Tjenare!
I ett halft år har jag gått o längtat nått så grymt tills den dagen man får köra den där fina hojen som står i garaget, Det har känt som den dagen aldrig kommer, det har gått såååååååå sakta! MEN! Idag kom den dagen!
Vi har haft det riktigt härligt idag!
Både pappa och jag har tagit ledigt idag...
Dagen började med att jag tog den tråkiga sega moppen upp till vägverket för att skriva teori, det tog väll 1,5 timmar, sen va det klart...
Nu kanske ni undrar hur det gick...
Jodå, godkänd! 62 av 65 rätt Gött, nu kan man glömma allt vad teoriläsning heter, hehe...
Sen åkte jag hem, med ett leände på läpparna och tänkte på vilken underbar dag det va. Härligt väder, ca 10+ och sol
Sen bar det iväg! för första gången! Farsan o jag gav oss iväg, ner till mammas jobb för att berätta hur det gick, vilken underbar känsla att äntligen få köra min hoj!
Sedan bar det iväg, ut på motorvägen direkt efter det, bort till huskvarna, upp för klevabacken, vi stanna o käkade korv i lekerydskiosken, sedan åkte vi till Näsjö, jag tänkte att resan skulle bli lång o seg! Men icke! ååå va härligt, det svänger ju hela tiden! O vipps så va man framme! Vi gled runt inne i stan, tog en fika o kollade lite på mascot motor, sen bar det av igen!
Nu till gränna via haurida, vägen efter haurida kunde varit bättre, vi fick ta det riktigt lugnt ett tag där... Mycket grus på vägarna... Men åå va kul det va! så underbart härligt, och vilket väder!!
Väl framme i gränna så käkade vi pizza och hälsade på några kompisar, sen åkte vi hem... Åkte en sväng på motorvägen, rätt kul, och lustig känsla, har ju aldrig kört där innan...
Nu sitter man här o tänker tillbaks på den härliga resan, tillslut blev det 20 mil! bra start på livet som hojåkare, hehe!
VI mötte 5-10 motorcyklar, alla hejade tillbaks så glatt...
Gah, vill ut o åka igen, de va så underbart...