En grönis behöver hjälp med MC ställ!

Spliffmaster

Davie Boiii
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
Suzuki gsxr 600 2003
Biltema har 2 olika rygskydd, ett är steg 1 klassad och de andra är steg 2. Jag har den med steg 2 som är den säkraste. De finns även ett test upplagt på biltemas sida där steg 2 skyddet blir testad tilsammans med andra likvärdiga skydd. Den fick väldigt bra resultat där i alla fall. Jag är även väldigt nöjd med den då den sitter väldigt bra.

Ja det är ett skinnställ. Kollade i yamaha center i hbg på ett ställ som såg nästan likadant ut som det ja köpte. Fast riset på den låg på 12000 kronor :p Så skinstället ja köpte e nog ett av mina bästa köp :p

Specialsytt för mig och fraktad hit för 2000 papp. Fick snacka en 30 min på skype bara pga mått osv..

b0bo

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2012
Hoj
1988, Yamaha FZ 750
Biltema har 2 olika rygskydd, ett är steg 1 klassad och de andra är steg 2. Jag har den med steg 2 som är den säkraste. De finns även ett test upplagt på biltemas sida där steg 2 skyddet blir testad tilsammans med andra likvärdiga skydd. Den fick väldigt bra resultat där i alla fall. Jag är även väldigt nöjd med den då den sitter väldigt bra.

Ja det är ett skinnställ. Kollade i yamaha center i hbg på ett ställ som såg nästan likadant ut som det ja köpte. Fast riset på den låg på 12000 kronor :p Så skinstället ja köpte e nog ett av mina bästa köp :p

Specialsytt för mig och fraktad hit för 2000 papp. Fick snacka en 30 min på skype bara pga mått osv..

2000 papp? måste vara dyrt att lägga ut 2 mille på ett ställ ;)
de va nog de klass I klassade skyddet dom testade om jag inte minns fel =) värt att kolla upp ett skinnställ =) köpte ett allväder men de är ju bara för att ha något att börja med. vill inte köpa ett sprillans skinn och få repor på de på en gång om man skulle vurpa =P
sen är de ju det som stället är till för att skydda mot men men =P låter kanske ologiskt att inte vilja ha de bra skyddet om man ramlar och gnälla på repor men va fan =P

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Ångrar absolut inte att jag köpte Lindstrands STR - ställ. Vattentätt och bekvämt och snyggt.
Medan polarna blir dyblöta i sina skinnställ varje gång vi är ute och åker (med tanke på att det regnar varje dag i Sverige) så håller jag mig torr och njuter liiiiite extra av åkningen iaf :)

Hellre torr och bekväm, än blöt och sportig.

View attachment 367049
View attachment 367048

Vattentätt? Poff, poff. Mitt Lindstrands (som jag inte använder nu förtiden) är inte särskilt vattentätt. Det läskiga med "tyg"-ställ är att man inte alls sitter "fast" på hojen på samma sätt. 100ggr halare med tyg än skinn mot limpan.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Har en
http://www.jula.se/mc-jacka-varsel-641069
men plockat ur ryggskyddet och kör med
Biltemas L2
Jackan funkar helt OK. Många bra fickor både på ut och insida och blixtlås för ventilation.
Finns också i mörka färger om du vill öka chansen träffa en bilist som aldrig såg dig.

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Vattentätt? Poff, poff. Mitt Lindstrands (som jag inte använder nu förtiden) är inte särskilt vattentätt. Det läskiga med "tyg"-ställ är att man inte alls sitter "fast" på hojen på samma sätt. 100ggr halare med tyg än skinn mot limpan.

Mitt är det iaf, har åkt i hällregn utan att bli något blöt. Kan säkert krypa in vatten någonstans efter längre körning, men det är bra mycket tätare än skinn..

absolut är det halare, men fäster man grips på tanken så är det inga problem.
ångrar inget med det stället =)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...