En filmsnutt me min cbr250 varvandes friskt!

cbr_micke

Mmmgaht
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
MT10
DumDum skrev:
För den vetgirige kan jag berätta att CBR250RR ligger på 45hk och rödstreckad vid 22000RPM.
Det finns någon sorts konstig regel i japan som begränsar 250cc till 45hk, 400cc till 59 hk och en massa annat lustigt så det är inte helt omöjligt att det finns några kusar till gömda någonstans där inne i den men det kommer nog Honda aldrig berätta.

Cool hoj Micke! Kul att se att det finns en och annan som inte behöver en 1000cc posörmoj bara för att köra.

:bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow

Tack så mycket, jag kör starkt på det att de inte behövs 1000cc och 150hk för o ha kul :) min 250 har räckt sen 2001 och jag har inga planer på att byta upp heller .. hehe, ha de gott!

cbr_micke

Mmmgaht
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
MT10
Sen kan jag ju säga att RR är ju lite sportigare än min R..
fast motormässigt är R starkare än RR, RR = sportigare chassi, tunnare sittdyna o lite högre uppsatt ljuddämpare o sånt, dubbla bromskivor fram, lite annorlundare utseende på "air" intake hålen framm, men prestanda mässigt, är de ju bara föraren som kan påverka :)

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
To be continued...
Det börjar kännas som om hojen ligger nånstans mellan en tvåtakts-125 och en ditto 250. Känns nog kalas på riktigt slingriga banor/vägar.

cbr_micke

Mmmgaht
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
MT10
Anthrax_e_gott skrev:
Det börjar kännas som om hojen ligger nånstans mellan en tvåtakts-125 och en ditto 250. Känns nog kalas på riktigt slingriga banor/vägar.

den e kalasgrym på kurviga vägar ja, fifan, känns som man fuskar, men en 125a har ingen chans, nae där ska du inte jämnföra :D iaf inte de aprilia 125orna jag kört mot på bana..

Ligger snarare som en halv cbr 600 ungefär..

Last edited:
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
du svarade aldrig på hur den drar genom registret, dvs hur e bottendraget i den?

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
To be continued...
cbr_micke skrev:
den e kalasgrym på kurviga vägar ja, fifan, känns som man fuskar, men en 125a har ingen chans, nae där ska du inte jämnföra :D iaf inte de aprilia 125orna jag kört mot på bana..

Ligger snarare som en halv cbr 600 ungefär..

Ok, kompromiss. Smidig som en tvåtakts-250, och ös som en... 400?

cbr_micke

Mmmgaht
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
MT10
AdrenalineRush skrev:
du svarade aldrig på hur den drar genom registret, dvs hur e bottendraget i den?

Den drar som en 4cylindrig 4takt genom registret (jämnt) sen efter 16k varv så exploderar den och turbo effekt till varvstopp, dvs ganska jämnt heh, har inte kört någon annan 250, eller mindre.. aldrig vatt på en 2takt exempelvis.. bara kört större 4cyl saker..

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
85 - FZ 750
Det är ingen som har en uppdaterad länk till filmen? Jag måste visa jobbepolarna och den funkar inte! :gråta

Ulfis

aka Retep
Gick med
13 Oct 2004
Hoj
VFR800 -08, CBR600 -96
Josafan skrev:
Det är ingen som har en uppdaterad länk till filmen? Jag måste visa jobbepolarna och den funkar inte! :gråta

Åsså böjer vi oss fram, ända ner till tårna. Sen lyfter vi 1,5 års tråddvala ända upp i luften. :lol :lol :lol

TotalSatan

SouthSider
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
KTM 990 SM, HD1200 Bobber
Retep skrev:
Åsså böjer vi oss fram, ända ner till tårna. Sen lyfter vi 1,5 års tråddvala ända upp i luften. :lol :lol :lol

HeHe !

Ärligt så har jag inte heller sett den filmen ... skulle dock gärna vilja det.

E det nån som har den nerladdad lr nåt ??

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Jag har några cbr 250 & 400 filmer.. (inkl denna) :)
Om man googlar lite så finns de.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...