En ny hoj för mig också!

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
Jag är superglad för jag har beställt en Kawasaki ER6-n med ABS på Funbike i Västerås :banana. Grå med röd ram, så schnygg!!!

Det är lite som ska fixas så att den passar mig och jag hade hoppats på att kunna hämta den i nästa vecka men nu verkar vissa delar vara restade :huvet så... hmmm... hoppas att jag får den innan sommaren är slut iaf.

Ni får se oss på Rörken vad det lider! :tummenupp

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Så kul, grattis grattis!

Och se till att köra och ha kul på rörken som sagt var!
:tummenupp

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Grattis grattis!

Vi ses väl på rörken :)

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
ReDan skrev:
2284530 Så kul, grattis grattis!

Och se till att köra och ha kul på rörken som sagt var!
:tummenupp
nilzz skrev:
2284662 Grattis grattis!

Vi ses väl på rörken :)
Tack :)

Jo, Rörken är kul men jag misstänker att det kan bli ännu kuligare snart! Fast läskigt och ovant... :fegisflino:

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
n'Lasse skrev:
2285241 Härligt! Fina hojar det där! :tummenupp Skulle gärna ha en själv! :)
Mmm... jo, du sa det i måndags. Du kan få klappa på min! *generös*

Alltså, jag kan ingenting om hojar, ingenting och har ett färskt begränsat körkort. Så när jag nu satt här på morgonen och tittade insåg jag att den strypsats som ska sättas på (jo, jag vet att det är helgerån men jag står inte ut med min nuvarande i ett år till) så blir hojen ändå för tung - gawd!!!

Ringer i vild panik till Funbike för att kolla och det visar sig att strypsatser tydligen benämns i Hk och inte i kW... så mycket kan jag :rolleyes:. Just precis, noll som jag inledde med! Allt blir jättebra och lagligt. *andas ut*

(Gjorde jag ett bra försök att smöra för ev meckkunniga i att bistå en hjälplöst pucko?)

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Vad är det för nån hoj du har nudå eller är du utan?
Jag hade ER6:ans lillasyrra som första hoj, den va askul den första tiden, tills det plötsligt sa stopp en dag och jag insåg att den inte kunde ge mig mer:)

Dr.Bike

Guest
Titania skrev:
2285866 Mmm... jo, du sa det i måndags. Du kan få klappa på min! *generös*

Alltså, jag kan ingenting om hojar, ingenting och har ett färskt begränsat körkort. Så när jag nu satt här på morgonen och tittade insåg jag att den strypsats som ska sättas på (jo, jag vet att det är helgerån men jag står inte ut med min nuvarande i ett år till) så blir hojen ändå för tung - gawd!!!

Ringer i vild panik till Funbike för att kolla och det visar sig att strypsatser tydligen benämns i Hk och inte i kW... så mycket kan jag :rolleyes:. Just precis, noll som jag inledde med! Allt blir jättebra och lagligt. *andas ut*

(Gjorde jag ett bra försök att smöra för ev meckkunniga i att bistå en hjälplöst pucko?)

Hela V-ås är väl befolkat av mek-kunniga ASEAter så det bör gå bra. Om inte - PM:a mig. Bra val av hoj förresten. Den är nästan irriterande vettig, nästan som en SV 650! :lol

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
TinaTjejen skrev:
2286840 Vad är det för nån hoj du har nudå eller är du utan?
Jag hade ER6:ans lillasyrra som första hoj, den va askul den första tiden, tills det plötsligt sa stopp en dag och jag insåg att den inte kunde ge mig mer:)
Om lillasystern är en ER5 så körde jag en sån på trafikskolan och den kändes rätt trygg. Jag tror att ER6:an räcker ett bra tag. Du är ju tuff, vi kom ju fram till det tidigare. :cool: Det är inte jag.

Dr.Bike skrev:
2286913 Hela V-ås är väl befolkat av mek-kunniga ASEAter så det bör gå bra. Om inte - PM:a mig. Bra val av hoj förresten. Den är nästan irriterande vettig, nästan som en SV 650! :lol
Jag var inne på en SV650 först och skulle köpa en till jag kom på att jag åtminstone skulle provsitta den innan jag shoppade loss... vi funkade inte tillsammans, jag nådde knappt fram till styret :dooh:. Helt klart en felkonstruerad hoj!

Så fick jag upp ögonen för den här med mer upprätt körställning. Bättre designers på Kawasaki. :tummenupp

Snällt av dig att ställa upp som privatmeck :Bugar jag återkommer om det skulle krisa.

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Titania skrev:
2287286 vi funkade inte tillsammans, jag nådde knappt fram till styret :dooh:. Helt klart en felkonstruerad hoj!
Hur lång är du? :va

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Titania skrev:
2287286 Om lillasystern är en ER5 så körde jag en sån på trafikskolan och den kändes rätt trygg. Jag tror att ER6:an räcker ett bra tag. Du är ju tuff, vi kom ju fram till det tidigare. :cool: Det är inte jag.
räsER5 it is:)
ER6:eek:rna verkar även e vara en väldigt vettig hoj! :banana

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
JoS skrev:
2287988 Hur lång är du? :va
Numera vet du att jag är rätt kort... så kort så att jag, trots sänkning, nätt och jämt når ner med tåspetsarna i marken vilket känns jäkligt scary.

Det är med skräckblandad förtjusning jag ser fram emot Rörken på måndag och det vette tusan om det inte är skräckdelen som överväger. :eek: Finns det ljusgula västar?

edit: ljuggula :confused: vad är det för en färg? Ljusgula skulle det vara!

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Titania skrev:
2303358 Numera vet du att jag är rätt kort... så kort så att jag, trots sänkning, nätt och jämt når ner med tåspetsarna i marken vilket känns jäkligt scary.

Det är med skräckblandad förtjusning jag ser fram emot Rörken på måndag och det vette tusan om det inte är skräckdelen som överväger. :eek: Finns det ljusgula västar?

Jag kan sota ur ER:en åt dig lite så behöver du inte va rädd att den rymmer med dig :brynad

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Titania skrev:
2303358 Numera vet du att jag är rätt kort... så kort så att jag, trots sänkning, nätt och jämt når ner med tåspetsarna i marken vilket känns jäkligt scary.

Åk bakom mig jag visar spår...
Lätt o hitta fet karl med rejs moppe som för hoppningsvis har blitt lite motivlackad te på måndag.

TinaTjejen skrev:
2303521 Jag kan sota ur ER:en åt dig lite så behöver du inte va rädd att den rymmer med dig :brynad
Sota ur sitt eget innan man ger sig på andras:mattias

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Titania skrev:

Du kan, det vet du! :tummenupp Kul som f-n att du ska köra med nyhojen, lycka till och ha superduperjätteKUL!!! :D

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
Yasha skrev:
2304132 Du kan, det vet du! :tummenupp Kul som f-n att du ska köra med nyhojen, lycka till och ha superduperjätteKUL!!! :D

Jag får väl tro dig, igen då... och mala Nationalteaterns gamla slagdänga:
Kan vi? Vill vi? Törs vi? Ja vi vill, vi kan, vi törs! :tungan

R.R.B

JO ¤_¤ HAN
Gick med
18 May 2005
Hoj
. . . . .
Titania skrev:

Det är väl lungt, du har ju helgen på dej att köra in dej på hojen. Sen det där med tåspetsarna är väl mest problem när du startar och stannar, så hoppa på ett ben är väl ett tips. Växla mellan höger och vänster bara så du inte får syra och kramp. Provkörde en suzuki v-strom en gång och när jag såg hojen frågade jag efter en stege. :hihi hoppas du ska trivas med ER-6 ändå, det är en trevlig hoj och väldigt rolig att tanka,har inte lyckats komma över 0.5l/mil
och då har jag försökt förbruka xtra bara för att det är roligt :banana

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...