en fåga om rr eller två

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Så här en fummlig lördag kväll växer ju tanken på att ta upp konkurensen med Rossi å grabbarna.Genast uppstår ett problem jag har ingen RR hoj... Tänker i mitt stilla sinne att en 60 papp borde ju banken kunna hosta upp. Nu till frågan. Bör jag köpa hojen i höst eller kan jag få tag på en i vår? Tänkte att 1000 cc är ju lagom då man är van vid den oerhörda kraften i heffaklumpen :D .Hur mycket RR får man för det? Jag har ju ingen lust att bli avhängd av nån som inte kan köra men har bättre grejor. Licensen är redan fixad så det ska väll bara vara å tuta å köra eller???
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
köp min gsxr750 -2000
otrimmad och välservad, Öhlins fjädring, extra fotpinnar mm..
bara att börja gasa, att den sedan har papper och orginal grejer gör ju inte saken sämre...
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
60 000 är nog en rimmlig summa att lägga!

Kolla på Metallguttens hoj t.ex. och alla andra som ska fega ur/byta hoj här på formet :fakta

Finns betydligt fler hojjar till salu när sesongen tar slut, men det går och hitta året om
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Sök här på forumet så får du svar på dina frågor, eller rättare sagt du får andras svar.

En långsam förare kör endast marginellt snabbare på en snabb hoj. En snabb förare kör marginellt långsammare på en långsam hoj. Allt är givetvis relativt. För nybörjare kan en sekund vara ingenting (du har fortfarnde en sekunder kvar till närmaste man) och för en toppförare är en tiondel som en dag (du blev just av med förstaplatsen). Om du är nybörjare och är normalbegåvad, d v s du kommer att ha en normal utvecklingskurva, är hojen ditt minsta problem. De flesta rookierookies (ostarade nybörjare) tror att materialet kommer att sätta begränsingen för varvtiderna. Man vet det man ser. Eftersom det bara går långsammare för MotoGP-grabarna när de valt fel däck eller har för lite krut i motorn så kommer det att gälla mig också, eller? Nej, så är det inte. Skillnaden är mellan en medelgod landvägsåkare och en medelgod B-förare i någon av Rookieklasserna är ungefär två års erfarenhet under förutsättning att mna är normalbegåvad. Skilnaden mellan en medelgod B-förare och Fredik Watz (en av sveriges snabbaste) är inte bara många fler års erfarenhet utan också talang, och då snackar vi inte ens MotoGP. Kort och gott: För 60' kan du gott och väl köra in i topp-5 i både R600 och R1000 förutsatt att du är en tillräckligt bra förare.
 

stavgren

Läktarspecialist ™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hammarö
Hoj
R1
Satt precis o kollade på gamla tider, funderade på vad min hoj är kapabel till (läs: när jag kan börja skylla på den att det inte går fortare). 1998 körde Jari Lehovirta på 1.11.2 runt Gelleråsen med en CBR600 -96, att jämföra med den bästa tiden från R600 i år som var 1.11.4.

Det är bara att inse att hojen betyder väldigt lite innan man får upp farten ordentligt :(
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Tackar för alla snälla svar. Hade ju planer på att konvertera om heffaklumpen men har komit på andra tankar då fotpinnar å avgassystem börjar skrapa i marken vi bankörning. Där av tänkte jag köpa nått som inte tar i helt enkelt. Sen ha kvar min hoj som gatcykel då den är i närmast är ultimat i det syftet men inte riktigt "orkar" ban åkningen. Om jag nu fattat detta rätt kan jag ganska lugnt köpa en lite äldre rr å fortfarande konkurera hyfsat, låter ju kanon. Nu återstår ju bara banken...Å vad ska mamma säga...
 

Snabbe_jag

Kalla på Åsa!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett gult hus med blå dörr någonstans i Tollarp
Hoj
Lilltösens depåstöd!!!
stavgren skrev:
Satt precis o kollade på gamla tider, funderade på vad min hoj är kapabel till (läs: när jag kan börja skylla på den att det inte går fortare). 1998 körde Jari Lehovirta på 1.11.2 runt Gelleråsen med en CBR600 -96, att jämföra med den bästa tiden från R600 i år som var 1.11.4.

Det är bara att inse att hojen betyder väldigt lite innan man får upp farten ordentligt :(


Och det året åkte Per Johabsson på 1.09.9 på kvalet på en Thundercat
 
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Top