CarlE skrev:Nu var det ganska länge sedan vi hörde från dig Webspy, hur har det egentligen gått med all besiktning, ID-card och allt vad det var... Berätta hur det går för oss!!!
Trådväckning!Webspy skrev:Bromsarna är inget problem....
jag behöver ett MC id-card samt bullerintyg.... samt monter blinkers i fram
Edit: bara för att hojen inte e helt klar betyder ju intte det att man inte kan ta en sväng - eller ?
Skogskyrkogården - utan sällskap :-(
Det verkar som att någon annan har tagit över projektet. Jag var intresserad av att köpa den men var tyvärr för långsam med att slå till.Eas skrev:Trådväckning!![]()
Vad har hänt sen sist??
Eas skrev:Trådväckning!![]()
Vad har hänt sen sist??
Estremo skrev:Det verkar som att någon annan har tagit över projektet. Jag var intresserad av att köpa den men var tyvärr för långsam med att slå till.
Okej!!! Ja, den är förjäkla snygg!wonderwizard skrev:
Webspy skrev:Handling inträffar oftast för tanke här !
Satt och slösurfade lite här på SH för någon månad sedan och råkade snubbla över en annons. Det var en galen norrman som exporterade hojar från Thailand till Norge. Hojarna i fråga var Honda VFR400R - Baby RC30.
Ringde upp killen som hette Tomas och fråga lite om hojarna. Det var lite jobbigt att förstå norskan, men jag lyckades iaf klura ut att den hoj jag ville ha var såld - Han lovade dock att återkomma så fort han hade ett liknande objekt hemma. Han ringde(!) någon vecka senare och sa att nu hade han en Repsol-lackad -92a. Hmm.... Jag bad att få återkomma lite senare. Mailade honom senare samma dag och frågade hur vi skulle genomför affären.
Han sa att det är bara att sätta in pengarna på hans norska konto så skickar jag hojen när pengarna kommer in.... Hört den förut? Varit en hel del trådar om spaniorer som har tyskreggade hojar till salu för inga pengar alls osv. När jag ställde mig något skeptisk till detta så sa han att jag kunde få lite referenser av andra som köpt av honom - både i norge och i andra delar av världen. Fick tom numret till hans mamma i Oslo. (Jag orkade dock aldrig ringa någon av dessa personer - smart har ju ingen anklagat mig för att vara)
OK - Vi kör. Vad har du för kontonummer ? Jag satte in pengarna - i två omgångar av skattetekniska skäl. (mer om det via PM om någon nu skulle vilja göra samma affär)
Tack sa norrmannen. Sen blev det tyst i en vecka. Jag hann tänka att jag var dum i huvudet mer än en gång !
Sen helt plötsligt fick jag ett SMS av Tomas som frågade efter min adress så att han kunde buda alla papper på hojen med DHL. Två dagar senare hade jag reg. bevis (på thailändska), en översättning från en Notarius publicus eller vad dom nu heter samt alla fraktdokument med en liten gul post-it lapp där det stod: ETA 28/4. Spännande.
Ett par dagar senare mailar han ock berättar vilken svensk shipping agent som tar emot godset i Göteborg. Ringer upp dom och dom ber att få återkomma då dom inte hört talas om firman som min hoj ska komma med.... lovande... I onsdags (4 maj) ringde dom tillbaka och bad mig skicka reg. bevis m.m. så att dom kunde tull in hojen som helt plötsligt dykt upp från någon båt. Sen frågade dom om jag ville ha hojen hemkörd? ... ehh... Ja Tack! 1000:- blev svaret. Tycker det var rätt prisvärt så slapp jag åka till göteborg o fixa med alla papper, tull m.m. Detta gjorde istället företaget som tog emot hojen. Istället för 5.700:- i tull och moms blev det 8.600:-, men då tog dom hand om registrering av hojen i sverige samt alla terminalavgifter o massa annat dom säkert bara hittade på
I fredags ringde dom och sa att hojern skulle levereras på måndagsförmiddagen.... På måndag ringer dom och säger tisdag.... på tisdagen ringer jag vid 11 och påpekar lite surt att det inte kommit någon hoj varvid dom ursäktar sig åt åkeriets vägnar då dom GLÖMT min hoj i tullens magasin i hamnen...... Suck. Vi LOVAR att den kommer imorrn - onsdag. Jaja, varför bråka... Tog lite sovmorgon idag. Väntade till 08.00 att ringa till transportören. 08.10 får jag beskedet att lastbilen med min hoj ska komma om en timme.... jaja... säkert tänker jag... Ligger kvar ett tag till i sängen och hoppar i duschen vid 9. Fem minuter senare ringer mobilen och en låntradarchaffis ringer o svamlar något om att han är i närheten. Ut ur duschen och ner till garaget. 09.10 backar lastbilen upp til garaget. Väldigt punktligt.
Så vad kostade kalaset? nästan 30.000:-
Var det värt det ? Hoppas det - cool hoj iaf.
Lastar ut den väl paketerade hojen o kikar in i lådan. Hade tyvärr ingen kofot - så här kommer säljarens annonsbild samt min kassa mobilkameras bilder på lådan......
Om ni orkat läsa så här långt så kan man bara dra slutsatsen att alla luras inte - men vill ni sova lite bättre - betala inte i förskott... även om det gick bra denna gång.
//Anders
Edit: nu har hojen fått ett svenskt reg. nummer: XBP 468, men är endast förreggad.... så den heter Honda 400 cc i reg. beviset !
Edit II: lite besviken över att han inte skickat med någon liten thailändska när han ändå var i farten.....
Edit III: Hojen uppackad men ej startad..... jobbar på det idag !
Hejsan på er.
Är det någon som har email, webbsida eller telefonnr till den norska killen som webspy köpte hojen av??
//Daniel
Måtte den tas om hand om väl nuNu ligger den på blocket! https://www.blocket.se/annons/skaraborg/honda_vfr_400_nc_30/91028051
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |