En kväll på banan

Pan

Ho Yah!!
Gick med
7 May 2004
Ort
.
Hoj
.
Tänkte berätta att jag har kommit hem nu idag och att jag mår okej efter omständigheterna.
Ingenting visade sig vara brutet tack och lov. Det som blev var stukad fot, muskelskada vänster sida mellan magen och ryggen, skrapsår höger knä samt vänster sida vid ryggslutet, öm i rygg, hals/nacke, vader och ben, kort sagt hela kroppen är jag öm eller har ont i.
Ska på återbesök om 3veckor och ta ett njurprov. Hade tydligen lite väl höga värden, men det är tydligen ganska normalt efter en sådan olycka. Jag är nöjd att jag klarade frakturer och inre blödningar.
Ursäkta avbrottet i körningen men det var kanske fler än jag som behövde lite vila just då. Och ett stort tack till er alla som hjälpte till och stöttade.:pannkyss

Sedan såg ni ju kanske att cykeln inte blev snyggast i stan. Tack och lov så klarade sig de dyraste sakerna, så som ram, sving, fäljar, skivor, gafflar o.s.v. Vad som däremot är historia är topkåpa, sidokåpa vänster sida, bakre kåpan, fotpinnefästet vänster sida, blinkers fram/bak vänster sida, styrände vänster. Så jag ska se om det går att få tag i nå begagnade delar här framöver.

I övrigt tycker att det var en superkväll igår. Hur roligt som helst. Perfekt väder och bra stämning. :)
 
Last edited:

BASH

WTF !!!!
Gick med
22 Jan 2005
Ort
Inte i garaget
Hoj
Molekyl Edition 1.3 är på väg att bli omolekylerad
Jag hade ju kameran med men jag knäppte inga bra bilder, blev bara några få på start/målrakan i full fart och då kan ju tänka er hur dom ser ut :va du får säga till nästa gång så får du låna kameran cicci :pannkyss Pratade nyss med Peter och han lät vid gott mod så vi får väl hjälpa honom med att hitta lite delar till hojen ... vad säger ni hojkompisar ... ingen som har nåt eller har några bra kontakter !
 

ZtreetFajter

Vem Faan är Peter? ;)
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
SUKKA GSX-R 1000
bash skrev:
2351657 Jag hade ju kameran med men jag knäppte inga bra bilder, blev bara några få på start/målrakan i full fart och då kan ju tänka er hur dom ser ut :va du får säga till nästa gång så får du låna kameran cicci :pannkyss Pratade nyss med Peter och han lät vid gott mod så vi får väl hjälpa honom med att hitta lite delar till hojen ... vad säger ni hojkompisar ... ingen som har nåt eller har några bra kontakter !


Jag har lite koll i Tyskland och här o där..så nog ska vi kunna hitta på ngt!

Skönt att du mår OK Peter..såg lite otäckt ut..kom i kurvan bakom dig när jag såg ett stort dammmoln bara...bara säga till om du vill ha hjälp o skruva etc i vinter o få ordning på cykeln :0)
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
bash skrev:
2351657 Jag hade ju kameran med men jag knäppte inga bra bilder, blev bara några få på start/målrakan i full fart och då kan ju tänka er hur dom ser ut :va du får säga till nästa gång så får du låna kameran cicci :pannkyss Pratade nyss med Peter och han lät vid gott mod så vi får väl hjälpa honom med att hitta lite delar till hojen ... vad säger ni hojkompisar ... ingen som har nåt eller har några bra kontakter !

Ådalens bildemontering vet jag har en -99 men ej vad som är kvar, Kolla där. 0612 12420 (tror jag) jag for dit efter jag kraschade min hoj, bättre att kolla själv. det äju ganska nära, Kramfors. Annars är det väl det vanliga söka andra mc-skrotar, blocket, annonserna på sporthoj, roadracing.se. Spinningwheel finns ju åxå men dem brukar nästan ta nypriser. Kul att det gick bra för kroppen, det såg inge vidare ut från sidan. Min rygg ömmar fortf. efter 1 månad och racingtempot verkar inte bli sig likt. Provar nog igen på tisdag.

Sen om det blir åkning torsdag v.33 blir jag nog med åxå vad jag vet nu i alla fall. Tack för att du tog tag i privathyrningen (Bash) eller om ni är flera.:tummenupp
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
750-R skrev:
2351821 Ådalens bildemontering vet jag har en -99 men ej vad som är kvar, Kolla där. 0612 12420 (tror jag) jag for dit efter jag kraschade min hoj, bättre att kolla själv. det äju ganska nära, Kramfors. Annars är det väl det vanliga söka andra mc-skrotar, blocket, annonserna på sporthoj, roadracing.se. Spinningwheel finns ju åxå men dem brukar nästan ta nypriser. Kul att det gick bra för kroppen, det såg inge vidare ut från sidan. Min rygg ömmar fortf. efter 1 månad och racingtempot verkar inte bli sig likt. Provar nog igen på tisdag.

Sen om det blir åkning torsdag v.33 blir jag nog med åxå vad jag vet nu i alla fall. Tack för att du tog tag i privathyrningen (Bash) eller om ni är flera.:tummenupp

Jo kom just på en grej! De vaju 2 snubbar (på smc kurvkursen 3/8) som åkte minst lika fort som de andra. Dessutom förlamade från bröstet och neråt (hyfffsat va) åkandes i rullstol i depån. En av dem vart till och med tillsagd att inte göra "wheelies" på bakrakan :D . Kolla på www.kritto.se Tog nog mer än en kvart att bygga om hojjen. Reeespekt till Umepojkarna:tummenupp
 

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
KennethN skrev:
2350088Eftersom jag var sist från området tog jag hand om ett par kvarglömda svarta MC-Stövlar. Återfås mot beskrivning. Skicka PM eller maila på ntrade@hotmail.com (Det är inte killen som vurpades stövlar utan ett par andra).

Mvh

/ Kenneth
KennethN skrev:
2351175Stövelägaren är också funnen. En av SMC killarna som var och körde under dagen innan vår kvällskörning :tummenupp

Tackar för att du tog hand om mina stövlar :tummenupp

Det blev lite stressigt att packa in i bussen på torsdagen,
så att ni kunde få depån för er själva och självklart så glömmer jag då stövlarna. :huvet
Jag upptäckte inte detta fören på fredagen när jag skulle ut på mitt första pass, letade som en tok i bussen,
letade i depån, åkte tillbaka till stugan vi sov i, men inga stövlar..

Slutligen så ringde jag Anders som stängde på kvällen och han visste att KennethN hade tagit hand om dom... :)

Jag låna ett par stövlar av Jezqio så att jag iaf fick köra under dagen och
på eftermiddagen fick jag kontakt med KennethN och jag/vi mötte upp honom på hemvägen efter att vi hade fyllt upp matförådet på Max


Ett stort tack till KennethN
:hoppa


//Klantskallen
 
Last edited:

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Dé vet du :) Försöker bara göra vad man hoppas att andra skulle göra för en själv. Ett par stövlar kostar ju en slant å det är ju tråkigt att behöva köpa nya så den dan jag glömmer mina, eller nåt annat för den delen, så hoppas jag att nån tar rätt på dem så att de kommer tillbaka till ägaren. Schysst att du kunde låna dojor på dan så att du kunde köra :tummenupp
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top