En MC-relaterad krock avslutade torsdagskvällen.

Lezo

HiPerJace Tuna!
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Rs 125, en Pr2 extreme tuned edit roxXx. Samt skuren 250&Novolette!
Grymt grymt grymt grymt trist..

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
fan stoffe jag hann ju aldrig träffa dig o pågarna där nere. Hoppas du har det bra och slapp smärtan.

//Gråtande Warg

b_randen

Ill Mostro - SDK Socio #3713
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
Ducati Monster 900 "Kammo Edition"
Efter att släpat sig igenom sida efter sida av sorg och ånger känns nu allt mest bara overkligt.
Man tror att det inte kan hända en själv och man lever allt för avtrubbad tyvärr när man rullar fram på sveriges kurviga vägar.
På ett ögonblick kan allt vara slut.

18 år ung... finns fan inte ord...

Vila i frid stooffe, mina tankar till din familj och vänner... :(

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Känns ofattbart o tråkigt de som hänt. Skänker en tanke till familj och vänner. Kände inte dem men vet att de varit med och kört.

Må Röris och Stooffe får köra vidare utan hinder i mc-himmeln.

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Gul Hornet 600
Blir riktigt rörd av att läsa denna tråd. Så gick jag in i Stoofes gästbok och då kom tårarna.

Så onödigt. Så slutgiltigt.

Jag vet hur det känns att förlora en nära familjemedlem, mina tankar går till vänner och anhöriga.

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
Finns inte ord för det som har skett! tankarna går till hans anhöriga!

Hoppas det är fler hojjbröder som slipper att möta samma tragiska öde som stoooffe.

Hoppas ialla fall att du har det bra där du är nu!

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Riktigt tragiskt, inte för att jag träffat Stoooffe på riktigt, men man har ju ändå snackat en del med honom. Känns tomt...

skerfe

Blåbärspaj
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Sv 650
I såna här lägen känns ord överflödiga. Tankarna går till familj och vänner.

R.I.P hojbroder

Friherren

Jävlar, vad vi kommer slå oss...
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
Yamaha YZF1000R -00
Har suttit o tittat i denna tråden ända sen i torsdags...O har fan inte orkat skriva någonting..bara läst o sen stängt ner den igen....Det har bara inte gått innan, allt är bara tomt.
Kan ej förstå att det var stoffe som gick bort!!

Stoffe bodde knappt två mil ifrån mig och vi körde ofta ihopa i samma gäng där stoffes handledare oxå ingick. stoffe började övningsköra på sin aprilia -05 och han övningskörde juh helt otroligt mycket!! Så fort vi stack ut så va han alltid med!

Minns när jag vurpa min förra hoj och gänget kom till assistans för bärga mig och hojen, för varken jag eller den va kördugliga.
De lastade hojen i en hästtransport och i brist på spännband så sa stoffe:
"-Inga problem, jag övningskör juh!" sa Stoffe med ett lurigt flin på läpparna. Sen kröp han in i transporten och gränslade hojen sen satt han där o balanserade den hela vägen hem.

Minns sen hur jävla glad han var när han klarat sitt kort för aprilian och han körde, ja helt outtröttligt! Var man ute, kvittade när så nog fasen kom stoffe åkandes. Ofta sa jag till han "sätt du tempot" så jag la mig bak i blåröken och minns hans SH-tröja med texten DU LIGGER EFTER..... Det kommer jag aldrig glömma.
Entusiasmen för MC smittade han nog av sig i hemmet för efter ett tag så skaffade hans far sig en motorcykel och övertog stoffes övningskörningsplats i gänget på turerna...

Och när 18 årsdagen närmade sig så spana han frenetisk efter sin R6:a. När uppkörningen kom klarade han kortet för mellantung. Och lyckan var total igen!

Stoffe verkligen älskade hojåkning, var det bästa han visste och i princip vad han levde för.
Alltid kul o köra med han....
Och jag måste bara säga det att han körde inte på ett farligt sätt iaf inte enligt mina erfarenheter. Han gasa precis som vi andra.......men när det behövdes så tog han det lugnt. Kan inte klandra han för att han förskte va "BALLA ALLAN" en enda gång och chansa för att visa upp sig.

Men, det räcker att man för ett ögonblick gör ETT misstag på det ena eller andra viset. Och det räcker att någon ANNAN gör misstaget åt en. SÅ är det i den bistra hojvärlden.

Nu är han borta och det e inte verkligt för mig. Känns fortfarande som den långa blonda killen fortfarande lever, för han är juh bara 18 år.

Har det rätt svårt med mig själv nu för tillfället kan jag säga. Men jag tänker på hans familj och vänner. Speciellt på hans handledare som han nog stod ganska nära. De hängde ihopa hur ofta som helst och de hjälptes åt o skruva på hans blårökare när det behövdes.

Som alla konstaterat innan, 18 år och en underbar tid framför sig.
Förjävligt är inte ens i närheten av rätt uttryck för såna här tragedier.

Jag är övertygad om att du har det bra nu.....men vi saknar dig!
Smärtan är enorm och hojåkning känns inte roligt längre.
Vi försöker gå vidare.....men vi glömmer aldrig.
Vila i frid stoffe, vi ses!

:angel

_Timpa_

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Yamaha Tzr
Tycker att all här på SH borde ha en tyst minut då vi stannar hojarna och tnker på stooffe
Kände inte han irl bara genom inläggen här, men sitter ändå här och gråter

Tankarna går till hans familj..

R.I.P Stooffe, hoppas du har det bra där du är nu

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
blev helt chokad när jag förstod att de var du stoffe, helt offatbart fortfarande... hade ju aldrig träffat dej i verkligheten men vi pratade ju en del här o på msn.... känns riktigt ritkigt trist att sånt här händer:(

vila i frid stoffe, vi syns sen nån gång i framtiden!

Har suttit o tittat i denna tråden ända sen i torsdags...O har fan inte orkat skriva någonting..bara läst o sen stängt ner den igen....Det har bara inte gått innan, allt är bara tomt.

Stoffe bodde knappt två mil ifrån mig och vi körde ofta ihopa i samma gäng där stoffes handledare oxå ingick. stoffe började övningsköra på sin aprilia -05 och han övningskörde juh helt otroligt mycket!! Så fort vi stack ut så va han alltid med!

Minns när jag vurpa min förra hoj och gänget kom till assistans för bärga mig och hojen, för varken jag eller den va kördugliga.
"-Inga problem, jag övningskör juh!" sa Stoffe med ett lurigt flin på läpparna. Sen kröp han in i transporten och gränslade hojen sen satt han där o balanserade den hela vägen hem.

Minns sen hur jävla glad han var när han klarat sitt kort för aprilian och han körde, ja helt outtröttligt! Var man ute, kvittade när så nog fasen kom stoffe åkandes. Ofta sa jag till han "sätt du tempot" så jag la mig bak i blåröken och minns hans SH-tröja med texten DU LIGGER EFTER..... Det kommer jag aldrig glömma.
Entusiasmen för MC smittade han nog av sig i hemmet för efter ett tag så skaffade hans far sig en motorcykel och övertog stoffes övningskörningsplats i gänget på turerna...

Och när 18 årsdagen närmade sig så spana han frenetisk efter sin R6:a. När uppkörningen kom klarade han kortet för mellantung. Och lyckan var total igen!

Stoffe verkligen älskade hojåkning, var det bästa han visste och i princip vad han levde för.
Och jag måste bara säga det att han körde inte på ett farligt sätt iaf inte enligt mina erfarenheter. Han gasa precis som vi andra.......men när det behövdes så tog han det lugnt. Kan inte klandra han för att han förskte va "BALLA ALLAN" en enda gång och chansa för att visa upp sig.

Men, det räcker att man för ett ögonblick gör ETT misstag på det ena eller andra viset. Och det räcker att någon ANNAN gör misstaget åt en. SÅ är det i den bistra hojvärlden.

Nu är han borta och det e inte verkligt för mig. Känns fortfarande som den långa blonda killen fortfarande lever, för han är juh bara 18 år.

Har det rätt svårt med mig själv nu för tillfället kan jag säga. Men jag tänker på hans familj och vänner. Speciellt på hans handledare som han nog stod ganska nära. De hängde ihopa hur ofta som helst och de hjälptes åt o skruva på hans blårökare när det behövdes.

helt fruktansvärt de du skrev men samtidigt kul att få veta detta om stoffe , förstår att du känner dej riktigt nere nu men hoppas att du kan komma tillbaks för det är säkert det som stoffe endå vill , att du ska ha kul o vara glad även fast de känns förjävligt nu :(

mvh//PB

Last edited:

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
2978997 Har suttit o tittat i denna tråden ända sen i torsdags...O har fan inte orkat skriva någonting..bara läst o sen stängt ner den igen....Det har bara inte gått innan, allt är bara tomt.

Det är den bilden man har av stoffe, alltid glad. Fan, vi hade ju planerat in att köra en massa den här sommaren. Men när man mötte honom på skolan blev det bara ett par ord och sen iväg på lektion, och när man väl kom hem var han redan ute och brazzade. I fredags morse kom beskedet och fan vad man ångrar att alla de där turerna som skulle varit inte blev av, nu är det för sent.
FAN stoffe, varför försvann du? :gråta

Johan82

Ny medlem
Gick med
13 May 2007
Hoj
Triumph TT 600
fyfan vad hemskt, det kan hända så lätt, lider med släkt och familj
kör som om du vore osynlig för alla på vägen, lite sent inlägg men jag var tvungen, peace

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras