en fråga om placering utav säkring?

sjukihuve

lite snett är också rakt
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
yamaha xj6
min fråga var om säkringen på bilden hade något med tutan att göra. för efter jag bytt laddare så har min tuta slutat fungera av nån anledning.

angående bilden så fick jag svar att säkringen där inte hade något med tutan att göra utan endast är säkring mot kawasakis extra uttag.
för problemet jag har är att tutan inte fungerar EFTER att jag bytt laddare sen i vintras och då trodde jag att det hade med säkringen på bilden att göra men ikke.

bild: http://imageshack.us/photo/my-images/163/ctek.jpg/

Last edited:

Borken

Bönhasare
Gick med
16 Nov 2006
Hoj
-04 Ducati Monster 620 S ie, Yamaha XT 250 -88, Kawasaki Z750
Tutan?
Är inte det en säkring för laddningen bara eller för om du skall ta ut ström till extrautrustning (som du säkert kan koppla in på den kabeln)?

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Det du har tagit bort är ett uttag för extrautrustning. Det finns ingen anledning att du skulle vara tvungen att ta bort det för att kunna ladda. Det har heller inte att göra med att tutan inte funkar.

Känner du ingen med några som helst kunskaper om el eller fordon som kan hjälpa dig?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Förresten TS, listigt att du tog bort ditt inlägg, det kommer säkert hjälpa andra som har samma fundering! :huvet

Vitsen med forum är ju att andra ska kunna bli hjälpta och ta del av infon också :fakta

sjukihuve

lite snett är också rakt
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
yamaha xj6
Det du har tagit bort är ett uttag för extrautrustning. Det finns ingen anledning att du skulle vara tvungen att ta bort det för att kunna ladda. Det har heller inte att göra med att tutan inte funkar.

Känner du ingen med några som helst kunskaper om el eller fordon som kan hjälpa dig?

hemskt tack för svar!.. jo det gör jag ledsen för att man är nybörjare.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
ah okej så båda är fäst på batteriet samtidigt och permanent?
Japp :nicka Jag har så på båda hojarna, under cutsen på gixxern och stripeat på bakramen på racehojen, bara att stoppa i sladden från laddarn närhelst jag vill ladda batteriet :tummenupp

Ibland kan skruvarna till batterianslutningen vara lite för korta, men det är ju bara att ta några som är lite längre, om man som mig har laddare, cigg-uttag mm inkopplat.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
hemskt tack för svar!.. jo det gör jag ledsen för att man är nybörjare.

Sorry, inte meningen att verka otrevlig men det är svårt att hjälpa till över nätet när det inte finns någon grundläggande kunskap. Det är lätt att det blir väldigt dyra missförstånd.

Nyheter
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjälmbytarvecka

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?

John är snart på väg till S...

ExploreBike: Offroadkurs för äventyr

I vår lanseras offroadträni...