalt mkt...?

Måste lämmna in den, känns som den är strypt elektroniskt eller nått, efter 8500 varv så tvärdör den, och den toppar inte mer än 100, den går snabbt upp från 90 till 100, men sen tvärdör den o håller precis 100...

Men ändå, 100 känns SNABBT när man är vann vid otrimmad möppe :hihi

7000, med en kugg nerdrevad.

EazyD

En superhjälte för dig...
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
I April
Tjet skrev:
edit: EazyD, fixat någon hoj än då?

Nej har uppkörningen kvar. Vill ta kortet först. Sen så får jag vad det blir för hoj jag är iaf 100% säker att jag inte kommer betala 35000kr för för en 5-7år gammal RS125, Mito, tänker aldrig låta mig blåsas på det sättet. Hittar jag inte en fin och prisvärd Offrodare eller Sporthoj så köper jag en 125 skoter, har hittar flera för runt 20000kr med trim och allt i bra skick.

Jag är nästan 75% säker på att jag kommer köpa en ny 125a.
Men men det återstår att se. Jag skapar en tråd med bilder när jag hittat en i mitten av April typ.

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
EazyD skrev:
Har du bokat uppkörning?
Jag har min 1a körlektion den 30 Mars. Ska ta 1 eller 2 lektioner och sen boka uppkörning. Har en hel del erfarenhet av körning, jag/hoppas tror att det kommer räcka med 2 lektioner.

Jag gör precis lika. Har 2 lektioner i april och uppkörning 5 maj :)

NSRmartin: min varvar 6000 i 100 km/h.

Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...