En liten fråga???

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Satt å tjöte med minna vänner om Harrys bilar idag. Någon påstod att 9 5 an var steg 3 chipad och skulle kunna göra sisodär 260 knutar :rolleyes: . Då tänkte jag att det är ju facktist en ganska ansenlig fart även om man nu åker hoj. Så nu undrar jag hur fort går igenkligen en nitisk Polis bil (bort räknat ev annan trafik+ en arg konstappel)???

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Beror helt på hur mycket kaffe konstapel Hasse har druckit och hur pass skit nödig konstapel Bengt är :mattias

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
eller om dom har solen i ryggen det kan ju invärka på farten ev skiftbyte kan väl också snabba på några km/h???

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
En gammal arbetskompis försökte köra ifrån en civil volvo 850 med sin M5:a men gick på en nit och fick vacket stanna och frånsäga sig lappen i 10mån för smitning!.

Mekus

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HyrKalsong 650 GT Comet
En fikarast kan höja farten avsevärt. De flesta "vanliga" polisbilar har originalmotorer, SAAB t.ex erbjuder färdigbyggda polisbilar med om jag inte minns fel allt från 185 till 250 kusar under huven.
Sen är det mycket möjligt att det rullar några polisbilar med trimmade/modifierade motorer, det gjorde så för några år sedan iaf, bl.a nån saabmotor som bara satt i polisbilar, kommer inte ihåg vad det var som gjorde motorn unik men jag pratade med en kille som köpt en pensionerad civilbil som gick som ett skott och hade en motor som ingen på saabs akturiserade verkstad kännde igen

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Jag minns att jag såg ett tv-program för något år sedan eller två då volvo försökte sälja in V70 AWD som polisbilar i Kalifornien. Det var långt ifrån några standardmodeller iaf. Minns jag inte fel hade den normala AWD:n då för tiden 193hk, polisexemplaren hade minst 250.

Dom gör mycket hyss med polisversionerna av sina bilar, det är inte direkt bara en vanlig bil som dom klistrar dekaler på. Förutom all elektronik som dom såklart välter in i bilen, så har dom oftast hårdare dämpning osv. Bilarna är ju till för att klara av utryckning med, så...

Nu har jag inte några mer specifika detaljer tyvärr, så det vore ju kul om någon kan bidra med mer info.

Undrar ni nu hur det gick med polisbilarna i Kalifornien? Jänkarna var helt insnöade på V8 motor, så dom valde någon Chrysler Victoria eller vad dom heter.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Sen är det väl också så att det är inte alla polisbilar som kör utöver standard. Men säkerligen många av dem, om man får tro folk i allmänhet. Ska fråga konstapeln nästa gång vi racar om han har chipat bilen :D

hade förresten en liten åka-ifrån-mcpolis-seans i måndags som slutade med att jag satt undangömd bakom ett litet skjul i skogen i en halvtimme eller så :) Han hade nog inte monterat slipon iaf, för jag såg honom bara en gång och det var när han kastade sig upp på hojen för att köra efter mig.......

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Jo man hör hört mycket lustigt om polisen å dess bilar men skulle va kul me nån som vet. Jag har hört allt från 500 hk till orginal. Borde ju kanske fråga någon trafik nisse men befarar att man nog aldrig kommer få ett ärligt svar, får väl hita en polis å ... :rock

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Gamla SAAB 9000 snutbilar är trimmade som in i och kan finnas på auktioner härodär om du har tur. Oftast för en billig peng med.

Jag har haft en gammal snutbil(volvo 740) och den var ju inte så snabb precis, men den hade många antenner och sjuhelvetes massa sladdar man fick gå igenom när stereon skulle kopplas :rock Tog en vecka :crash

750RR

Mekus

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HyrKalsong 650 GT Comet
Glömde nämna att jag körde en civil saab 9-3 i vintras när det var snö. höhö, här ska spinnas tänkte jag men ack vad snopen jag blev när framänden bara reste sig lite(mjuk fjädring) och bilen for iväg som ett skållat ollon PÅ SNÖSLASK!! när jag gjorde en "kick down" säga vad man vill men effektiv antispinn och bra däck har dom

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...