En ny film GHOST RIDER hmmmmmm....

Status
Ej öppen för fler svar.

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Trampcyklar
Brottsbekämpning, kanske vore något för den "riktige" GR att ta med till nästa film...
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Nä jag har antivirus, men om du vet om det, varför inte göra något åt det... ??
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Fursten har du inte copyright på namnet ;)

bara kräva betalt du gubben :) :fakta
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Gottis skrev:
Fursten har du inte copyright på namnet ;)

bara kräva betalt du gubben :) :fakta

Fast det är ju tvärtom. Och nu när de gjort film av serietidningen skulle jag ärligt talat bli förvånad om inte Marvel och/eller Sony Pictures hörde av sig till GR-killarna här hemma, om de inte redan gjort det. De brukar vara petiga som fan med varumärkena där borta...
 

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Ort
bästkusten
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Argyle skrev:
HAHA gött, nu knäcktes alla forum poliser =)
Nja, det är ju inte namnet ghostrider som inte kan diskuteras om det är (som i detta fallet) någon annan innebörd än Fürstenhoffs GR. Och anledningen till att "våran" GR inte ska diskuteras är pga. att det alltid spårar ur helt...

Min åsikt ang. Sonys nya film så blir den väl i stil med X-men, Spiderman, Hulk, Dare Devil m.fl... Vilket jag dock som seriefantast tycker är underhållande filmer.
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Hoppas att den här ghostriderfilmen inte har pinsam speakerröst och tunn story som andra filmer jag sett med samma namn. ;)
 

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Solna
Hoj
Tillbaka i Kawwastallet-->ZXR750
GhostRider som film och som tecknad serie etc etc har funnits långt innan vår kära GR tog på sig det svarta skinnskrället och spelade in GR1.
 
Last edited:

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Firefly skrev:
Nja, det är ju inte namnet ghostrider som inte kan diskuteras om det är (som i detta fallet) någon annan innebörd än Fürstenhoffs GR. Och anledningen till att "våran" GR inte ska diskuteras är pga. att det alltid spårar ur helt...

Min åsikt ang. Sonys nya film så blir den väl i stil med X-men, Spiderman, Hulk, Dare Devil m.fl... Vilket jag dock som seriefantast tycker är underhållande filmer.
menar du att Furstenhof finns på riktigt och inte bara är en seriefigur som spindelmannen? :va :hihi
 

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Solna
Hoj
Tillbaka i Kawwastallet-->ZXR750
crashtestdummy skrev:
menar du att Furstenhof finns på riktigt och inte bara är en seriefigur som spindelmannen? :va :hihi

Nä han bara ser ut som spindelmannnen
 

raZorsharp

sharper than your razors
Gick med
24 Nov 2005
Ort
C:\Skåne\Klippan
Hoj
Söker 125a, pma
ape skrev:
Coolt detta är väl baserat på Marvel Comics "Ghost Rider" serietidning från början av 90-talet?

Mkt lik X-Men då och handlar om en "hämnare" som kör mc och spöar badguys nattetid. :lol

50 spänn på att den riktige GR's filmer är bättre.
 

Kurgan

Gillar att ge järnet!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Rejs Hoj
Fürstenhoff skrev:
He he he...

Vi sitter på en skatt kista i form av våra GR filmer då den första gjordes 2002 & att Marvel comics först i oktober 2003 (då hade vi hunnit släppa 2 GR filmer) ansökte om namn skydd vilket gör att vi är helt safe!!

Dock hoppas vi självklart att Marvel comics (Sony pictures) hör av sig ytterliggare en gång med ett större belopp $ varför vi då kan tänka oss sluta använda vårt filmnamn - men det verkar som om dom är nöjda med att vi finns när vi läser mellan raderna då folk som söker på ordet Ghost Rider hos Google även finner dem, sen att vi toppar listan tackar vi INTE nej till!! :rofl

/Fürstenhoff.

Ps! Och deras ansökan om namnskydd har INTE gått så bra som dom hoppats på inom EU då det som sagt finns andra företag inkl vårt som använder sig av just detta namn & att protester därför lämnats in till tillstånds myndigheten inom EU varför Marvel comics/Sony pictures kan få det liiiiiite svårt rörande 100% rättigheter till namnet Ghost Rider!! Ds!

Pss! Nog snackat om den Svenska versionen av GR så att INTE ytterliggare en tråd förstörs & stängs!! Dss!


GR å GR å GR

Han kör ju ofta turbo cyklar.

Vår stora fråga från Turbo-Bike meet 2006 den 10-11 juni = kommar någon repesentant från teamet å dyka upp??? Eller måste dom alla vara i lobbyn å pudra näsan....

Själv skulle jag ju se er i BACKSPEGELN på en liten lagomsträcka av en sisådär 400 meter... S

Skulle nästan vara ändå roligare att skryta om det över ölen på kvällen...

//Kurgan
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Halogen skrev:
Fast det är ju tvärtom. Och nu när de gjort film av serietidningen skulle jag ärligt talat bli förvånad om inte Marvel och/eller Sony Pictures hörde av sig till GR-killarna här hemma, om de inte redan gjort det. De brukar vara petiga som fan med varumärkena där borta...


snälla du tolka ;) rätt :3freak
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top