En maträtt för resten av livet ?

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Ja, om du var tvungen att äta samma mat varje dag resten av ditt liv.
Vad skulle det bli?.

Jag siktar nog på Torsk med äggsås, persilja, potatis. Innehåller det mesta man behöver.

:va

Edit: Fler får inte välja min torsk, då den nästan är utrotad jue :arsele

Last edited:

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Älgfärsbiffar.

Kalla, varma, med sås, utan sås, med tillbehör, utan tillbehör, på knäckemacka, istället för knäckemacka, till frukost, lunch, middag, mellanmål, kvällsfika, till fest men aldrig till vardag då vardagen blir en fest om man bara har ett par älgfärsbiffar.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Smörgåstårta. Går att variera enormt mycket och man har hela kostcirkeln och lite till i en perfekt smörgåstårta.

Eller så får det bli blodig biff med klyftpotatis, rödlökssallad och bearnaisesås. Då klarar man sig galant.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Lasagne!

Kycklinglasgne, köttfärslasagne, vegetarisk lasagne, rinse and repeat...

MrH

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2011
Hoj
Suzuki GSR, KTM 640, Honda CBR Stunt...
Tacos kanske :va går ju att kombinera på så många sätt.... :tummenupp

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Smörgåstårta. Går att variera enormt mycket och man har hela kostcirkeln och lite till i en perfekt smörgåstårta.

Eller så får det bli blodig biff med klyftpotatis, rödlökssallad och bearnaisesås. Då klarar man sig galant.

Smörgåstårta är det värsta som finns! Bara skåningar som äter.

Jag och syrran kom på lagen om smörgåstårta... Alla hatar det men tror att alla andra älskar det och vågar inte sticka ut näbben och säga emot så därför bjuds det på detta helvitte konstant och tårögda stackars människor får sitta och nöta i sig skiten.

Jag skulle äta tjilikånkarne. Böner, kött, massor av grönsaker, bröd, mm. Jag tröttnar aldrig.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Jag kör också på min egen vådligt heta chili con carne med lite ljust bröd och gräddfil till.

Om man har möjlighet att välja/ändra tillbehören skulle det bli Nötkött (oxfilé) från Amerika.

EDIT: Med Öl till.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Billys Panpizza. Den innehåller nästan allt ur kostcirkeln:
Bröd(spannmål), ost(mjölkprodukt), tomatsås(grönsaker), skinka(köttprodukter), Matfett.
En rå morot(rotfrukter) och ett glas apelsinjuice(frukt) till det så är man heltäckt :)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Jag och syrran kom på lagen om smörgåstårta... Alla hatar det men tror att alla andra älskar det och vågar inte sticka ut näbben och säga emot så därför bjuds det på detta helvitte konstant och tårögda stackars människor får sitta och nöta i sig skiten.

Jag skulle äta tjilikånkarne. Böner, kött, massor av grönsaker, bröd, mm. Jag tröttnar aldrig.

Smörgåstårta vägrar jag äta. Mest pga all hemsk majonäs och rom som det ska mosas på skiten. >.<

Jag hade nog valt en saftig bit rådjur med tillhörande sås och potatis. Med mjölk till.
Kanske nån såndär jävla grönsak vid sidan om med, men den hade jag nog låtit bli att äta de flesta dagarna. ;)

Merovingian

Guest
Billys Panpizza. Den innehåller nästan allt ur kostcirkeln:
Bröd(spannmål), ost(mjölkprodukt), tomatsås(grönsaker), skinka(köttprodukter), Matfett.
En rå morot(rotfrukter) och ett glas apelsinjuice(frukt) till det så är man heltäckt :)

Är det inte bättre i sådant fall att äta riktig pizza?

Billys och Gorbys åt jag i min ungdom för att jag inte visste bättre. Fram tills dess att jag spytt vid två tillfällen och insåg någonting som hade med kvalitet att göra.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Smörgåstårta är gott ju!:banana

Jag skulle välja en klassisk gammal grillfestmeny, med hemgjorda ordentligt friterade pommes och massor av olika såser i överflöd. Och självklart, massor av olika sorters kolgrillat kött:banana

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0