En Fika vid Svarta Havet

Nihlén

Go Thai
Gick med
3 Aug 2006
Hoj
Honda X-11 -01
Efter några öl på MC mässan i göteborg va det spikat i vår skulle vi ner till Svarta Havet.

6st Hojar allt från tanksen 1200GS via FJR till min plastraket K1200s.

11e Maj
11.45 lättade jag och en bekant från stockholm, siktet inställt på Växsjö där vi skulle möta upp delare av det gäng vi planerat att umgås med de kommande dagarna.
Efter en normal svensk försommardag med allt från ösregn, sol till stormvindar anländer vi till ett ännu blåsigare Växsjö. Knappt att man vågar ställa hojen på stödet men med lite kuddar runt kärleken så lämnas hon för en snabb kaffe innan vidare färd mot Karlskrona och mötet med de tu stridsvagnarna (GS).
Att stå vid färgelägret är aldrig roligt men man vet ju iaf i detta läget att man har något av ett äventyr framför sig.

12e Maj
Angör Gdynia tidig morgon å hoppet om att få en varm dag grusas direkt... luften håller knappa 6-7grader så det enda sättet att bli varm på är att lägga sig jämsides med någon avgasspyende lastbil.
Att köra motorcyckel är ju underbart men att försöka överleva kylan på en trist oljehal motorväg är ingen höjdare. Tur är ju att man behöver stanna var 25mil för att fylla på soppaförrådet vilket även leder till lite varmare fingrar.
Glädjen kommer när motorvägen mot Warszawa tar slut och övergår i alternativa vägar genom byar och byggarbetsplatser... att mitt i ingenstans på en landsväg hamna på ett parti med gatsten gör att ESA-systemet får bekänna färg ganska så omgående dock flyter hojen fram till min glädje.
efter runda slängar 60mil ett antal tankningar och div bilar i diket så när vi fram till den vackra staden Lublin. Highclass som vi känner oss sladdar vi in på Marriot Hotel... Visst vi är 6st hojar med tillhörande förare som parkerar mitt framför entrén men 2sek efter at vi varvat ur hojarna en sissta gång slänger sig en ilsk gubbe ut ur hotellet och skriker att man minsan inte får parkera framför entrén utan måste nytja p-platsen som ligger 1 kvarter bort. Visst vi är hjälmklädda monster men vi är ju inte helt bakom flötet men att krångla sig fram å tillbaka till p-platsen innan man ens vet om man får ett rum ligger inte i vårt intresse så vi glider vidare till hotellet ehhh till EUROPA Hotell, centralt beläget med mycket trevligare personal. kvällen avslutat på en pub i gamla stan med öl och rött kött samt en otroligt dålig konsert.

13e Maj (födelsedag för författaren)
Upp i ottan för här ska det gasas bara 15mil till Ukrainas gräns och de laglösas land. Solen tittar fram så det är ju inte lika förbaskat kallt denna dag... I maklig (överljudshastighet) styr vi mot gränsen utan större komplikationer några poliser tittar hjälplöst när de laglösa flyger förbi.
Väl framma vid gränsen växer spänningen för att efter ca 30minuter i kö grusas totalt då det visar sig att en av deltagarna har ett gammalt pass. *Grrrrrrrrr* :mad:
Nåväl att be vederbörande vända till sverige är ju inte särskilt kamratligt men vem fan har sagt att vi ska kramas... men vi bestämmer oss iaf för att planera om rutten, Vad är väll en bal på slottet när man kan leka med grisarna (eller något åt de hållet). Eld i baken åt andra hållet leder oss efter mycket om och men förbi en bensinstation/lunchhak/biljardhall/ungdomsgård där gulach intas småvägarna ger iaf lite glädje om än är vägstandarden inte alltid i klass med sveriges. Väl inne i Slovakien får någon för sig att jävlas med mig och hittar en fin serpentinväg som tyvärr mer påminner om en grusväg som någon tappat asfalt på bitvis således arbetar min hoj som bromskloss då den kämpar med att få ner effekten i backen itan att kasta av föraren. efter några timmars bråkande hamnar vi till slut i en stad utan namn (Michalovche) där någon tycker att vi återigen ska testa tricket med att parkera framför entren till hotellet... de anställda skiter i vilket så så blir det. Äntligen uppmärksammar nu någon att man fyller år och jag får en chokladkaka av receptionisten i pressent. Middag är åter Öl och rött kött. mitt i natten blir vi väckta av att polisen klagar på vår parkeringsplats så med spriten flödandes i ådrorna kör vi iväg hojarna till därför avsedd p-plats.

... Fortsättning följer

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
pics or it didnt happen.... :tungan

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Aaahhh, -vilka foton! grymt! Väntar på fortsättningen..

Tina.S

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2007
Hoj
Triumph Tiger 800 2012
Inväntar fortsättning ... suveräna foton. Nyfiken på vad du använder för bildbehandling?
//Tina

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...