En hoj från 96 som gått 800 mil.. LOL

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Det är väl därför handlare skriver "mätarställning" och inte "har rullat" som vi andra mer seriösa privatpersoner gör.

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
noob skrev:
Eller vad säger ni?
Inte omöjligt... inte vanligt, men inte omöjligt. En titt IRL borde ge svaret ganska omgående.
Just en sådan hoj (Bandit 600) är ju ganska vanlig bland medelålders och inte minst tjejer/kvinnor, och det är väl inte otänkbart att den stått stilla i perioder eller körts väldigt litet.

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
69:an skrev:
Just en sådan hoj (Bandit 600) är ju ganska vanlig bland medelålders och inte minst tjejer/kvinnor, och det är väl inte otänkbart att den stått stilla i perioder eller körts väldigt litet.

Vad menar du med det?
jag har kört nästan 1500 mil med min bandit i år..
varför skulle tjejer kör mindre än killar???

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Ring o kolla om han har servicebok som är stämplad o servad korrekt.

Service sker ju inte bara pga av körsträckan utan på tid också så att om den är servad som den ska så bör också miltalen vid service stå med då den servades.

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
hojbrud skrev:
Vad menar du med det?

Eftersom dom kör långsammare kan de väl inte hinna med lika många mil? :hihi :hihi

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
El Garto skrev:
Det är väl därför handlare skriver "mätarställning" och inte "har rullat" som vi andra mer seriösa privatpersoner gör.

såklart den kan ha gått så kort, det bara kanske inte är så vanligt

Krippa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
Speed Triple 955 -05
Som sagt jag tror att de finns en hel del hojar som rullar väldigt lite. Folk köper hoj, men märker sedan att de inte va så kul eller att dom helt enkelt inte har tid att köra.

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
hojbrud skrev:
haha rolig du e då:blah
hur många mil har du kört på din bandit i år då?

Ungefär hälften så många som dig.. Det beror dock på att jag var sjuk ca 1månad av säsongen och har jobbat väldigt mycket. Nästa sommar blir det fler...

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
hojbrud skrev:
Vad menar du med det?

Jag väntade bara på den... :D
Jag har kört hoj rätt länge och känner en hel del tjejer/kvinnor som kör hoj. Min fru är en. Jag vill inte spekulera i orsakerna, men konstaterar bara att de som avverkar flest mil per år sällan är tjejer eller medelålders män på Bandit 600 (eller Hornet 600, eller XJ600Diversion, el.dyl.). Inget mer än så, och visst finns det undantag. :krama

Simp skrev:
Eftersom dom kör långsammare kan de väl inte hinna med lika många mil? :hihi :hihi
Det vete fasen... om man ser litet seriöst på det. Bland killar/män på hoj finns det alla sorters förare, från hare till sköldpadda. Bland tjejer/kvinnor på hoj, åtminstone de jag känner och vet om, är hojintresset nog faktiskt mer brinnande än hos hojburna män i genomsnitt. Det kan bero på att det ofta, av olika orsaker, är en längre väg för en tjej till mc-kort än för en kille. Din kommentar, även om den var på skoj, är ett exempel. Skall man våga generalisera rätt rejält så tror jag att kvinnliga hojåkare i genomsnitt nog kör minst lika snabbt som den genomsnittlige manlige hojåkaren. Inte lika snabbt som den genomsnittlige 22-årige sporthojsåkaren, men som den genomsnittlige manlige hojåkaren i stort. :)

Last edited:

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
Simp skrev:
Ungefär hälften så många som dig.. Det beror dock på att jag var sjuk ca 1månad av säsongen och har jobbat väldigt mycket. Nästa sommar blir det fler...

haha skyll på det du, jag krachade och va utan hoj en månad i början av säsongen.. hela maj...

1500 mil på den nya hojen..

69:an skrev:
Jag väntade bara på den... :D
Jag har kört hoj rätt länge och känner en hel del tjejer/kvinnor som kör hoj. Min fru är en. Jag vill inte spekulera i orsakerna, men konstaterar bara att de som avverkar flest mil per år sällan är tjejer eller medelålders män på Bandit 600 (eller Hornet 600, eller XJ600Diversion, el.dyl.). Inget mer än så, och visst finns det undantag. :krama

ja det kanske stämmer..
men inte på mig.. hahahaha

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Bara för du ligger i 40 på 70 vägar :hihi

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Finns männsikor som åker och fikar på Söndagar, om det är vackert väder, då kan det vara svårt att få ihop 80 mil på en säsong.

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Abloy skrev:
Finns männsikor som åker och fikar på Söndagar, om det är vackert väder, då kan det vara svårt att få ihop 80 mil på en säsong.

Det är väl en klockren söndagssysselsättning... köra tills tanken nästan är tom, hitta nån skön plats att sätta sig en stund med varm choklad och ostmackor, ta fram kartan, hitta tankställe och någon annan kul väg hem. Brukar bli en hyfsad heldag och 20-30 mil, ju mindre och krokigare vägar desto bättre... :tungan

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...