En MC-relaterad krock avslutade torsdagskvällen.

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Böhmerland 600
Hemskt.
Tankar går till familj och vänner.

Någon som dräparförarens reg nummer.

I sorgen lindrar planer på hämnd smärtan.

Det är straff nog att ha orsakat någon död. Den människan kommer nog aldrig att bli sig lik igen.

Sååå tragiskt, 18 år. Det är ju då livet börjar! Han verkar ha varit en hyvens kille som alla tycker om. Sånna kryllar det inte av.
Hoppas han kör på dom finaste vägarna i himlen nu:angel

Vila i frid!

denilsson

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
triumph sprint
Jo det var nog lite förhastat att skriva dräparbilen. JAG VILL ABSOLUT INTE SVÄVA UT I TRÅDEN MED EN MASSA LARV.

Men det händer för ofta att "billisten" trodde att det var en moppe.

Jag känner djupt med Stoffes familj och vänner.

HAde jag varit förälder och det var min son som varit Stoffe hade jag inte nöjt mig med en polisutredning som lade ner fallet i brist "på".

Vad jag hade tänkt göra om vi fick reg numret ? En stilla kortege som håll en tyst minut på orten där bilsten bor. ( förutsätter att detta var ett trafikbrott). Gärna med massmedial uppmarksamhet så kanske, kanske, kanske en mindre olycka av detta slaget intreffar i framtiden.

Larv eller inte men så känner jag

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
gammal bild med 125cc skånepågarna. kommer aldrig bli detsamma utan honom :gråta

killarna i mitten: stoffe, tewdie, rosen och loy (från vänster)

Bifogat

• Sj__borakan%202006-07-19%20016.jpg
    Sj__borakan%202006-07-19%20016.jpg
    51.8 KB · Visningar: 608

Strandberg

Salvaje y libre
Gick med
24 May 2006
Hoj
Kawasaki ZXR 750
Läste om alla olyckor och elände förra sommaren då jag vart medlem här men denna gången grät jag på jobbet när jag läste detta.

Vet inte varför men det känns väldigt tungt att läsa om detta, mycket jobbigt.

Nu när jag har skaffat hojkort och finner nya vänner så känns det som om man kommer att mista någon kompis förr eller senare.

IronMike

Guest
Med djup sorg man tagit sig igenom tråden, fram till sista posten..

Man kan inte skylla på någon, olyckor kommer alltid ske, även på bana. Vägverket skulle väl åtminstone kunna ta med lite undervisning för billister på att uppmärksamma oskyddade trafikanter bättre. Men samtidigt kan man inte lära människor, eller förvänta sig att människor ska kunna beräkna en mötande mc's hastighet om man kommer i runt 200 knyck. Tillfälligheter, otur, mm mm kommer alltid uppstå.

Det är oerhört tragiskt det som hänt, och jag sänder en tanke till familj & vänner som måste ha det otroligt tungt just nu.

vila i frid hojbroder / Micke

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
18 år, igår full med liv, idag ingenting. Känns overkligt... en olycka händer så lätt. Man kör ut å drar på lite och tänker "det drabbar inte mig". Men nu känns det som att gränsen är nådd med råge. Först Röris och nu Stoffe.
Hojen stannar i garaget hela helgen för jag har tappat suget helt.

Tankar går till familj och vänner, ni måste genomlida något ofattbart nu

:gråta

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Jo det var nog lite förhastat att skriva dräparbilen. JAG VILL ABSOLUT INTE SVÄVA UT I TRÅDEN MED EN MASSA LARV.

Men det händer för ofta att "billisten" trodde att det var en moppe.

Jag känner djupt med Stoffes familj och vänner.

HAde jag varit förälder och det var min son som varit Stoffe hade jag inte nöjt mig med en polisutredning som lade ner fallet i brist "på".

Vad jag hade tänkt göra om vi fick reg numret ? En stilla kortege som håll en tyst minut på orten där bilsten bor. ( förutsätter att detta var ett trafikbrott). Gärna med massmedial uppmarksamhet så kanske, kanske, kanske en mindre olycka av detta slaget intreffar i framtiden.

Larv eller inte men så känner jag

Vad skulle det tjäna till? En hetsjakt på en människa som just nu säkerligen mår ofattbart dåligt.

Oaktsamhet vid vänstersväng tror jag det brukar rubriceras som.

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Det är straff nog att ha orsakat någon död. Den människan kommer nog aldrig att bli sig lik igen.

Sååå tragiskt, 18 år. Det är ju då livet börjar! Han verkar ha varit en hyvens kille som alla tycker om. Sånna kryllar det inte av.
Hoppas han kör på dom finaste vägarna i himlen nu:angel

Vila i frid!

Hmm, En vänstersvängade bil..

Än en gång vill man se en tillförlitlig staestik på hur många bilister det är som orsakar MC olyckor..

Även om hojen kommer i 200 ska man enligt lag inte ändra körrikting utan att det kan ske utan risk för övriga trafikanter..

Jag var nära att stryka med i en sån olycka, ren tur man sitter här..

Jag hoppas MC förare inte han uppfatta allt och att familjen klarar sig bra under omständigeheterna..

Hoppas billisten mår riktigt dåligt riktigt länge..

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Det är inte vi som bara ska köra försiktigt utan alla andra... Tyvär så gör vissa inte det och andra gör det

Rift

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
Klr 600 motard
Vila i Frid kompis vi pratade bara på msn och såg fram emot att träffa dig någon gång i framtiden, samma årskull och allt. Hoppas du har det bra där uppe och utnyttjar ditt nytagna körkort lika mycke som jag ska försöka göra med mitt framöver.

/Lukas

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Tycker det är trist med alla hatkommentarer om bilföraren även om det är fullt naturligt. Den personen som körde bilen mår säkert riktigt jävla dåligt utöver dom fysiska skadorna. Att ha orsakat en annan människas död är något som den personen kommer att ta med sig till sin grav och är abslout inget jag skulle önska min värste ovän. Att känslorna svallar när sådant här händer är som sagt naturligt men det är inget skäl för att önska livet ur bilföraren eller lägga hela skulden på bilföraren innan det är bevisat. Vem som är ansvarig lär polisutredningen visa. Min egen högst personliga åsikt är att det gick långt över den tillåtna hastigheten vid olyckstillfället. Skadorna på bilen och hojen tyder på det. T-korsningen där det hände har det precis blivit 70 km/h från att ha varit 50. Som sagt, min egen åsikt men efter ha sett hur det såg ut på olycksplatsen så kan man bilda sig en ganska bra uppfattning om hur det hela gick till. Som jag ser det så finns det bara offer i denna historien inkluderat bilföraren. Bilförare(n) är någons mor, far, bror, syster och kompis. Detta är en tragisk olycka utan uppsåt. Försök att ha det i åtanke.

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Tycker det är trist med alla hatkommentarer om bilföraren även om det är fullt naturligt. Den personen som körde bilen mår säkert riktigt jävla dåligt utöver dom fysiska skadorna. Att ha orsakat en annan människas död är något som den personen kommer att ta med sig till sin grav och är abslout inget jag skulle önska min värste ovän. Att känslorna svallar när sådant här händer är som sagt naturligt men det är inget skäl för att önska livet ur bilföraren eller lägga hela skulden på bilföraren innan det är bevisat. Vem som är ansvarig lär polisutredningen visa. Min egen högst personliga åsikt är att det gick långt över den tillåtna hastigheten vid olyckstillfället. Skadorna på bilen och hojen tyder på det. T-korsningen där det hände har det precis blivit 70 km/h från att ha varit 50. Som sagt, min egen åsikt men efter ha sett hur det såg ut på olycksplatsen så kan man bilda sig en ganska bra uppfattning om hur det hela gick till. Som jag ser det så finns det bara offer i denna historien inkluderat bilföraren. Bilförare(n) är någons mor, far, bror, syster och kompis. Detta är en tragisk olycka utan uppsåt. Försök att ha det i åtanke.

Tack Jimmy I för ett mycket tänkvärt inlägg :pannkyss

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Förjävla tråkigt det som hänt, men folk ska nog ta det lugnt med sina spekulationer om vad som hände och vem felet vilar på och om hämndaktioner mot bilföraren(?). Om Kristoffer (stavning?) nu höll 200 så kommer inte bilisten att lastas för detta juridiskt, eftersom det är omöjligt att räkna med när man gör vänstersvängen.

Sluta vräka ur er en massa innan ni har all fakta.

Och oavsett så är han död nu. :(

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Tycker det är trist med alla hatkommentarer om bilföraren även om det är fullt naturligt.....

Detta är en tragisk olycka utan uppsåt. Försök att ha det i åtanke.
:klappar

Bättre att vara ödmjuk och inse att livet är kort och ibland oförutsägbart, och förhoppningsvis dra lärdom av det för egen del, för det är endast sig själv man säkert kan förändra :rolleyes:

Bortsett från att det som sagt bara finns offer i den här olyckan, så ger ju inte vare sig spekulationer eller känsloutfall Stoooffe livet tillbaka heller :(

Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Mycket ledsam läsning. :(
Hoppas du är på ett bättre ställe.

Tankarna till familjen.

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06
Det finns så mycket man vill säga, men inget hjälper familjen i detta läget i alla fall.
Stoooffe körde hoj och han älskade det. det är det ända som kan vara något att tänka på. men det lindrar inte något för det. om det bara fanns något man kunder göra.
tankarna har bara varit runt detta hela dagen. *gråter*

Vi på Bayer tänker på er.

brännupp

snabbe-mange
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
zx7r, svart som natten
snabbe-mange

kanon jobbit , tre polare har gått bort ifrån mig, pga mc , tyvärr lär man sej ente jo ..första veckan sen e man som vanligt igen ,, man e så jevla kass o ente tänka på på följder för efterlevnader, frun klagar på mej som fan ,, att ja ska sluta o stunta o wheela, men kan ej lägga av , e ju så jevla kul, jag måste va en idot , som riskerar mitt eget liv+ andras, tjaaa jag måste nog tänka om , mina tankar till dom anhöriga

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras