Skulle rekommendera att flytta insprutet till innan reed vavle och samtidigt göra något som kallas för air screw mod. Tyvärr är dessa tpi hojar inställda från fabriken att såklart klara miljökraven. Vilket resulterar i lite ojämn/svag tomgång.Shit happens!
Var lite förvånad att min KTM 300 TPI tjuvstannade så här - väldigt ovanligt.
Åkte KTM 450s förut och det hände lite då och då - är ju inte byggda för att puttra runt så här.
Det låter som att du utelämnar något. En luftskruv påverkar det vakum som uppstår i tomgångskretsen. Det är det vakumet (justerbart med luftskruven) som drar upp bränsle från flottörhuset. Som du beskriver det verkar det som att mängden bränsle är konstant medans luftmängden styrs av luftskruven. Ingen Keihin eller Mikuni fungerar på det konstiga sättet.Tomgångsskruven som kom original är inte som en vanlig tomgångskruv. Den släpper bara in mera luft.
Tack, men jag kör med en Coober ECU numera så känner inget behov längre av att justera tomgången. Något jag varmt kan rekommendera!Skulle rekommendera att flytta insprutet till innan reed vavle och samtidigt göra något som kallas för air screw mod. Tyvärr är dessa tpi hojar inställda från fabriken att såklart klara miljökraven. Vilket resulterar i lite ojämn/svag tomgång.
Tomgångsskruven som kom original är inte som en vanlig tomgångskruv. Den släpper bara in mera luft. Finns och läsa mera om detta. Är dock ingen expert. Köpte en ny Ktm 300 igår dock ?
Dessa hojar har insprut och jo tyvärr justerar man bara luft och inte bränsle med den skruven. Så även om tomgången blir högre är den fortfarande svag på tomgångDet låter som att du utelämnar något. En luftskruv påverkar det vakum som uppstår i tomgångskretsen. Det är det vakumet (justerbart med luftskruven) som drar upp bränsle från flottörhuset. Som du beskriver det verkar det som att mängden bränsle är konstant medans luftmängden styrs av luftskruven. Ingen Keihin eller Mikuni fungerar på det konstiga sättet.
Coober, det som gäller? Var inne på en GET ecu och flytta sprutet. Det är det jag först ska göra i alla fall. Flyttar man sprutet kan man ha lite olja i tanken i förebyggande syfte.Tack, men jag kör med en Coober ECU numera så känner inget behov längre av att justera tomgången. Något jag varmt kan rekommendera!
Inte bara för effekten - utan även för driftsäkerhet en. ”Alla” proffs kör med Coober och så jag! ?
Grattis till en grym hoj!
när du börjar fundera på ny fjädring kolla med RG3 Scandinavia och hälsa från mig.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |