en fråga!!???

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Man ska pruta på ett pris. Det gäller precis var man än är. Från chokladkaka till villa.

Ge inte mer än du känner för. Vänta på rätt hoj då istället....
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
bebbe skrev:

den sista länken i din lista bör inte få mer än 35k, max 37.....
det är en gammal hoj, 7 år. & den är import.

du vet inget om import hojar igentligen, om du är ärlig så betyder inte det att alla är det....
man får inte vara så blåögd i detta land, resten av euoropa vet att vi är det så det är väl dax att sätta ner foten nu.....
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
sharpedge skrev:
Den största barnsjukdomen på TLs var väl styrdämparen om jag inte har fel...

största barnsjukdomen var väl att den "tryckte" ner soppa i oljan för den gick på atomatchoke hela tiden, vahjälptes med att flytta termostathuset.

det fanns ingen styrdämpare från början på tls, men det behövdes!!!

sen var det lite mer grejer, men dessa är dom värsta....
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
X-up skrev:
Gamla stavas med ett L...

det vet jag väl... jag har skrivit gammal..... ska jag skriva gamal????
 

Coola Ola

Guest
Vegas skrev:
största barnsjukdomen var väl att den "tryckte" ner soppa i oljan för den gick på atomatchoke hela tiden, vahjälptes med att flytta termostathuset.

det fanns ingen styrdämpare från början på tls, men det behövdes!!!

sen var det lite mer grejer, men dessa är dom värsta....

Anledningen till att styrdämparen behövdes var ju att TL1000 inte hade en konventionell stöddämpare utan en rotationsdämpare som hade totalt felaktigt dämpningsprofil, bl.a. alldeles för mycket returdämpning. Dessutom var offset:en på utgående motoraxel och svinglagret sådan att kjedjan spändes så hårt att svingen blev stum vid för stora rörelser. Detta sammanlagt ledde då till oprovocerat styrfladder, även för erfarna förare. Finns dock en hel del 3e parts fixar för det.
 
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Top