en fråga!!???

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Man ska pruta på ett pris. Det gäller precis var man än är. Från chokladkaka till villa.

Ge inte mer än du känner för. Vänta på rätt hoj då istället....
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
bebbe skrev:

den sista länken i din lista bör inte få mer än 35k, max 37.....
det är en gammal hoj, 7 år. & den är import.

du vet inget om import hojar igentligen, om du är ärlig så betyder inte det att alla är det....
man får inte vara så blåögd i detta land, resten av euoropa vet att vi är det så det är väl dax att sätta ner foten nu.....
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
sharpedge skrev:
Den största barnsjukdomen på TLs var väl styrdämparen om jag inte har fel...

största barnsjukdomen var väl att den "tryckte" ner soppa i oljan för den gick på atomatchoke hela tiden, vahjälptes med att flytta termostathuset.

det fanns ingen styrdämpare från början på tls, men det behövdes!!!

sen var det lite mer grejer, men dessa är dom värsta....
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
X-up skrev:
Gamla stavas med ett L...

det vet jag väl... jag har skrivit gammal..... ska jag skriva gamal????
 

Coola Ola

Guest
Vegas skrev:
största barnsjukdomen var väl att den "tryckte" ner soppa i oljan för den gick på atomatchoke hela tiden, vahjälptes med att flytta termostathuset.

det fanns ingen styrdämpare från början på tls, men det behövdes!!!

sen var det lite mer grejer, men dessa är dom värsta....

Anledningen till att styrdämparen behövdes var ju att TL1000 inte hade en konventionell stöddämpare utan en rotationsdämpare som hade totalt felaktigt dämpningsprofil, bl.a. alldeles för mycket returdämpning. Dessutom var offset:en på utgående motoraxel och svinglagret sådan att kjedjan spändes så hårt att svingen blev stum vid för stora rörelser. Detta sammanlagt ledde då till oprovocerat styrfladder, även för erfarna förare. Finns dock en hel del 3e parts fixar för det.
 
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Top