En mörk dag i Norrköping

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
Micke Blackbird skrev:
2583114 Hej alla vänner, såväl gamla som nya!
Jag som skriver detta inlägg är olycksfågeln själv, MICKE!
Micke

som Fylking säger ÄNTLIGEN
fan va gott o se du är tillbaka, åtminstone på forumet.

Rotorp har hållt oss uppdaterad hela tiden med information om hur det har gått upp och ner för dig.
nu kastar jag kanske sten i glashus men kämpa på killen. vi skall köra hoj igen en vacker dag.

jag håller med på med rehab. o humöret är inte på topp just nu.

Rotorp

Medlem
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
Yamaha fståss
Micke Blackbird skrev:

Till alla ni som läser detta vill jag sända mina varmaste hälsningar och önska er en underbar mc-säsong 2007!
Micke

En mörk dag i Norrköping har till slut blivit en ljus dag i Norrköping till sist.

Vi syns på Lördag Micke.
//Rotorp

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Micke Blackbird skrev:
Kul att se dig här, som jag har väntat... :tummenupp

Ett varmt tack till alla er som varit med och stöttat både oss och Micke, ni har varit fantastiska :pannkyss

Så ler då livet återigen :)

Kajan

återvandrad
Gick med
22 Jun 2005
Hoj
BMW 1100 GS / Suzuki 750 gs -77
Skont att hora att du ar tillbaka! :pannkyss

Simma lugnt! :tummenupp

Nicotin

Guest
Micke Blackbird skrev:
Jag har nu efter 3 månader på lasarett äntligen fått komma hem:)
Verkligen fantastiskt att läsa alla fina inlägg från alla mc-vänner, det värmer i hjärtat! Behövs verkligen då en lång rehabilitering återstår, men det ser jag som småpotatis mot det jag redan gått igenom. (2,5 vecka medvetslös, 10 talet brutna ben, avsliten lårmuskel... Fick 20 liter!! blod under alla operationer) Kan inte låta bli att tänka på alla som flera gånger räddat mitt liv,TACK! Ni är ju både vänner som polarn Rotorp , ambulansmännen och personal på IVA Norrköping som genom fantastiska insatser alla sett till att jag kan njuta av fler stunder med mina nära och kära, TACK!!:)

Till alla ni som läser detta vill jag sända mina varmaste hälsningar och önska er en underbar mc-säsong 2007!
Micke

Strålande att höra att du är på bättringsvägen..

Jag krockade själv med en taxi för ngn vecka sedan i drygt samma hastighet ( tror jag, minns inget av smällen ) men fick åka hem samma kväll..hade tur att flyga över bilen istället för rakt in i den...

Håller tummar och tår att du blir 100% snart...

// Tobbe

Micke Blackbird

Micke Blackbird
Gick med
31 Oct 2006
Hoj
Hojen SÅLD...
Tack för trevlig hälsning!

Hej! :)

Jotack, sen jag "vaknade" upp (under 6 veckan efter olyckan vaknade mitt intelekt och minne), först fick jag en jättechock att inse att det var september då och inte JULI som min inbordes klocka var kvar på...
Sen att jag var så svag att jag inte ens kunde ta mej ur sängen utan hjälp var ju nästa tunga faktum att upptäcka!
Men med fantastiskt stöd av både familj, polare och inte minst personalen på rehab Linköping satte jag FULLT fokus på rehabiliteringsträningen!
Målsättningen från personalen var ju från början att jag skulle kunna få min första permis till jul i alla fall, men tillsammans lyckades vi så bra att jag för 2 veckor sedan kunde gå ut från avdelningen, visserligen med kryckor, men som UTSKRIVEN ! Så nu bor jag hemma hos mina älsklingar igen och en hel del träning återstår förstås, men snacka om LIVSGLÄDJE! :)

Ett stort tack för dina trevliga inlägg och ha det underbart!

Micke

Bikerbitch skrev:
2583137 Änglavakt killen, skönt att höra att du är någotsånär på fötter iallafall!
Även om det är en lång väg tillbaka. Du verkar ha mycket livsglädje, det hjälper nog till bra i läkningsprocessen!:tummenupp Krya på dig eller hur man brukar säga!

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Det här är Micke Blackbird och Rotorps Sara.

Bifogat

• Micke & Sara.JPG
    Micke & Sara.JPG
    51.4 KB · Visningar: 296

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
Micke Blackbird skrev:
2585672 Hej! :)

Micke

Skönt att höra om en olycka med en bra utgång till sist! Vet inte vilka tankar o värderingar du har efter det här har hänt men tänker du ge dig i trafiken igen med motorcykel?
Lycka till o krya på dig!

_rills_

Guest
Gripande läsning, och super skönt att höra att du är på bättringsvägen :)

Micke Blackbird

Micke Blackbird
Gick med
31 Oct 2006
Hoj
Hojen SÅLD...
Tjena!

Hej Marcus!
Kul att så många trevliga hör av sej!
Min rehab har ju fungerat fantastiskt bra och jag blev utskriven från
lasarettet flera månader snabbare än läkarna trodde jag skulle kunna klara min första permis i hemmet, känns ju otroligt bra!
Tack och ha det toppen!

Micke

(MARCUS) skrev:
2583140 Vilken tråd, riktigt gripande.... Lycka till!!!! Hoppas att rehab funkar som det ska. :tummenupp

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
Micke Blackbird skrev:
2585672 Hej! :)

Jotack, sen jag "vaknade" upp (under 6 veckan efter olyckan vaknade mitt intelekt och minne), först fick jag en jättechock att inse att det var september då och inte JULI som min inbordes klocka var kvar på...
Sen att jag var så svag att jag inte ens kunde ta mej ur sängen utan hjälp var ju nästa tunga faktum att upptäcka!
Men med fantastiskt stöd av både familj, polare och inte minst personalen på rehab Linköping satte jag FULLT fokus på rehabiliteringsträningen!
Målsättningen från personalen var ju från början att jag skulle kunna få min första permis till jul i alla fall, men tillsammans lyckades vi så bra att jag för 2 veckor sedan kunde gå ut från avdelningen, visserligen med kryckor, men som UTSKRIVEN ! Så nu bor jag hemma hos mina älsklingar igen och en hel del träning återstår förstås, men snacka om LIVSGLÄDJE! :)

Ett stort tack för dina trevliga inlägg och ha det underbart!

Micke

Härligt att se dej skriva här. Kan tänka mej att det är dom som har gjort så att du kommit hem 2mån före jul. Lycka till med rehaben Micke.

Micke Blackbird

Micke Blackbird
Gick med
31 Oct 2006
Hoj
Hojen SÅLD...
Tack Jörgen!

Jo, det har varit tufft. Men som framgått i flera inlägg här har jag underbara komisar som ROTORP, STRÖMMA och GIXXERTIGER för att bara nämna några, av alla de vänner som hjälpt mej på vägen tillbaka till livet! :)
Även inlägg här (som DITT) får ju en att bli GLAD och hjälper till när man behöver extra krafter. För extra krafter behöver man, tro mej :)

Micke

Jörgen Karlsson skrev:
2583149 Jag känner ju inte dig men erkänner att jag läst tråden efter olyckan och blivit gripen. Fantastiskt att du klarat det, vilken kamp du måsta ha gått igenom. Det går nog ej för mig att förstå.
Välkommen tillbaka!
/J

Lite konstigt att säga det kanske, men den trevliga fikan hemma hos dej när vi alla kom hem från Vadstena minns jag utmärkt, men sen har jag ett svart hål på över 5 veckor helt utan minsta minnen. Så då känns det extra gott att njuta av minnet från den dagen och kvällen :)

Ni är MYCKET välkomna på fika! :)

Micke

ps
Tack för ett trevligt samtal!

GixxerTiger skrev:
2583152 Hej Micke! Kul att läsa att du är på fötterna igen. Hur går det med vardagen? Jag skickar ett pm med mitt tel så kan du ringa så kanske vi "jag & Sara" kan komma och ta en fika. MvH Tobbe

Last edited:

Micke Blackbird

Micke Blackbird
Gick med
31 Oct 2006
Hoj
Hojen SÅLD...
Tjena!

Tack för dom trevliga orden, du anar inte hur kul jag tycker det är med alla kompisar och MC-intresserade som skrivit här.
Att jag nu har glädjen att sitta här och njuta av alla inlägg mellan träningpassen känns helt fantastiskt :)

TACK

Micke

ps
Jag kämpar på med min rehab, ger den 100% av min kraft!
(vilket tydligen inte är mycket då 2 av barnen slog mej i armbrytning häromdagen, sonen 15 år och ena dottern 18 år. Innan olyckan hade jag nog klarat båda 2 samtidigt misstänker jag :) )

crashtestdummy skrev:
2583154 Jag har läst i tråden allt eftersom den vuxit fram och vill bara berätta att det är oerhört kul att se dig skriva och framför allt att höra att du blir bättre.
Fortsätt kämpa med din rehab:tummenupp

_rills_

Guest
hehe, du ska se att när du är klar, tar du även frun samtidigt :)

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Läser tråden för första gången idag och säga att det var kanske skönt att man
läste den nu så man även fick läsa den i detta läget där du är uppe och rör på
dig och kör rehab!
Fasiken vad olyckor kan komma oväntat i trafiken!
Bilar är hårda och månniskor är mjuka som de brukar säga!

Hoppas rehaben går bra och du mår bra i framtiden!

Lycka till som fan helt enkelt

./Anders

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Vad tycker du om bilden jag lade in tidigare i tråden? Hur går det för övrigt?

Micke Blackbird

Micke Blackbird
Gick med
31 Oct 2006
Hoj
Hojen SÅLD...
Rehab-vägen tillbaka :)

Tjena Kungen!!

Tack för dina fina inlägg, jag har förstått att du jobbar med rehab du med.
Trist att möta motgångar men enda vägen till framgång är ju att göra sitt bästa och hoppas att även läkarna har samma inställning!
Kan inte annat än att önska dej LYCKA TILL och säga att jag nog förstår
vilka prövningar du går igenom!

Ja min härliga kompis ROTORP var ju med vid olyckan och har ju haft väldigt jobbigt, att se mej smälla ihop med bilen var inte kul precis.
Jag har ju inga minnen alls från olycksdagen och 5 veckor framåt så jag
har ju sluppit att se synen som plågat honom sen olyckan.

Jag vill av hela mitt hjärta önska dej LYCKA TILL med rehaben, jag hoppas ju att du lyckas så bra som det bara är möjligt!
Så kämpa på du också!!

Micke

ps
Varje liten positiv förändring skall man vårda och njuta av, förmedla till
vänner och nära, för då har man mer styrka när motgången försöker
slå ner en!

Kungen skrev:
2583244 som Fylking säger ÄNTLIGEN
fan va gott o se du är tillbaka, åtminstone på forumet.

Rotorp har hållt oss uppdaterad hela tiden med information om hur det har gått upp och ner för dig.
nu kastar jag kanske sten i glashus men kämpa på killen. vi skall köra hoj igen en vacker dag.

jag håller med på med rehab. o humöret är inte på topp just nu.

Micke Blackbird

Micke Blackbird
Gick med
31 Oct 2006
Hoj
Hojen SÅLD...
Tjena KOMPIS!

Jag har ju redan haft glädjen att tacka dej personligen och nu har tiden äntligen kommit för att skriva till dej här också!
Mitt stora tack är ju för att jag har glädjen att få räkna dej som en av min vänner, TACK!! :)

Kan inte annat än att hålla med om att jag ser ljusa dagar i Norrköping nu!

Micke!

Rotorp skrev:
2584696 En mörk dag i Norrköping har till slut blivit en ljus dag i Norrköping till sist.

Vi syns på Lördag Micke.
//Rotorp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept