En liten berättelse...

vilse

Lite lätt vimsig ibland...
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Mitt ute i ingenstans....
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
Dagen d är här, det är dags att reka turen inför Dagen med STORT D.
Vårturen 2010 börjar närma sig!

Kl 07.00 gav de första sig av på hojen, klockan 09.00 var vi ett gäng som samlades på McDonald's i Helsingborg. Årets för tillfället längsta runda skall strax börja!
Men dagen börjar med problem. McDonalds har inga pennor!? Inte macken bredvid heller. Hur tusan ska vi nu kunna rita kartor?! :va
Vbk - världens bästa Krille - löser det genom att sticka iväg till närmsta affär och fixar. *phu* Dagens första problem löst! :)

Efter lite skitsnack, ritat lite kartor, mobbat varandra lite så var det dax att ge sig av. Första stoppet, Bröderna Nilssons, turens startpunkt
NilssonsMCsmall.gif


Startsingnalen går och vi ger oss av med Vbk i täten. Spänningen är stor, VBK kör rundan för 5:e gången, kommer han köra rätt denna gången? Han har ju gps där hela rundan är plottrad så det borde ju gå tycker man :)

Vi susar fram på vägarna, swish swoch, det svänger och har sig så man knappt hinner med ibland. Tusan vilka fina vägar vi har i skåne! :kär
En del nya vägar, en del väldigt välkända, kan det bli bättre? :tummenupp

Första tankstoppet närmar sig, ingen aning om hur långt vi åkt, men det är skönt att sträcka lite på benen.
1.jpg

Så ni har en chans att känna igen dem, från vänster (längs väggen) räknat: VBK, Wonderwizard, sofiiiii, Bjurling, aidem sitter mittemot alla, och Leica sitter gömd bakom aidem.

2.jpg

Fiiiin syn!

Vilan är inte lång utan vi ger oss med glädje strax iväg igen. Ännu fler fina vägar väntar på oss, både innan och efter matstället.

En bit efter matstället kommer dagens första felkörning. Hur man kan köra fel så många gånger på en så liten sträcka vet jag inte riktigt... :va Och lägger man då till att båda vägarna anslöt till samma (rätta) väg blir det ännu komiskare. Och för att göra det ännu värre så så körde VBK som sagt med gps...
Anledning till felkörningen? Han körde för fort för gps:sen så den hann inte med.... *host* VBK, du kör moppe, det är ingen som tror på dig :såjaponken
Felkörningen visas här nedan med en helt egenritad karta :D :
vbkkarta.jpg


(jaja, jag är fullt medveten om att jag inte är någon vidare konstnär :tungan)

Men men, efter att kört fram och tillbaka ett par gånger bestämde vi oss för att fortsätta rutten. Klockan började trots allt närma sig eftermiddag och kroppen började bli lite öm.
Full fart framåt!

Efter en stunds körning slänger VBK helt plötsligt upp näven och tvärstannar på vägen. Vi andra fattar ingenting. Vad har hänt? Har vi kört fel igen? :va
Men nejdå, han skulle tydligen bara visa oss något som stod skrivet på vägen...:glömdet
riddick.jpg

För er som inte ser så står det skrivit "Riddick's kurva".
Anledningen till texten överlämnar jag till Riddick att förklara. :D

Eftersom vi är gäng som gillar att snacka, så blev det självfallet en paus här med. Bjurling passade på att tömma blåsan lite (varför ww valde att föreviga detta vet jag inte riktigt... :D)
bjurling.jpg


Jag hittade en perfekt plats i diket att sitta på. Av någon anledning tyckte VBK att han skulle sitta PÅ mig?! :brinnerup
vbk.jpg


Bjurling sa det samma...
vbk2.jpg

vbk3.jpg


Och inte en djävel var där som hjälpte mig :mad:
Men, en riktig kvinna reder sig själv :tuttar och det var vbk som gick därifrån med ett blåmärke :yoparty
vbk4.jpg


Långt om länge gav vi oss iväg, nu mot målet! Trött och öm i röva var det ganska skönt att vara påväg mot slutet.

Jag vet inte, ser ni någon skillnad från första stoppet?
slut.jpg

slut2.jpg


Jag tycker nog de ser lite tröttare ut :D Men, rundan slutar på 24.3 mil, med väldigt kurviga vägar, så då skall man vara trött! :yoparty


Komihåglista för turen:
* Gps går inte att lita på. *host*
* Har du en kudde att sitta på, ta med den! :D
* Sofiii, fyll på olja :tungan
* Vbk, Blinkers ska vara på när man svänger, inte resten av rundan...
* Lecia, akta de stackars hararna!
* Ww, lämna tillbaka moppen, även om du kan wheela på den med ser du för tönn ut :D
 
Last edited:

Bjurling

Medlem
Gick med
19 Apr 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
en 675:a
Bra skrivet Vilse:tummenupp
Rundan är helt underbar:yoparty
Fast när rundan är slut och vi ska åka hem så ska vi inte köra efter VBK´s GPS:gnissla 1 mil grusväg är faktiskt inte så roligt som det kanske låter:död Inte på sporthoj iallafall:va
 

aidem

Älskar allt på 2 hjul med motor.....
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Häljarp
Hoj
Ktm 525 Exc-05/SMR-07, ZX6R -07 Banhoj Miljöhoj? Den e ju grön
:rofl:rofl Riktigt kul läsning.....:tummenupp
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ahem, 24.3 mil....är en vanlig tisdagsturs-körning, på krokigt. :D Men härlig reseskildring, teckningen får guldstjärna, har lite svårt att tyda den, tycker det ser ut som en liten hEst. :va
 

leica

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Ort
Malmö
Hoj
tjejhoj moppe edition
Haha snyggt skildrat :)

Vilse skrev:
* Vbk, Blinkers ska vara på när man svänger, inte resten av rundan...
* Lecia, akta de stackars hararna!
Även Bjurlings blinkers verkar fungera lite väl bra :tummenupp Och det är väl kamikaze-kaninerna som ska akta sig för mig och inte tvärtom? :va:tungan

Fast när rundan är slut och vi ska åka hem så ska vi inte köra efter VBK´s GPS:gnissla 1 mil grusväg är faktiskt inte så roligt som det kanske låter:död Inte på sporthoj iallafall:va
1 mil nu tar du väl ändå i lite :)
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Nu är du ute och snurrar:va

Jag missade ingenting på den 4 rundan kollade bara om vi missat några mer spexiga vägar, andra gången tillbaka var ju bara för att vara HELT säker:tummenupp

Sen har min blinkersknapp nått fel, kontaktytorna i blinkersknappen slår inte ifrån förän efter 10-15 minuter lite 556 i kväll fixar nog det:) Misstänker att dom svetsar ihop och att vibrationerna från mitt monster får dom att släppa efter ett tag:)

Skall du skriva sånt här så se till att komma med fakta:gnissla
 

vilse

Lite lätt vimsig ibland...
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Mitt ute i ingenstans....
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
Nu är du ute och snurrar:va

Jag missade ingenting på den 4 rundan kollade bara om vi missat några mer spexiga vägar, andra gången tillbaka var ju bara för att vara HELT säker:tummenupp

Sen har min blinkersknapp nått fel, kontaktytorna i blinkersknappen slår inte ifrån förän efter 10-15 minuter lite 556 i kväll fixar nog det:) Misstänker att dom svetsar ihop och att vibrationerna från mitt monster får dom att släppa efter ett tag:)

Skall du skriva sånt här så se till att komma med fakta:gnissla
Och ska du komma med ursäkter så kom med några trovärdiga :rofl:rofl:rofl:rofl
 

Bjurling

Medlem
Gick med
19 Apr 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
en 675:a
Haha snyggt skildrat :)


Även Bjurlings blinkers verkar fungera lite väl bra :tummenupp Och det är väl kamikaze-kaninerna som ska akta sig för mig och inte tvärtom? :va:tungan


1 mil nu tar du väl ändå i lite :)

Hört talas om funktionstest:gnissla Sanningen är att jag hade nya lampor i så jag var tvungen att blinka in dom:tungan

Kanske var lite mindre än 1 mil men det kändes fan som 10 när man satt på hojen:huvet Visste ju inte hur lång den jävla vägen var:brinnerup
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top