Annledningen till den ursäkten bland bilister är att dom förutsätter då att dom kommer hinna över ,för dom går ju så sakta i deras värld.
En reflektion från mej som nyinflyttad här i Skåneland är att dom allra flesta bilister här nere tror sig alltid hinna över. Finns det minsta lucka så ska man ut..använda blinkers gör man helst inte och om så är fallet så gör man det i sista sekunden. Man planerar inte sin körning utan får bara för sig att HÄR ska jag svänga eller parkera.
Jag har kört nästan överallt och har många mil bakom mej men som bilist men jag har aldrig vart med om maken till noll trafikmoral och brist på empati i trafiken som härnere.
Stoooffe varför skulle det bli såhär!
Du lämnade oss aldeles för tidigt vännen, blev en chock när vi fick reda på det, alla åkte hem till Tobbe å bara saknade dig å tänkte på dig. Det har blivigt för mkt den sista tiden, först jag som blev avprejad av vägen av en vilsen bilist klarade mig mirakulöst enligt kirurgerna och så nu du
Detta e en tuff tid för oss alla nu, mista sin bästa vän, klasskompis å hojpolare e inget man vill. Det var ju så mkt planerat med dig under somaren nu är allt detta borta, å din artonårsfest på tisdag som du såg framemot så mkt, blir nu en minnestund för dig med nära å kära. Hela fredagen i skolan var en pers gå in i klassrummet å se ett foto på dig vid din plats, sen minnesstund i aulan, därefter ut till Skivarp för att tända ljus å lägga blommer, träffade även din Syster, Mamma å Pappa där, dem saknar dig så. På kvällen hem till dig å på ditt rum får man tillbaka alla minnen och förstod vad det var som du älskade mest av allt just Motorcyklar, det var mctidningar överallt.
Många minnen finns kvar av dig! Vi ha satt i hopa en del fotade sådanna här!
www.Tobbbbbe.pixbox.se
Säger en sak till alla mckörare där ute, tänk en gång extra samt lita aldrig på någon i trafiken kolla alltid extra och sänk farten vid förädiska platser.
Stoooffe du kommer alltid att vara i mitt hjärta kommer aldrig att glömma dig som den bästa kompisen som någonsin funnits! Vila I Frid Vännen!
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|