En fråga... svara :)

xplojt

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ska skaffa mig en 125 när som helst!
Igår var jag och min polare i stan med våra supermotard moppar... När vi stod vid ett rödljus så stod en snubbe mittemot oss med en riktig supermotard.. Han hälsade och vi hälsade tillbaka...
Nu är frågan: Tror ni som hälsar på oss moppefuckon :) att det är riktiga supermotards som vi sitter på eller hälsar ni bara för vänlighetens skull? :confused:

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1300BK -08
Jag brukar inte hälsa på moppar, när jag gör det så är det för att jag misstar dem för riktiga motorcyklar.. Antar att snubben också gjorde det. Fast det är klart, man borde kanske hälsa på alla, för att vara trevlig. :rolleyes:

electronaut

Wooo Hooo!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
xr 650
xplojt skrev:
Igår var jag och min polare i stan med våra supermotard moppar... När vi stod vid ett rödljus så stod en snubbe mittemot oss med en riktig supermotard.. Han hälsade och vi hälsade tillbaka...
Nu är frågan: Tror ni som hälsar på oss moppefuckon :) att det är riktiga supermotards som vi sitter på eller hälsar ni bara för vänlighetens skull? :confused:

Han kanske tyckte det var bra att återväxten är säkrad på supermotardsidan. Om 5 år kanske det bara är nördar som åker sm .. vem vet :1pajas .

kawa_star

wroooooom.....
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
Kawasaki ZX12R med titan-helsystem, mini blinkers, svart glas mm.
jag hälsar alltid på både MC o moppar. De har väll motorer de oxå..?? :fakta

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
Jag hälsar inte på moppar mer än av misstag.

Anledningen är inte att jag tycker illa om dom utan att det inte är samma "kultur" bland moppefolk att hälsa som bland mc-folk. Det märks även på gubbar 50+ som fick kortet "gratis" förr i tiden.. Dom saknar oxå denna kultur.

/Lucky9

Krickan4

The Tivoli
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Gsxr
Jag vet varför gubbar på 50+ inte hälsar !!!!! Dom är rädda för att tappa balansen när dom ska släppa styret :D :D :1pajas

xplojt

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
!!

okey då vet jag :) men jag menar , om motorcykeln är i samma slag som en moppe så wtf varför inte? Ajja, om några år sitter jag på min feta supermotard, då vet jag iaf hur jag ska bära mig åt :p det är ingen dröm, den är en framtid som väntar !! :tummenupp

Andyman_se

wicked
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
z750 orange
det är inte många som hejar på mig på min offroad 600, men när jag kör morsans scarver så hejar alla helt plötsligt.... konstigt detdär

Simon

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
MT 01
Visst hälsar :hej man på moppar som är av :squid modellen.. Och även ibland supermotard moppen..
Men det är bara för att vara snäll.. :D

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Jag hälsar på alla nu i början när man är så lycklig över att man kan åka igen efter vintervilan... Men ingen hälsar tillbaks...

Jag tycker att alla är så tråkiga, ibland hälsar folk tillbaks men ibland får man inte ens ett huvudnick...

Men får man syn på lack, läder och nitar så tittar iallafall jag åt andra hållet... =)

Men att hälsa på moppar är lite konstigt, jag gör det bara om jag råkar..hehe... ni är ju så små, och sitter på era smattrande riskokare... Been there done that.... :)
Hoppas bara att ni inte förväntar er att man ska vinka... Är det inte pinsamt att vinka åt en "riktig" hoj, när man sitter på moppe?

Såg iallafall en kille som vinkade från sin cykel, hehe... Givetvis vinkade jag tillbaks... Det var ju liksom lite annorlunda.... LOL!!

/Zana

Dallas

Den är liten men luktar som en stor...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ktm 640 Adventure SuperMotard
varför inte vinka på moppar?

Jag vinkar till alla utom läder folk med gynekologmoppar...

jag tyckte det var skitkul när hojar hälsade på mig när jag åkte moppe.

Aja, gör som ni vill

Hare bra och kör lugnt / Dallas

xplojt

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zana skrev:
Jag hälsar på alla nu i början när man är så lycklig över att man kan åka igen efter vintervilan... Men ingen hälsar tillbaks...

Jag tycker att alla är så tråkiga, ibland hälsar folk tillbaks men ibland får man inte ens ett huvudnick...

Men får man syn på lack, läder och nitar så tittar iallafall jag åt andra hållet... =)

Men att hälsa på moppar är lite konstigt, jag gör det bara om jag råkar..hehe... ni är ju så små, och sitter på era smattrande riskokare... Been there done that.... :)
Hoppas bara att ni inte förväntar er att man ska vinka... Är det inte pinsamt att vinka åt en "riktig" hoj, när man sitter på moppe?

Såg iallafall en kille som vinkade från sin cykel, hehe... Givetvis vinkade jag tillbaks... Det var ju liksom lite annorlunda.... LOL!!

/Zana

Jag skulle alldrig vinka till nån om inte nån vinkar till mig... Det är ju bara pinsamt när man sitter på sin lilla moppe :crash

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag hälsar aldrig för jag kan inte köra på bakhjulet och samtidigt hålla i styret med endast en hand :D Men jag ska lära mig det också snart..... *NOT*

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Nån liten skoter får nog ingen hälsning men en motardmoppe får nog t.o.m en :tummenupp. Klart coolt med motardmoppar.

Brodde

Skillnad på åka och köra.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
525
Körde Bogesundsslingan igår... Efter 13 hälsningar slutade jag och la motoriken på hoj körandet istället.

Kanske ska ha en lös handske fladdrandes, fastnajjad på vänster sidan nästa nång det är 18+ och på väg mot Waxholm

Ang trådens fråga så kan det tänkas att Motard moppar får en :rock hälsning ibland.

:tummenupp

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Håller med brodde! bättre att koncentrera sig på körning speciellt på en slinga som bogesund, annars brukar jag väl hälsa nån gång men jag väntar nog tills den andra hälsar om det inte är en motard såklart.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Lite OT jag vet men....

Brodde..... Dina flames :kär:kär:kär

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Samma med motard tycker jag. Många som inte hälsar när man åker det. Lånar man däremot ngt annat så hälsar alla...

Andyman_se skrev:
det är inte många som hejar på mig på min offroad 600, men när jag kör morsans scarver så hejar alla helt plötsligt.... konstigt detdär

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha