Sök här på forumet så får du svar på dina frågor, eller rättare sagt du får andras svar.
En långsam förare kör endast marginellt snabbare på en snabb hoj. En snabb förare kör marginellt långsammare på en långsam hoj. Allt är givetvis relativt. För nybörjare kan en sekund vara ingenting (du har fortfarnde en sekunder kvar till närmaste man) och för en toppförare är en tiondel som en dag (du blev just av med förstaplatsen). Om du är nybörjare och är normalbegåvad, d v s du kommer att ha en normal utvecklingskurva, är hojen ditt minsta problem. De flesta rookierookies (ostarade nybörjare) tror att materialet kommer att sätta begränsingen för varvtiderna. Man vet det man ser. Eftersom det bara går långsammare för MotoGP-grabarna när de valt fel däck eller har för lite krut i motorn så kommer det att gälla mig också, eller? Nej, så är det inte. Skillnaden är mellan en medelgod landvägsåkare och en medelgod B-förare i någon av Rookieklasserna är ungefär två års erfarenhet under förutsättning att mna är normalbegåvad. Skilnaden mellan en medelgod B-förare och Fredik Watz (en av sveriges snabbaste) är inte bara många fler års erfarenhet utan också talang, och då snackar vi inte ens MotoGP. Kort och gott: För 60' kan du gott och väl köra in i topp-5 i både R600 och R1000 förutsatt att du är en tillräckligt bra förare.