Vilket klisterNoPinky skrev:Frågan är ju om HAN är en polare.
Det var ju han som satte er i klistert pga sin egen dumhet.
Vilket klisterNoPinky skrev:Frågan är ju om HAN är en polare.
Det var ju han som satte er i klistert pga sin egen dumhet.
Nurhachi skrev:trafikförsäkringen gäller oavsett.
enligt trygghansa.
Trött skrev:mupp, det är inte så lagen fungerar, (man är polare ,,åka dit på att ha ljugit???)Hallå :kocko
Snubben utan kort gör väl som han vill, men hade det varit i mitt kompisgäng så hade han inte fått fortsätta köra med oss iaf...Trött skrev:Väldigt många verkar anse att det är kompisarnas ansvar att se till att killen tar kk, jag tror att många av er själva har bekanta utan kk, men ber ni få se det varje gång det är samåkning/eller det är skjuts på gång?ohhh jävla förbrytare
Om dom tar beslutet att följa sin kompis,, upp till dom eller?(vaddå risken?)Scirocco skrev:Hört talas om försvårande av polismans arbete eller skyddande av brottsling?
Och för den delen, nästa gång så finns ju risken att någon av de andra 5 följer med killen som smiter för att slippa ljuga för polisen.
Att få sitt eget körtkort indraget är kanske inte så troligt i just detta fall, men polisen har på senare tid dragit in folks körkort för brott som begåtts när de inte kört bil/mc.
Men gör ni som ni vill, jag skulle iaf inte umgås med någon som tar så lätt på lagen eller andra som tycker det är smart/coolt att köra utan körkort. :kocko
dsoders2 skrev:jag förstår honom det är inte hojåkarens fel det är staten å kapitalet!!!!!!
alla borde skita i att ta kortet tills dom sänkte priserna och såg till att vänte tiden sänktes!!!!!!!!!!!!
Emmi skrev:Det var väl precis det jag skrev? Dock kan du få en högre självrisk.
Men hur vet duuuuu?, om han är utantobbeviking skrev:Snubben utan kort gör väl som han vill, men hade det varit i mitt kompisgäng så hade han inte fått fortsätta köra med oss iaf...
//Tobbe
I detta fallet var det väl rätt uppenbart eller?Trött skrev:Men hur vet duuuuu?, om han är utan
Scirocco skrev:Ptja, genom att de nu sade att de inte kände honom så blev de medbrottslingar. Och med tanke på att de börjar dra körkort även när man själv inte bryter mot trafikregler (utan för tex grov fylla bara o liknande) så skulle jag inte bli förvånad om de drar ens körkort för att man skyddat någon som kört i 10år utan körkort.
Jag skulle definitivt sluta åka MC med en polare som inte har MC-kort och kör runt utan körkort. Nästa gång fångar de hans nummerplåtar och kommer det då fram att man är polare så kan man åka dit själv för att ha ljugit. Jävligt onödig risk, särskilt då killen borde kunna bara ta en uppskrivning och en uppkörning (alltså inga lektioner ska ju behövas) i dagsläget.
El Phantasmo skrev:Snack.
Du kan ljuga så klockorna stannar inför polisen utan att riskera straff.
Ljuger du däremot i domstol har du skitit i det blå skåpet.
Killawife skrev:Hehe, kul kille.
Dne här frågan om körkortet dök upp här i forumet för nån månad sen och en massa moralkärringar gnällde över hur hemskt det skulle vara om nån körde utan körkort.
Det dom flesta missar är att bara för att man har en lapp man betalat dyrt för, som säger att man får köra det ena eller det andra fordonet, betyder inte automatiskt att man verkligen KAN köra detta fordonet.
Hur många idioter ha rman inte stött på i trafiken som verkligen inte kan köra bil eller motorcykel? De flesta av dem har körkort iallafall.
Så racka inte ner på nån bara för att de kör utan körkort. Racka ner på dom om de inte kan köra.
Jag skulle ta ett mycket hårdare straff än så för att inte gola på en kompis. Jag kommer heller inte att utesluta honom i gruppen. Däremot kommer jag följa tipset att betala en skrivning/uppkörning åt honom som födelsedagspresent. Om han sedan vill ha den presenten får han själv avgöra. Vem vet, han kanske gillar spänningen att kunna torska för olovlig körning. Det skulle inte förvåna mig om man säger så...UrbanTiger skrev:Att neka inför polisen att man känner föraren av ett visst fordon kan leda till ansvar för försvårande av polisarbete.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|