Benny C
Stadig men lite på sladd
- Gick med
- 9 May 2008
- Hoj
- 2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Ja jag vet att många gör detta redan och att någon säkert har skrivit det någonstans redan men kan köra detta som en "reminder" dårå
Köp hoj efter smak och köp sedan något eller allt av följande
Krashpuckar bobbins
Ramskydd
Kåpskydd för motor och kopplingskåpa
Gå in på EBay sök efter Fairings och din hoj. Nytt kåpset med frakt ligger på (med en dollar på 6kr) ca 3500-4000 kr. Dessa HK kåpor är riktigt bra i passform och lack enl min egen erfarenhet iallafall (min Fiat Yama har sådana)
Tullavgiften är 3-5%? + moms. Jag fick betala 416kr för mina kåpor.
Detta blir en total kostnad på ca 6000-6500 kr och du har "skyddat" din hoj för de flesta omkullkörningar och tjänat in en helförsäkring ganska omgående.
Leta upp ett Försäkringsbolag med billigaste trafikförsäkringen (eller i vissa fall halvförsäkring) LF erbjuder inte enbart Trafik såvitt jag vet.
Om jag glömt nåt eller fler ideer lägg gärna in dom
(vore ju trevligt om vi kunde spara lite på de dumma kommentarerna som så gärna dyker upp i alla trådar)
Köp hoj efter smak och köp sedan något eller allt av följande
Krashpuckar bobbins
Ramskydd
Kåpskydd för motor och kopplingskåpa
Gå in på EBay sök efter Fairings och din hoj. Nytt kåpset med frakt ligger på (med en dollar på 6kr) ca 3500-4000 kr. Dessa HK kåpor är riktigt bra i passform och lack enl min egen erfarenhet iallafall (min Fiat Yama har sådana)
Tullavgiften är 3-5%? + moms. Jag fick betala 416kr för mina kåpor.
Detta blir en total kostnad på ca 6000-6500 kr och du har "skyddat" din hoj för de flesta omkullkörningar och tjänat in en helförsäkring ganska omgående.
Leta upp ett Försäkringsbolag med billigaste trafikförsäkringen (eller i vissa fall halvförsäkring) LF erbjuder inte enbart Trafik såvitt jag vet.
Om jag glömt nåt eller fler ideer lägg gärna in dom
(vore ju trevligt om vi kunde spara lite på de dumma kommentarerna som så gärna dyker upp i alla trådar)
Last edited: