En MC-relaterad krock avslutade torsdagskvällen.

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Med tanke på det fina vädret så stack jag ut och körde en runda. Riktigt fint att få harva runt på småvägarna runt österlen/ystad. Medan man körde så tänkte jag "-fan va fint detta är. En schysst hoj, underbart väder och vacker natur. Kan det bli bättre än så här?". Under sådana omständigheter så blir man på så jävla bra humör och man känner sig som en jävla jätte. På vägen hem så kommer jag till en T-korsning direkt efter Skivarp som går mot Anderslöv/Skurup. När jag närmar mig så ser jag en hel bunke polisbilar. "-Vafan nu" tänkte jag. Det såg skumt ut för jag såg bara en enda bil som stod vid vägkanten. Jag svänger höger mot Skurup och då ser jag det. En Yamma R6/R1/YZF ligger totalt jävla mosad i diket. Jag kunde inte ens identifiera den. Vad jag däremot kunde se var att hojen frontat mot bilen i korsningen. Helt plötsligt var jag inte på så jävla bra humör längre och kände mig riktigt jävla dödlig. Den snubben som körde var säkert ute och körde av samma anledning som jag. Skillnaden är att jag kom hem i ett stycke. Jag är tveksam till att föraren till hojen ens överlevde den smällen. Jag hoppas verkligen verkligen det. Så för fan, kör med hjärnan inkopplad. Ta inga onödiga risker. Det är fanimig inte värt det. Jag kommer att ha synen av hojen i diket på näthinnan ett bra tag framöver. Ska sluta svamla nu. Var bara tvungen att skriva av mig.

RIKKO

the man,the myth,the concept.
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
Kawasaki Z750
Jimmy I

DEAD ON ARRIVAL

Jag hoppas din avatartext har fel
och allt gick bra

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Fyfan. För en gångs skull önskar jag att jag hade haft fel.

Trasan

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
...
Så jävla tragiskt. Men man kan inte göra mer än att hålla ögonen på allt o lite till när man kör! Nu är två liv förstörda, kan inte vara kul att vara dräparen heller.

RR_06

Nu får jag nog f-n ta o lära mig svänga?
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -06 + Banhojkawa
Med tanke på det fina vädret så stack jag ut och körde en runda. Riktigt fint att få harva runt på småvägarna runt österlen/ystad. Medan man körde så tänkte jag "-fan va fint detta är. En schysst hoj, underbart väder och vacker natur. Kan det bli bättre än så här?". Under sådana omständigheter så blir man på så jävla bra humör och man känner sig som en jävla jätte. På vägen hem så kommer jag till en T-korsning direkt efter Skivarp som går mot Anderslöv/Skurup. När jag närmar mig så ser jag en hel bunke polisbilar. "-Vafan nu" tänkte jag. Det såg skumt ut för jag såg bara en enda bil som stod vid vägkanten. Jag svänger höger mot Skurup och då ser jag det. En Yamma R6/R1/YZF ligger totalt jävla mosad i diket. Jag kunde inte ens identifiera den. Vad jag däremot kunde se var att hojen frontat mot bilen i korsningen. Helt plötsligt var jag inte på så jävla bra humör längre och kände mig riktigt jävla dödlig. Den snubben som körde var säkert ute och körde av samma anledning som jag. Skillnaden är att jag kom hem i ett stycke. Jag är tveksam till att föraren till hojen ens överlevde den smällen. Jag hoppas verkligen verkligen det. Så för fan, kör med hjärnan inkopplad. Ta inga onödiga risker. Det är fanimig inte värt det. Jag kommer att ha synen av hojen i diket på näthinnan ett bra tag framöver. Ska sluta svamla nu. Var bara tvungen att skriva av mig.

Det var en röd R6, killen var 18år...:(

Körde hem Hondan till killen som bara var ett par meter ifrån när krocken skedde. Killen var så chockad att han ej kunde/fick köra från platsen.

Tydligen så missbedömde bilföraren hastigheten och svängde vänster rakt in i mc´n

Mina tankar går till killens familj.

4ngelica

Guest
Han var 18 år gammal.

Usch då... Känner med dig. Såg en kille köra ihjäl sig i höstas (slutet på förra sommaren) 21 år nytagen hojkort. Inte roligt, men det är som du säger. Kör med hjärnan och ögon både där de ska och i nacken!

Kör lugnt. Känner med familj, vänner och bekanta.

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
snart så ..
precis hemma efter en tur norrut .. riktigt tråkigt att höra!!:(

mötten en röd R6a utanför ystad mot skårby vid 5 i halv i 6 ..
hoppas det inte var han :(

Last edited:

Jacuzzi

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
Z
Hatar att läsa sånt här. Man blir så j*vla ledsen. :(
Tänk att sitta här och kanske veta att det varit ens bror. Vad skulle man tagit dig till? Jag sörjer med 18-åringens familj och vänner.

R.I.P

Rydstedt1989

Guest
usch. det är det enda ordet som passar, usch.
känner verkligen med hans familj och vänner, en kille jag känner råkade ut för samma typ av olycka igår morse i trosta korset vid arlanda. dock med bil, men man börjar ju känna sig jävligt dödlig. och att killen på mc:n bara var 18år också.

tankarna går ut till familjen,
säger bara
Rest in peace grabben! hoppas du inte hann känna allt för mkt!

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
Alltid lika tråkigt att höra/läsa om sånt.

Skänker en tanke till hans anhöriga...

elmlund

Materialåkare
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
Aprilia RS 125 -07
Plötsligt känns det inte lika roligt att ta MC körkort. Man måste verkligen ligga 3 steg före alla andra i trafiken för att ha en chans att klara sig krockfri när man kör.

Mina tankar går till hans anhöriga.

Sov gott och sköt om er!

Elmlund

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Hoppas att det inte var stoooffe:gråta
Stoooffe om du lever, hör av dig här eller i gb!

4ngelica

Guest
Plötsligt känns det inte lika roligt att ta MC körkort. Man måste verkligen ligga 3 steg före alla andra i trafiken för att ha en chans att klara sig krockfri när man kör.

Mina tankar går till hans anhöriga.

Sov gott och sköt om er!

Elmlund

Där sa du några väl valda ord! Minst tre steg före!

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
snart så ..
kan inte släppa detta om det är killen jag mötte, röd R6a ..
killen hade raceställ .. vit o grått o nån färg till .. hälsade
på varandra ... fan fan ...

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln