I helgen när vi var ute hände någonting väldigt lustigt (eller olustigt om man nu vill se det så). Vi var ett gäng på sex man som blev invinkade till en poliskontroll. Inga problem tyckte vi eftersom vi precis åkt iväg och ännu inte hunnit bryta några trafikregler. Hur som helst, fem av oss svängde snällt in till kanten medan den sjätte drog iväg ut av helvete! Vi andra fattade ingenting. Det blev ett himla ståhej bland poliserna som satte efter i en jävla fart. Oss höll de kvar och började förhöra om vem "smitaren" var. Vi hävdade självfallet att vi inte kände killen.
Dagen efter ringde jag upp min polare, som jag för övrigt har känt i drygt tio år, och frågade vad fan som står på. Följande samtal utspelades:
- Vad fan drog du iväg igår för?
- Vad skulle jag göra då, jag har ju inget MC-kort.
- Har du inget MC-kort!? Men du har ju för i helvete åkt omkring på den där hojen i tio år!
- Ja.
- Utan körkort?
- Ja.
- Hehe...klarade du dig undan igår då?
- Japp.
Dagen efter ringde jag upp min polare, som jag för övrigt har känt i drygt tio år, och frågade vad fan som står på. Följande samtal utspelades:
- Vad fan drog du iväg igår för?
- Vad skulle jag göra då, jag har ju inget MC-kort.
- Har du inget MC-kort!? Men du har ju för i helvete åkt omkring på den där hojen i tio år!
- Ja.
- Utan körkort?
- Ja.
- Hehe...klarade du dig undan igår då?
- Japp.