En filmsnutt me min cbr250 varvandes friskt!

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
To be continued...
Yes!!! Äntligen. Fan, det lät ju riktigt grymt ju. Antar dock att den rör lite lättare på sig med bara en på... Får man fråga hur mycket du har varit uppe i?

Mago

I am Sofa King
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kavasaki ZX-7R -97 *såld*
Först tänkte jag "den går ju som en påse nötter!" :)

Sen gäääsade ni på lite, men det var rätt svårt att få nån uppfattning om hur snabbt det gick med den filmningen :cool:

Men :tummenupp :bow :skrämd

cbr_micke

Mmmgaht
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
MT10
på den här test filmningen var vi uppe i 190, sen la jag i 5an o 6an på slutet utan o dra dem, de spärrar endå @ 200 .. så 200 e de snabbaste jag kört på denna hojj, och ja, den rör sig lite snabbare när jag e ensam på den :) .. fast de var mest för att ni som inte hört den, skulle få höra :) :tummenupp

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
To be continued...
Kan du inte tejpa fast kameran på tanken och dra ett par repor med hojen? Inte för att gnälla (jo, kanske lite... :rolleyes: )
, men för att få lite känsla av farten. För att summera allting, :bow :rock

cbr_micke

Mmmgaht
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
MT10
Anthrax_e_gott skrev:
Kan du inte tejpa fast kameran på tanken och dra ett par repor med hojen? Inte för att gnälla (jo, kanske lite... :rolleyes: )
, men för att få lite känsla av farten. För att summera allting, :bow :rock

Hehe.. jo fast polaren "gsxr1100r" micke här på forumet har sånna tankfästen, men har aldrig kommit till skott för o prova ifall de passar på min... men kan se om ja får tummen ur röven :)

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
cbr_micke skrev:
Hehe.. jo fast polaren "gsxr1100r" micke här på forumet har sånna tankfästen, men har aldrig kommit till skott för o prova ifall de passar på min... men kan se om ja får tummen ur röven :)
Najs filmsnutt, Jobbar du på Övägen denna vecka? jag kan ta med ett fäste.

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Cool hoj! Hur många hästar är den dära på? 30-40? Ser helfränt ut ju! Über-ovanlig också eller?

Jag kan inte minnas att jag sett någon tidigare.

cbr_micke

Mmmgaht
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
MT10
45 hästar vid 14.000 varv står det, men det händer ju inget föräns vid 16.000 .. hm, jag kan dra den till 19.000 varv, sen kommer varvtalsstopp..

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
går den 200 är det betydligt mer än 30-40 hk, mer 50-60hk isf

det speciella var väl inte draget utan hur i helsike mycket den varvade, man trodde det var färdigt halvägs på skalan ungefär:)

vad väger en sån där?

Last edited:

cbr_micke

Mmmgaht
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
MT10
GSXR1100R skrev:
Najs filmsnutt, Jobbar du på Övägen denna vecka? jag kan ta med ett fäste.

tack! .. näe jag har lite ledigt nu, men jag kan komma förbi på CC house parkeringen vid en tid då du slutar jobbet .. o möta upp .. om du kan ge mej en tid då du vet att du kommer sluta och befinna dig där :)

cbr_micke

Mmmgaht
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
MT10
Silwer skrev:
går den 200 är det betydligt mer än 30-40 hk, mer 50-60hk isf

det speciella var väl inte draget utan hur i helsike mycket den varvade, man trodde det var färdigt halvägs på skalan ungefär:)

vad väger en sån där?

Det roliga e att jag förstår inte hur de kan skriva i manualen att det är 45hk vid 14k varv, och sen kommer typ en turbokick vid 16k fram till varvstopp :) men 60 har den nog inte, men kanske 50.. jag har annat luftfilter o annan dämpare på, fast de ger kanske inte mycke när den inte blivit dyno:ad ...

eller så e 45hk en spärrad version, och min är ospärrad.. jag vet inte faktiskt.. :) måste bänka den för o få se antar jag..

den väger ca 150kg torrt... mvh micke

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Helfrän hoj i vilket fall, du har inte några bilder på den? När gjordes dem? För jag antar att de inte görs längre?

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
...
Helt perverst underbart ljud, ryste när du drog ur den. Gåshud över hela kroppen...

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC