En liten vårvarning angående Bulten

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Jag hade vägarna förbi Bulten häromdagen och noterade att kung Bore gått hårt fram över vår älskade Slingerbult. Mängder av tjälskador i form av bulor, gropar och sprickor finns nu utspridda utefter hela sträckan. Varningen gäller för övrigt samtliga småvägar på Södertörn, inte minst sträckan Västerhaninge-Tungelsta. Så ta det varligt när det är dags för premiärturen!
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Ska man vara riktigt krass så är det ju inte bara krokvägarna som har fått livsfarliga hål i vinter, i vissa gropar kan man ju tappa bort mindre bilar :gnissla Nu åker jag mest E4 Stockholm - Södertälje, men där finns det gott om lömska hål.
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Jodu, Örbyleden här bredvid har begåvats med en vallgrav värdig Kalmar slott!
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Bulten var i fintskick idag när vi körde, näst intill grusfri. Finns en sänka i vägen direkt efter en skarp högersväng, den var lite spännande.
 

DowJones

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1997, Ducati Monster 900
Tog en sväng runt bulten på premiärturen i fredags, och skicket på vägen är minst sagt bedrövlig :näsblod

Förutom tjälskadorna som ju faktiskt syns ganska tydligt har vägen blivit "bucklig" på ett flertal ställen. Känns ungefär som att åka över ett väggupp modell mindre. Inte så kul när man inte alls är beredd på det.

Känns inte som man kommer våga åka på som vanligt i sommar där :va
 
Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Nånting säger mig att det inte är speciellt prioriterat att laga den heller. Nu har ju naturen fixat farthindren alldeles gratis, och ingen har behövt ta en politisk risk. Dessutom finns det betydligt viktigare vägar som också har blivit skrot i vinter och kommer lagas först.
 

Sector

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
96, Ducati 748SP
vi fixar den själva?

Med tanke på hur mycket folk som brassar runt där, så borde ju någon känna till hur man asfalterar. Skulle lätt kunna tänka mig att chippa in för att fixa groparna/farthindrerna.
Någon som har en asfaltsläggare på tomten som vill jobba lite vid sidan av? :)

Nånting säger mig att det inte är speciellt prioriterat att laga den heller. Nu har ju naturen fixat farthindren alldeles gratis, och ingen har behövt ta en politisk risk. Dessutom finns det betydligt viktigare vägar som också har blivit skrot i vinter och kommer lagas först.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Nånting säger mig att det inte är speciellt prioriterat att laga den heller. Nu har ju naturen fixat farthindren alldeles gratis, och ingen har behövt ta en politisk risk. Dessutom finns det betydligt viktigare vägar som också har blivit skrot i vinter och kommer lagas först.

Men vilken politiker vågar ta ansvar när någon förolyckas och röster höjs att vägen är i uruselt skick?
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Men vilken politiker vågar ta ansvar när någon förolyckas och röster höjs att vägen är i uruselt skick?
Antingen försvinner det i bruset, eller så skyller man på att man inte hinner fixa allt, och att man omedelbart ska tillsätta en utredning som ska se över behovet och prioriteringsfrågan av underhållet. Utredningen beräknas vara klar våren 2011 och kosta max en miljon eller två. Antagligen kommer den att resultera i att sänka hastigheten på stora delar av vägnätet, sätta upp lite fler trafiksäkerhetskameror och flitigare saltning av vägarna.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top