En liten varning...

BoBGunnar

Turn and burn
Gick med
18 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Just nu:Gixxer 1000 k7
Vill bara varna alla för Hällesåkervägen som är totalt nerlusad med grus. Både jag och min polare gick omkull där igår pga detta. Så ta det lugnt!
 

slr

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Djungelmoppe
Jotack jag märkte det också.

Jävla tråkigt å höra, hoppas det gick bra med er!!!
Lätt å ersätta plastkåpor, svårare med ben å armar.
 

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Ort
Asker, Norge
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
Det har varit nån sabotör och "lagat" Tostaredsvägen med klistergrus också, så det är rätt halt på sina ställen.
 

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
VTR Firestorm
Det är säkert dom som hittat på det här med trängselskatt som hällt ut grus. Dom vill ju sabba allt som är kul, dom jävlarna.:mad:
 

BoBGunnar

Turn and burn
Gick med
18 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Just nu:Gixxer 1000 k7
Jotack jag märkte det också.

Jävla tråkigt å höra, hoppas det gick bra med er!!!
Lätt å ersätta plastkåpor, svårare med ben å armar.

Vi lever båda två. Lite sprickor i div ben o armar men i övrigt hela. Sämre är det med hojarna men det går ju alltid att köpa nya. :)
 

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Dom har kladdat mellan Eskilsby och Härryda också dom jävlarna. Inte en skyllt. Snabelbilen borde vara förbjuden!
 

Dezeo

When in doubt, throttle out.
Gick med
24 May 2009
Ort
Gbg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro - 17 & Triumph Bobberville -66
men det måste vara fixat, åkte där igår och då var det inga problem. Det satt "halka" skyltar uppe, men det var precis efter man lämnat 156an, sen var det något mer ställe de varnade, då för stenskott och grus, men jag såg inget iallafall. Men ta det lugnt!
 

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Ort
Asker, Norge
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
Åkte mellan Hällingsjö och Kungsbacka idag, på vissa sträckor har dom ju kört på klistergruset hela vägens bredd? Låter ju helt skallskadat att göra så istället för att lägga ny asfalt. Kändes görlurigt att åka på iaf, jag hade ju bråttom...:hojraket
 

Raderad medlem 51742

Guest
Åkte mellan Hällingsjö och Kungsbacka idag, på vissa sträckor har dom ju kört på klistergruset hela vägens bredd? Låter ju helt skallskadat att göra så istället för att lägga ny asfalt. Kändes görlurigt att åka på iaf, jag hade ju bråttom...:hojraket

På såna här vägar lägger de tydligen inte asfalt överhuvudtaget. Lite propaganda från Trafikverket: http://www.youtube.com/watch?v=w2Y6yS7L4Aw&feature=youtube_gdata_player se ca 1.25 och någon minut framåt.

Ovan film visar ju hur de gör när de lägger ny beläggning, men vid lagningar sprutar de på bindemedel och grus fläckvis istället.
 

BoBGunnar

Turn and burn
Gick med
18 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Just nu:Gixxer 1000 k7
Som "kund" kan jag ju säga att jag är jävligt missnöjd just nu. Sedan att dom skulle ta sitt ansvar är ju sånt skitsnack. Dom svär sig fria genom att sätta upp en sketen skylt någonstans på gällande vägsträcka. Om det sedan är grus i första kurvan eller först efter 2 mil det har man inte en aning om...usch..jag är så jävla bitter just nu.
Kör försiktigt alla ni andra där ute.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top