Jag och en vän vill bygga en hoj och jag vill även bygga motorn. Möjligt att jag nämnt detta tidigare men jag vill bygga en turboladdad 3-cylindrig 400-kubikare. Ska försöka komma undan så billigt (vi har tillgång till en redig verkstad och jag har yrkeserfarenheter av cnc) men insprutning och turbo får jag allt köpa.
Grejen är bara att insprutningsenheten kostar 999$ styck och ska jag då ha en till varje cylinder så är det nästan halva budgeten (bortsett från att tid är pengar).
Kan man köra alla 3 cylindrar på en insprutningsenhet utan att försämra prestanda och bränsleförbrukning? Kommer ha ett slag på 37,5mm så det blir en rätt varvvillig liten maskin så frågan är om en enhet hinner med? Varje cylinder slår med 240 graders tändföljd ska sägas också.
I värsta fall får jag bygga ett eget insprutningssystem baserat på någon bils.
Grejen är bara att insprutningsenheten kostar 999$ styck och ska jag då ha en till varje cylinder så är det nästan halva budgeten (bortsett från att tid är pengar).
Kan man köra alla 3 cylindrar på en insprutningsenhet utan att försämra prestanda och bränsleförbrukning? Kommer ha ett slag på 37,5mm så det blir en rätt varvvillig liten maskin så frågan är om en enhet hinner med? Varje cylinder slår med 240 graders tändföljd ska sägas också.
I värsta fall får jag bygga ett eget insprutningssystem baserat på någon bils.
Last edited: